Vraag

Omruiling naar V7 decoder

  • 29 juni 2020
  • 43 reacties
  • 1237 Bekeken

Hallo,

 

Zodus ik heb al maanden problemen met een decoder die iedere maal ik hem start blokjes vertoont op het scherm en die werkt enkel nadat ik hem reset. Dit moet ik iedere maal doen als ik tv wil kijken. Verwisselt van tv en kabels blijft hetzelfde, mijn 2de decoder van mijn andere tv werkt er wel op. Dus kan enkel maar liggen aan de decoder. Dus ik bel en vertel mijn verhaal, ze stellen voor om mijn decoder om te ruilen naar een nieuwe v5 compact decoder. Ik had ondertussen gezien dat er nieuwere decoders waren op de website en bij het abonnement dat ik heb Epic combo full experience de V7 android decoder nu standaard meegeleverd word. Dus ik vroeg als het mogelijk is om te ruilen naar een v7 decoder, na tien minuten wachten kwam ze terug en antwoordde dat dit niet mogelijk was en enkel personen met een specifiek abonnement die krijgen. Toen zei ik mijn abonnement is degene die standaard een V7 decoder nu krijgt volgende de website. Haar antwoord: “ja maar heb het nagevraagd en toch kan het niet.”  ?? De website zal verkeerd zijn zei ze? Ik heb dan maar bedankt en afgelegd. Ik veronderstel dat als ze dit op de website zetten dit wel degelijk de juiste info is? Dus hierbij de vraag waarom kan de decoder niet vervangen worden met de V7 android decoder zoals de website duidelijk aangeeft??

Groeten,

Jeroen


43 reacties

Dus hierbij de vraag waarom kan de decoder niet vervangen worden met de V7 android decoder zoals de website duidelijk aangeeft

 

Gewoon omdat die nog in testfase is en dus nog niet gecommercialiseerd is.

Zeker dat hij nog in de testfase zit?  Want hij word aangeboden bij epic combo full experience pack voor nieuwe klanten. Je kan de optie V7 decoder gewoon selecteren voor die pack. (maar bestaande klanten moeten blijkbaar wachten zeker...).

Normaal gezien zou je toch niet verwachten dat er tijdens de testfase een decoder gecommercialiseerd wordt, met het risico dat er nog bugs inzitten.
Natuurlijk werd er al gecommuniceerd dat de v7 per 1juli zou beschikbaar zijn 

Proximus zal hieraan nog een extra dimensie toevoegen met de lancering van de Android TV Box (V7), die beschikbaar zal zijn vanaf 1 juli.

zie proximus lanceert flex > klik hier

Ik ben toch heel benieuwd of dit ook zo zal zijn en wat voor bugs er allemaal nog gaan te voorschijn komen :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +3

Ik vermoed omdat ze bij Telenet al een android box decoder in hun assortiment hebben namelijk bij hun Tadaam box die ondersteund wel geen 4K. Dat ze zo toch nog snel de V7 willen lanceren.

Dat beloofd als het zo is :thinking:

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen_035 De V7 decoder zit momenteel nog in testfase en is nog niet officieel gelanceerd. Er zijn namelijk nog een aantal bugs en beperkingen waar momenteel aan wordt gewerkt.
Momenteel nog niet beschikbaar op de V7 decoder: 
- Blockbuster (= kadofilm voor Tuttimus, Familus, Bizz All-in en Bizz Office klanten)
- Shadow
- Langetermijnbewaring
- Persoonlijke hernummering van de kanalen : zender hernummering is niet mogelijk op de V7 decoder. Als de klant zijn zenders al hernummerd heeft met een andere decoder, dan blijft deze hernummering wel geldig op de V7.

Mocht dit allemaal geen probleem voor jou zijn, wil ik wel zien wat ik voor u kan doen. Laat je me dan even iets weten?

Groetjes,
Antonella

@AntonellaD

Hallo, bedankt voor de snelle response.

Nee al deze problemen zijn niet van toepassing voor mij en heb ik geen last van. Dus graag indien mogelijk mag uw kijken als de V7 decoder kan opgestuurd worden.

Alvast bedankt.

Groeten,

Jeroen.

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen_035 Je krijgt vandaag nog een bevestiging per e-mail. :wink:

Groetjes,
Antonella

Reputatie 6
Badge +3

@AntonellaD : Dan is het toch wel vreemd dat er op jullie website vermeld staat dat de V7 vanaf morgen beschikbaar is. Zie hier: https://www.proximus.be/epic/nl/id_zwpe_c/make-it-epic/epic-combo.html Het is wel positief dat hij nog in testfase zit.

Flex packs/abo → Proximus zal hieraan nog een extra dimensie toevoegen met de lancering van de Android TV Box (V7), die beschikbaar zal zijn vanaf 1 juli.

Het zal gewoon niet gelopen hebben zoals verwacht (veel meer problemen dan gedacht = tijd om op te lossen enz..) net als de V6 

 testfase + beschikbaar  is toch minder positief , zoals al uit de geschiedenis gebleken is,
tenzij er alleen nog minuscule probleempjes/bugs  moeten opgelost worden.

 

 

@AntonellaD Ok alvast bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +4

@familievandesype Vanaf nu krijgen volledige nieuwe Epic combo klanten die een nieuwe installatie krijgen de V7 decoder mee in het pack.
Mvg, Koen

@KoenN Dus eigenlijk kun je nog moeilijk spreken dat de v7 nog in testfase zit (= alleen v7 voor testgroep) tenzij je de nieuwe epic combo klanten ook beschouwd behorende tot de testgroep.

Maar langs de andere kant stel ik vast dat er ook bv v5 decoders worden omgeruild voor de v7 dus is het niet alleen voor nieuwe epic combo klanten.

Reputatie 6
Badge +3

@KoenN  : Ik wou het gewoon hebben op de contradictie test fase en al beschikbaar voor nieuwe klanten.

Het zijn mss alleen nog details die moeten bijgewerkt worden, laat ons hopen :slight_smile:

@AntonellaD is het mogelijk dat ik ook mijn v5 decoder zou mogen inruilen voor de v7. De 'bugs' die u oplijst zijn voor mij ook niet van toepassing.

 

Mvg,

zijn het alle bugs die opgesomd werden ?

Reputatie 7
Badge +3

@Azteek Je beschikt niet over een Epic Combo Full pack, daarom kom je op dit moment helaas nog niet in aanmerking voor een omruiling naar een Android TV decoder (=V7).
Groetjes,
Antonella

@AntonellaD Zal de v7 ooit worden gedeeld met niet Epic Combo Pack houders? Ik betaal nochtans even veel als een Epic Combo Pack en vind het dan ook jammer dat er geen mogelijkheid is voor mensen zoals ik om een v7 te bekomen. Ik ben al een tijdje aan het wachten op de release van v7. En ben me er bewust van dat die in de testfase zat voor een hele tijd (ook bij mensen die geen Epic Combo hebben). Nu dat de v7 is uitgebracht en word geleverd enkel met Epic Combo Full Pack, ga ik er van uit dat het dus consumentenvriendlijk genoeg is voor die mensen. Ik ben mij bewust van de tekortkomingen van de v7 op dit moment (geen hernummeringe, geen Shadow, etc…), maar zou het leuk vinden moest ik alsnog de v7 kunnen verkrijgen. Is er iets wat u voor mij zou kunnen doen? 

Mvg

Het zou veel duidelijker voor iedereen zijn moest iemand van Prox ook de werkelijke reden geven waarom het alleen maar bij Epic Combo Full Pack en bv ook niet meer bij de laatste Flex packs waar ook eerst geannonceerd werd dat een v7 mogelijk zou zijn…..

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

https://fr.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/pour-toute-question-commerciale-concernant-le-nouveau-decodeur-v7-c-est-ici-55496

                                                                                    Nieuwe klant          Bestaande klant

Epic Combo full copper VDSL en fiber

Ja automatisch

Ja op vraag

Familus

Ja op vraag

idem

Tuttimus

idem

idem

Minimus

idem

idem

Bizz all in

idem

idem

Bizz office

idem

idem

Flex

idem

idem

eigenlijk klopt het volgens wat ik hier al vastgesteld heb maar duidelijk werd nog niet geformuleerd, ik kon vaststellen dat alleen epic combo full, daar de v7 geen probleem was dus zowel bestaande klant als nieuwe en voor de rest kun ik afleiden dat je er zelf eerst zelf moest op aandringen.

Maar mijn vraag blijft dus waarom (de echte reden dus) wordt de v7 bij manier van spreken afgeremd en daarvan is het mooiste voorbeeld de flex packs daar werd ineens voor een nieuwe klant de V5C geleverd, waarbij voor een nieuwe Epic combo full het automatisch de v7 is ????

Dus in het kort:

Automatisch V7 voor alle VDSL klanten als nieuwe klant met Epic combo full 

en voor al de rest op vraag.

Dus eigenlijk voor iedereen een V7 :sweat_smile:

Dan zal het toch zeker de reden niet zijn dat Prox niet genoeg V7 decoders aangeleverd kunnen krijgen, want dan zou je toch van Proximus zo’n antwoord krijgen en zou de beperking van wie recht heeft op een V7 klaarder en duidelijker gesteld worden, dan tot de conclusie te komen dat in feite iederreen er één krijgt die er naar vraagt en dan in veel gevallen klanten moeten sterk teleurstellen door te moeten antwoorden nee dat gaat want de stock is uitgeput.

@Martin Ik heb net 3x Proximus klantendienst gebeld. Elke keer zeidden ze me dat het aanvragen van de v7 niet mogelijk was.

 

Ik stuur 1x via Facebook Messenger. En het is meteen geregeld voor me. De v7 word geleverd aan huis op 14/07. Als je de v7 wilt, stel ik je voor om via Facebook iets te sturen! Veel success!

@Azteek Bedankt voor de feedback,

Zal wel afhangen van wie er juist op dat moment op Facebook Messenger uw bericht beantwoord.

Reageer