Vraag

Omruiling kapote decoder naar V7 decoder kan blijbaar niet.

  • 29 juni 2020
  • 18 reacties
  • 207 Bekeken

Hallo,

 

Zodus ik heb al maanden problemen met een decoder die iedere maal ik hem start blokjes vertoont op het scherm en die werkt enkel nadat ik hem reset. Dit moet ik iedere maal doen als ik tv wil kijken. Verwisselt van tv en kabels blijft hetzelfde, mijn 2de decoder van mijn andere tv werkt er wel op. Dus kan enkel maar liggen aan de decoder. Dus ik bel en vertel mijn verhaal, ze stellen voor om mijn decoder om te ruilen naar een nieuwe v5 compact decoder. Ik had ondertussen gezien dat er nieuwere decoders waren op de website en bij het abonnement dat ik heb Epic combo full experience de V7 android decoder nu standaard meegeleverd word. Dus ik vroeg als het mogelijk is om te ruilen naar een v7 decoder, na tien minuten wachten kwam ze terug en antwoordde dat dit niet mogelijk was en enkel personen met een specifiek abonnement die krijgen. Toen zei ik mijn abonnement is degene die standaard een V7 decoder nu krijgt volgende de website. Haar antwoord: “ja maar heb het nagevraagd en toch kan het niet.”  ?? De website zal verkeerd zijn zei ze? Ik heb dan maar bedankt en afgelegd. Ik veronderstel dat als ze dit op de website zetten dit wel degelijk de juiste info is? Dus hierbij de vraag waarom kan de decoder niet vervangen worden met de V7 android decoder zoals de website duidelijk aangeeft??

Groeten,

Jeroen


18 reacties

Dus hierbij de vraag waarom kan de decoder niet vervangen worden met de V7 android decoder zoals de website duidelijk aangeeft

 

Gewoon omdat die nog in testfase is en dus nog niet gecommercialiseerd is.

Zeker dat hij nog in de testfase zit?  Want hij word aangeboden bij epic combo full experience pack voor nieuwe klanten. Je kan de optie V7 decoder gewoon selecteren voor die pack. (maar bestaande klanten moeten blijkbaar wachten zeker...).

Normaal gezien zou je toch niet verwachten dat er tijdens de testfase een decoder gecommercialiseerd wordt, met het risico dat er nog bugs inzitten.
Natuurlijk werd er al gecommuniceerd dat de v7 per 1juli zou beschikbaar zijn 

Proximus zal hieraan nog een extra dimensie toevoegen met de lancering van de Android TV Box (V7), die beschikbaar zal zijn vanaf 1 juli.

zie proximus lanceert flex > klik hier

Ik ben toch heel benieuwd of dit ook zo zal zijn en wat voor bugs er allemaal nog gaan te voorschijn komen :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +2

Ik vermoed omdat ze bij Telenet al een android box decoder in hun assortiment hebben namelijk bij hun Tadaam box die ondersteund wel geen 4K. Dat ze zo toch nog snel de V7 willen lanceren.

Dat beloofd als het zo is :thinking:

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen_035 De V7 decoder zit momenteel nog in testfase en is nog niet officieel gelanceerd. Er zijn namelijk nog een aantal bugs en beperkingen waar momenteel aan wordt gewerkt.
Momenteel nog niet beschikbaar op de V7 decoder: 
- Blockbuster (= kadofilm voor Tuttimus, Familus, Bizz All-in en Bizz Office klanten)
- Shadow
- Langetermijnbewaring
- Persoonlijke hernummering van de kanalen : zender hernummering is niet mogelijk op de V7 decoder. Als de klant zijn zenders al hernummerd heeft met een andere decoder, dan blijft deze hernummering wel geldig op de V7.

Mocht dit allemaal geen probleem voor jou zijn, wil ik wel zien wat ik voor u kan doen. Laat je me dan even iets weten?

Groetjes,
Antonella

@AntonellaD

Hallo, bedankt voor de snelle response.

Nee al deze problemen zijn niet van toepassing voor mij en heb ik geen last van. Dus graag indien mogelijk mag uw kijken als de V7 decoder kan opgestuurd worden.

Alvast bedankt.

Groeten,

Jeroen.

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen_035 Je krijgt vandaag nog een bevestiging per e-mail. :wink:

Groetjes,
Antonella

Reputatie 6
Badge +2

@AntonellaD : Dan is het toch wel vreemd dat er op jullie website vermeld staat dat de V7 vanaf morgen beschikbaar is. Zie hier: https://www.proximus.be/epic/nl/id_zwpe_c/make-it-epic/epic-combo.html Het is wel positief dat hij nog in testfase zit.

Flex packs/abo → Proximus zal hieraan nog een extra dimensie toevoegen met de lancering van de Android TV Box (V7), die beschikbaar zal zijn vanaf 1 juli.

Het zal gewoon niet gelopen hebben zoals verwacht (veel meer problemen dan gedacht = tijd om op te lossen enz..) net als de V6 

 testfase + beschikbaar  is toch minder positief , zoals al uit de geschiedenis gebleken is,
tenzij er alleen nog minuscule probleempjes/bugs  moeten opgelost worden.

 

 

@AntonellaD Ok alvast bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +4

@familievandesype Vanaf nu krijgen volledige nieuwe Epic combo klanten die een nieuwe installatie krijgen de V7 decoder mee in het pack.
Mvg, Koen

@KoenN Dus eigenlijk kun je nog moeilijk spreken dat de v7 nog in testfase zit (= alleen v7 voor testgroep) tenzij je de nieuwe epic combo klanten ook beschouwd behorende tot de testgroep.

Maar langs de andere kant stel ik vast dat er ook bv v5 decoders worden omgeruild voor de v7 dus is het niet alleen voor nieuwe epic combo klanten.

Reputatie 6
Badge +2

@KoenN  : Ik wou het gewoon hebben op de contradictie test fase en al beschikbaar voor nieuwe klanten.

Het zijn mss alleen nog details die moeten bijgewerkt worden, laat ons hopen :slight_smile:

@AntonellaD is het mogelijk dat ik ook mijn v5 decoder zou mogen inruilen voor de v7. De 'bugs' die u oplijst zijn voor mij ook niet van toepassing.

 

Mvg,

zijn het alle bugs die opgesomd werden ?

Reputatie 7
Badge +3

@Azteek Je beschikt niet over een Epic Combo Full pack, daarom kom je op dit moment helaas nog niet in aanmerking voor een omruiling naar een Android TV decoder (=V7).
Groetjes,
Antonella

Reageer