klantendienst

• 10 augustus 2020
  • 19 reacties
  • 183 Bekeken

online chat al 3 dagen zonder antwoord, klantendienst wachttijd van 1 uur en 2 minuten nog steeds niemand aan de lijn gekregen ??????!!!!!!!!!

19 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @alparslanpaydas waarmee kunnen we je helpen? Groetjes, Heidi

ik heb een vraag over mijn factuur en ik zou mijn abonnement willen wijzigen

Reputatie 7
Badge +3

Wat wil je precies weten en wijzigen? Vul je ook je klantgegevens aan via het profiel voor nazicht? 

ik heb een mobilus xl unlimited en zou graag overschakelen naar mobilus 5g tenzij dat het effectief unlimited is, niet dat het bv 50gb volle snelheid en dan vertraagde verbinding krijg. mijn vraag over mijn factuur is, heb een factuur van 720 euro waarvan 640 euro voor een toetsel is maar dat toestel kostte 810 euro waarvan 199 onmiddelijk betaald is geweest zou er 609 euro overblijven ipv 640 

Reputatie 7
Badge +3

Het 5G-netwerk is enkel toegankelijk in specifieke zones in België met een 5G compatibel toestel: meer info op: https://www.proximus.be/nl/id_cr_5g/particulieren/cr-thinkpossible/think-possible-netwerken/proximus-eerste-5g-netwerk.html . Het dataverbruik in België is onbeperkt. In de rest van de EU beschik je over 50  GB/maand: daarna kan je onbeperkt verder surfen aan € 0,0042/MB. Dit bedrag van 640, 99 EUR betreft de verbrekingsvergoeding op 14/04/2020 (contract van 24 maanden) en staat los van de eventuele waarde van het toestel bij aankoop. Groetjes, Heidi

Mijn decoder heeft er de brui aan gegeven ! Power probleem want het powerledje blijft uit ! Al 3 dagen probeer ik antwoord te krijgen op de meest simpele vraag of ik zo naar een proximusshop kan gaan om hem om te ruilen zodat ik daar niet nodeloos naar toe rij ! De klantenservice is een complete ramp! Via telefoon : Decoder dus op en af zetten  , daarna wordt uw lijn getest (alsof dat iets gaat oplossen) en dan mag je tot je sterft het meest idiote Angelsaksisch gekweel beluisteren! Terwijl je wacht op de technieker die je aan de lijn hoort te krijgen ! Niet eens een bericht over hoeveel wachtende voor je ! Ook de chatbox voor hulp lijkt aan de responstijd te zien te draaien op een Commodore 64 uit de jaren 80 en de antwoorden te zijn verzonnen door neanderthaler! Komaan dit is schande voor een telecombedrijf! Dat heb je uiteraard als je alles outsourced en de CEO miljoenen laat verdienen op kosten van de medewerkers! 

@leo daneels Nee omruilen van decoder kan niet meer gebeuren via de shop iemand van het proximus forumteam kan je hierbij verder helpen, als ze hier de draad opnemen, om een ruildecoder op te sturen als die defect is.

Reputatie 7
Badge +4

@alparslanpaydas 

Mobilus 5G unlimited is ook bruikbaar op bv. 4G er is in principe een beperking van 100 GB/maand (normaal privé-gebruik) van toepassing (dit verschijnt bij de bestelling; in hoeverre dit effectief bij overschrijding toegepast wordt is mij tot op heden evenwel onbekend)

verbruik in MyProximus niet te volgen (onbeperkt aanduiding; verbruik echter wel vermeld op de maandelijkse afrekening)

İk had vandaag iemand aan de lijn kunnen krijgen na enkele uren wachten en zij zei dat het enkel 5G ondersteuning is en geen 4G

Dat zou dan willen zeggen dat iemand die zich ergens bevindt waar geen 5G ontvangst is niks kan doen met zo’n abo, dat zou heel straf zijn  :relaxed:

het is wel zo dat de Toegang tot het 5G-netwerk van Proximus : het 5G-netwerk is enkel toegankelijk in specifieke zones in België met een 5G compatibel toestel.

→ https://www.proximus.be/dam/jcr:b4a4a064-1be7-47d5-9625-c38fd922cba3/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/infofiche/Mobilus-5G_nl~2020-03-31-16-02-20~cache.pdf

Voor mij gaat het meer om de GB's dan de 5G netwerk, dus ik kan met een toestel dat geen 5G ondersteunt dit abonnement gebruiken op 4G?

het is alleen zo dat de Toegang tot het 5G-netwerk van Proximus : het 5G-netwerk is enkel toegankelijk in specifieke zones in België met een 5G compatibel toestel.

→ https://www.proximus.be/dam/jcr:b4a4a064-1be7-47d5-9625-c38fd922cba3/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/infofiche/Mobilus-5G_nl~2020-03-31-16-02-20~cache.pdf

Dat begrijp ik, mijn vraag is. Kan ik dat abonnement gebruiken op 4G ipv 5G met een 4G toestel. İk wil geen 5G netwerk ik heb enkel dat 100GB nodig 😊

Reputatie 7
Badge +4

@alparslanpaydas 

Voor mij gaat het meer om de GB's dan de 5G netwerk, dus ik kan met een toestel dat geen 5G ondersteunt dit abonnement gebruiken op 4G?

Ja, zie foto hiervoor

In België je surft onbeperkt aan de hoogste snelheid via onze 4G, 4G+ en 5G netwerk

De betrokken call center medewerker kan best een bijkomende opleiding  gebruiken

Het betrokken abo is ook op 4G te gebruiken (houdt u wel best rekening met de clausule normaal verbruik beperkt tot 100 GB/maand)

Dat begrijp ik, mijn vraag is. Kan ik dat abonnement gebruiken op 4G ipv 5G met een 4G toestel. İk wil geen 5G netwerk ik heb enkel dat 100GB nodig 😊

inderdaad.

super, hoe kan ik overschakelen naar dat abo? want via telefoon gaat dat weer enekele uren duren vooraleer dat ik iemand aan de lijn ga krijgen

heb je al eens gekeken of jet het via Myproximus kunt om je huidig abonnenment te veranderen, anders kunnen de mensen van het proximus forumteam het ook voor u regelen als ze hier de draad opnemen.

helaas kon ik het niet veranderen er staat neem contact op 

hier staat het aangegeven ook 

→ https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobile_faq/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen/gsm-abonnementen-veelgestelde-vragen.html

maar als het niet lukt, dan zal er niet veel anders opzitten da wachten die hier iemand van het proximus forumteam hier reageert om je verder te helpen.

Want zowel M_016 als ik zelf zijn niet van Proximus!

@alparslanpaydas Met Mobilus 5G Unlimited
In België, surf je onbeperkt aan de hoogste snelheid via onze 4G, 4G+ en 5G netwerk.
In de rest van de Europese Unie: beschik je over 50 GB.
Boven 50 GB zal je aan aan maximale snelheid verder surfen maar een kleine toeslag betalen (€ 0,0042/MB).

Reageer