Vraag

installatie fiber proximus

• 10 januari 2021
  • 5 reacties
  • 78 Bekeken

Beste, 

Eind november 2020 deed ik een verhuis aanvraag voor al mijn diensten die ik bij jullie heb.

De eerste medewerker van de helpdesk sloeg er niet in om dit te doen maar zei mij dat ze mij gingen contacteren,  na 2 dagen heb ik zelf terug contact opgenomen met jullie.  Na 2u is die persoon erin geslaagd mijn verhuis te regelen maar jullie performant computer systeem slaagde er niet in om verschillende orders van een klant aan te nemen, ik wou ook een decoder wisselen en mijn abonnement goed zetten. Ik had een afspraak op 18 december: de datum van mijn verhuis. 

Op 14 december belt er iemand van de installatie dienst of ze op 15 december al mogen komen lassen en er zou een andere ploeg langskomen op 18/12 voor de rest van de installatie.  Op 15/12 kreeg ik bericht dat ze al mijn diensten aan het verhuizen waren. Ik bel terug naar de helpdesk en zeg dat dat niet mag en kan. Uitleg medewerker helpdesk: mijn collega gisteren heeft al uw afspraken geschrapt er komt geen technieker langs voor uw installatie op 18/12. De eerste medewerker heeft de telefoon afgelegd omdat ik niet tevreden was. Met de tweede medewerker heb ik een akkoord gesloten dat ten laatste op 23/12 een technieker zou langskomen.

Op 23/12 is er geen technieker komen opdagen,  wij hebben zitten wachten van 8u tot 17u (betere afspraken kan je niet maken in 2020), opnieuw heb ik jullie helpdesk gecontacteerd, de technieker had intern een bericht verzonden zonder ons te verwittigen, we hadden dus voor niets een hele dag tevergeefs gewacht. na terug eindeloze discussies was het enige dat jullie konden doen een terrabyte geven op mijn gsm nummer. 

Ik wil iedereen uitdagen om dit te gebruiken wanneer je twee kinderen hebt en het kerstvakantie is.

Tijdens de kerstdagen heb ik meerdere malen naar jullie helpdesk gebeld om meer info te verkrijgen,  ik heb met de mensen van aza gesproken,…

Ik sta ervan versteld dat jullie Fiber dienst telefonisch niet bereikbaar is, antwoorden op mails doen ze ook niet.

Op 08/01 uit het niets staan er 2 proximus ploegen aan mijn deur, het was te mooi om waar te zijn. De 2 ploegen konden hun oren en ogen niet geloven toen ik hun vertelde wat ik allemaal al had voorgehad en het beste was nog dat zij er niet waren om mijn modem te installeren, zij kwamen de kabel trekken naar mijn garage,  klein detail die is er al 6 maanden. Ik had wel nog hoop dat zij mij aan een modem gingen helpen maar tevergeefs. Op het einde van de dag sprak ik de ploegen nog eens aan en vertelden ze mij dat ze maar 1 huis correct hadden kunnen aansluiten en al de rest niet. Er zit namelijk een fout in het bakje dat op straat zit (mijn oprit) en ook zij kregen geen contact met jullie Fiber dienst intern. 

En nu…

Nu weten we  nog steeds niet waar we aan toe zijn, voor jullie diensten is dit normaal,  ik moet geduld hebben. Als ik zeg dat ik een klacht wil indienen zeggen jullie stuur een mail, nu ik vind nergens jullie mail adres en ik ben lang niet de enige als ik het forum lees ik mocht ook een brief sturen ( heel modern in 2021), een andere medewerker zei dat ik maar bij vrienden moest langsgaan om internet te hebben. 

Jullie waren wel zo vriendelijk om jullie maandelijkse factuur te sturen met prijsverhoging, daarvoor hebben jullie een creditnota gemaakt maar het deel van december staat nog niet op mijn rekening,  ik moet geduld hebben waarschijnlijk. 

Hierbij mijn vragen aan jullie:

Slagen jullie erin om jullie Fiber dienst te vinden?

Wanneer lossen ze het probleem op?

Wanneer komt de juiste technieker de installatie doen?

Gaan jullie mijn factuur dan ook correct maken , ik heb namelijk recht op nieuwbouw korting?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Petert  Mijn oprechte excuses voor het ongemak. Ik heb dit bericht alvast toegevoegd aan dossier 47198896 dat hiervoor werd opgemaakt op 08/01.
In verband met de installatie  zie ik dat er een afspraak geboekt staat op woensdag 20/01/2021.
Groetjes,
Antonella

Bedankt voor het antwoord,  heeft de dienst dat gaat over fiber mijn lijn nagekeken? K heb vernomen van de verschillende ploegen dat zijn langsgekomen dat mijn lijn verkeerd is geprogrammeerd van bij jullie uit. Mijn lijn werkt maar geeft een verkeerd signaal 

Reputatie 7
Badge +3

@Petert Jouw dossier is inderdaad in behandeling geweest bij onze achterliggende dienst dat instaat voor de technische situaties omdat er iets niet correct was in verband met de bekabeling. Ze hebben hun taak gisteren afgesloten waarna er een afspraak werd geboekt op 20/01. Groetjes, Antonella

Vandaag is er een ploeg langskomen,  de techniekers zijn hier 4u lang geweest en hebben hun uiterste best gedaan om mij te helpen,  waarvoor dank. 

Maar…

Neo had geen aanpassingen gedaan zoals je in je antwoord schreef,  de techniekers hebben hier hemel en aarde moeten bewegen om een bruikbaar  signaal bij mij te krijgen.  En zoals nu al lang geweten is het bakje voor mijn deur verkeerd. 

Nadat we ,de techniekers en ik, na 3u te horen kregen dat het internet en andere niet zouden kunnen werken heeft de technieker op mijn aandringen toch een oplossing bedacht,  k zou het signaal gebruiken dat binnenkwam in afwachting van de definitieve oplossing voor de volledige straat. We zijn ondertussen met 2 gezinnen waar we wachten op de fiber aansluiting. 

We hebben dan ook exact 5u kunnen genieten van de tijdelijke aansluiting want toen viel ze uit.

Ik heb een heel behulpzame medewerker van de helpdesk aan de lijn gekregen dat alle mogelijke testen gedaan heeft maar mijn lijn was terug verdwenen van jullie systeem. 

Volgende poging nu vrijdag,  gaat het jullie deze maal lukken om ons een permanent werkende lijn te bezorgen? 

Welke compensatie gaan jullie ons bieden voor alle geleden schade? 

Dit dossier is ondertussen bij de ombudsman. 

Reputatie 7
Badge +3

@Petert  Ik zie dat er inmiddels een dossier is toegekomen via de ombudsdienst. Je zal daarom via die weg ook op de hoogte worden gehouden. Groetjes, Antonella

Reageer