Installatie fiber

Heb hier ook al een paar zien passeren, maar heb een probleem hoe Proximus de installatie van Fibre aanpakt. Wou graag zien of nog mensen hier issues mijn hebben en of we Proximus tot een beetje professionalisme kunnen aanzetten. Of dat dit een geïsoleerd probleem is.

Zelf heb ik professioneel mijn internet hard nodig, en was blij dat mijn nieuw appartement Fibre als product had (door het thuiswerken moet ik veel meer up- en downloaden van software/documenten etc).  Ik heb mijn verhuis ruim op tijd aangevraagd begin maart voor verhuis nu einde mei.  En kon door technisch issue (fibre zat nog niet aangesloten in nieuw gebouw wschlijk) geen afspraak maken.  Door Proximus wordt ik niet op de hoogte gehouden van mijn verhuis/aansluit aanvraag moet zelf ettelijke keren bellen en antwoord is vaak “weten we niet” of “kan ik niet zeggen” of “het zal wel goed komen”.

Een week voor verhuis is de aansluiting OK en kon ik een afspraak maken met een technicus, maar die kon niet meer voor mijn verhuisdatum langskomen (wat ik als zelfstandige niet echt leuk vond) maar wel 2 dagen later.  Die man zei “werkt niet/issue maar iemand zal snel langskomen of u contacteren”...niets gehoord van Proximus, dan maar zelf gegaan (dit is dringend weet je wel) en dan zijn ze er in geslaagd me te laten bellen voor een afspraak die in eerste instantie 2 weken na geplande verhuisdatum was nu teruggebracht naar een ruime week na verhuisdatum...met nog steeds geen zekerheid dat het werk.

Hebben er nog mensen problemen gehad met de fibre aansluiting? 

22 reacties

@ErikCh Ja alleen zal je niet zijn, hier heb ik dit nog gelezen op het forum, maar van Proximus uit komt hier niemand meer langs, pas dinsdag terug (weekend + maandag = feestdag)

Zij zouden anders kunnen natrekken bij de achterliggende dienst wat juist het probleem is.

als je bizz klant bent kun je ook terecht op de helpdesk 0800 22 500

Wat bijkomende info:

Het nummer voor info over fiber is:
- Bestaande woning: 0800 33 007
- Nieuwbouw: 0800 33 234

Heb je vragen over fiber /  heb je vragen over glasvezel :
Vul je hiervoor even het webformulier in via deze link:
https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_fiber_anspach_2/particulieren/r-orphans/forms/f-cr-fiber-anspach-2.html
Dit komt namelijk rechtstreeks terecht bij het Fiber Care Team.

Bedankt voor de reactie ik ben idd. bizz klant….maar het helpt niet.  Ongeacht feestdagen en dat er wel iets fout van gaan is hetgeen mij persoonlijk het meeste stoort

• Geen informatie van Proximus (er zijn problemen, je moet wachten, we hebben dit alternatief...) je moet overal ZELF gaan lopen want anders komt er echt geen actie (zelf minimum hiervoor 8x naar 080022500 gebeld + 2x naar de shop)
  • Kwaliteit van de dienst….als je de fibre installeert test die dan ook end-2-end, of zorg voor een overlap periode van diensten i.e. diensten blijven actief oud adres en je kan de diensten op het nieuw adres ook al gebruiken.  Dat zou het beste zijn, kan je vroeger plannen, ook je eigen netwerk opbouwen en testen voor je verhuisd.
  • Timing en planning van de interventie was ruimschoots te doen zodat er geen problemen zouden zijn
Reputatie 7
Badge +4

@ErikCh Alvast onze excuses hiervoor.
Ik zie dat er nu een afspraak staat voor 3 juni 2020.
Je zal hier zeker nog een bevestiging van ontvangen.
We geven ook de nodige feedback door aan de betrokken diensten.
Mvg, Koen

@KoenN 
Bedankt voor de reactie, ja er staat nu een afspraak voor 3 juni (zouden eerst pas op 9 juni komen) en ik hoop dat deze keer alles in orde komt, maar het is geen manier van werken. Zit al de ganse week via tethering te werken, is niet leuk (ook geen TV en zo, maar met dit mooie weer gaat dit wel) en zeer onpraktisch.

Reputatie 7
Badge +4

@ErikCh Ik heb alvast een dossier (IM10689559) opgemaakt voor onze dispatch dienst.
En gevraagd dat ze je zo snel mogelijk informeren over de afspraak en ze zo vlug mogelijk komen aansluiten.
Groeten Koen

Reputatie 7
Badge +4

@ErikCh  Ik heb bevestiging gekregen dat de installatie morgen zal uitgevoerd worden.
Mvg, Koen

The saga continues… vandaag langs geweest kundige technieker, maar kwam tot zelfde conclusie als vorige.  Moet “iets” op het netwerk zelf veranderd worden.  Wanneer weet ik nog niet.

Ben benieuwd of ze me nu eens zelf gaan contacteren voor een datum… we zijn ondertussen 3/6 voor een verhuis van een zaak op 26/5...en nog steeds geen oplossing.  Heb nu wel een armtierige 4G modempje gekregen…   Meent Proximus dat nu echt dat ze Bizz minded zijn...ik zou zeker verwachten dat er VANDAAG nog actie ondernomen wordt om dit in orde te brengen of dat ik werk/datum weet, het is belachelijk.  Was het niet dat ik zekere affiniteit heb met Proximus, ik was zeker weg.

Reputatie 7
Badge +3

@ErikCh Ik heb de feedback doorgestuurd naar de bevoegde dienst. Zij gaan dit verder voor jou nakijken. Groetjes, Antonella

Continue...onaangekondigd toch een technieker van Proximus … we leven even op hoop

Reputatie 7
Badge +3

@ErikCh Achterliggende technische diensten zijn hier volop mee bezig. Hopelijk krijgen ze het voor jou snel in orde. Ik duim alvast mee. Groetjes, Antonella

Nog maar eens een update.  Vrijdag goeie technieker langs geweest, zit al iets dichter op het probleem, zou die dag nog in orde kunnen komen.  Quod non...maar een nieuwe afspraak gehad voor vandaag.  Technieker belde eerst om te vragen of er iets gebaard was, zei dat Proximus vrijdag langgeweest was maar weet niet of het in orde is.  Heeft hij zelf naar Proximus gebeld en me feedback gegeven (dat is nieuw) dat er een moeilijk probleem in de achtergrond is en dat ze HOPEN dat ze het deze week nog in orde krijgen.  Zal straks nog eens bellen kwestie van nog een paar graden frustratie kwijt te raken…  Dus we gaan morgen de derde week in van “geen oplossingen bij Proximus”.  Moet binnen 4 dagen een dienst aanleveren aan een klant...het zal moeilijk worden vrees ik.  

Reputatie 7
Badge +3

@ErikCh Dank je wel voor de update. Ik stuur het meteen door naar de bevoegde dienst. Groetjes, Antonella

Vandaag nog 1 maal feedback gehad, nu schijnen ze bij Fibre eindelijk iets door te hebben wat er aan de hand is, en ze hebben een mailtje gestuurd naar de desbetreffende dienst… Nu maar hopen dat die ooit eens reageren.

Afspraak bij Telenet gepland

Update zoveel, we zijn ondertussen 3 weken na mijn aangekondigde verhuis….en van Proximus...niets.  Zelfs nog geen update voor datum wanneer iemand er misschien eens iets aan zou doen...ondanks het vele “doorgestuurd naar de bevoegde diensten” denk dat die niet echt klantgericht reageren.  Waarom vermelden ze eigenlijk niet welke dienst dit is weten we ook weer iets meer :-) 

kun je via deze fiber TF nummers or formulier ook niet meer info krijgen 

https://nl.forum.proximus.be/klachten-54/installatie-fiber-50496?postid=655216#post653897

hopelijk kan iemand van het proximus forum team hier je wat meer details geven over de situatie.

@Martin dank u voor de info, maar nee, het gaat hier over een nieuwbouw installatie en geloof me ik heb al zeeeeeeeeeeeer veeeeeeeel naar 080022500 gebeld.   Maar blijkbaar lijkt niemand binnen Proximus een datum te kunnen geven en kan enkel zeggen “ze zijn er naar aan het kijken” wie de “ze” is weet ik niet en of ze naast het “kijken” er ook iets aan doen om het op te lossen lijkt me ook vergezocht.  In elk geval niet iets om trots op te zijn voor Proximus.  Ze zijn het “Belgacom” nog niet echt verleerd blijkbaar.

Reputatie 7
Badge +3

@ErikCh Ik verneem net van een collega van de bevoegde dienst dat je werd gecontacteerd in verband met een nieuwe afspraak. Groetjes, Antonella

@AntonellaD  Idd...maar weer rijkelijk laat...kunnen pas 24/06 komen dat maakt het 29 dagen te laat en zal dan nog moeten zien dat het werkt...zie wel dat ze ondertussen een andere glasvezel blijkbaar gebruiken op dit adres..iemand zijn glasvezelboekhouding niet goed gedaan.   Ik had minimum verwacht nog deze week iemand te zien. 

Reputatie 7
Badge +3

@ErikCh Een escalatie werd opgestart om na te gaan als een vroegere datum mogelijk is. Mocht dit het geval zijn, zal je hierover op de hoogte worden gebracht. Mijn excuses voor de vertraging. Groetjes, Antonella

Goeie grap...nog maar eens een technieker over de vloer….en….juist Proximus netwerk of een andere “bevoegde dienst” heeft weer zijn werk niet gedaan.   Technisch hebben we een correcte definitie van de UTAC voor het gebouw (hoop ik toch) maar laat die nu niet gekend zijn in ISIS (intern systeem provisionering diensten) en dus….geen diensten te activeren en ook geen diensten te configureren.  Nu ja die configuratie heb ik zelf ook al gedaan enige is bij activatie nog serienummer van de ONT doorgeven.

We bedenkt zo iets...weer een IM opgemaakt IM10718673...dus kan nu weer uitkijken tot die in orde komt om dan MISSCHIEN eens dienstverlening te hebben die ik sinds 26/05 zou moeten gehad hebben...op naar een maand. Wat moet ik doen om eindelijk internet te krijgen waar ik voor betaal.   Dus de “bevoegde diensten” kunnen weer iets doen.   

Reputatie 7
Badge +4

@ErikCh We hebben bericht gekregen dat alles actief is op dit ogenblik.
Dus alles zou perfect moeten werken.
Mvg, KoenN

Na een lange lijdensweg en dankzij de persoonlijke inzet van de laatste technieker heb ik deze morgen signaal en diensten gekregen. Nu werkt het eindelijk.

Reageer