Beantwoord

Hoe klacht indienen bij agressief gedrag van verkoper na afspraak te Antwerpen Meir ?

• 24 september 2020
  • 5 reacties
  • 208 Bekeken

Telefonisch werd me op de 0800/22800 meegedeeld een mail te schrijven via de website.  Maar je moet dan doorklikken naar een onderwerp en zo geraak ik er niet.

Ik ben in die winkel (Meir, 22/09/2020, 10u30, 3de bureau) vanaf de start na de eerste keer uitleggen waarvoor ik mijn afspraak gemaakt had keer op keer verbaal in een hoekje geduwd dat mijn vraag onredelijk was.  Na de agressieve verkoper werd ik door iemand anders geholpen die wel doorhad waar ik naar vroeg en die kon me wel helpen.

Ik ben daar in een situatie geraakt waarin het volume telkens weer omhoog ging, dat ik twee keer vroeg aan die agressieve verkoper van de gemoederen wat te laten bedaren in een poging om te de-escaleren.  Maar zelfs dat werkte als een rode lap op een stier.  En de andere verkopers trokken hun hoofd in en deden net of ze niks hoorden, alsof het een gewoon gesprek was.  Toen ik een stap wegdeed van de tafel en luidop in de winkel (met gebroken stem) vroeg om hulp van een andere verkoper werd ik gelukkig wel heel professioneel verder geholpen. Dit door de verkoper die al heel de tijd op twee meter afstand op zijn laptop zat te werken en alles gehoord had (en ook tijdens het gesprek uitleg was komen geven aan de agressieve kerel omdat hij uit de flarden van wat hij hoorde begreep waar het over ging).  Ik heb me op het einde aan die tweede man ge-excuseerd (“ik weet niet hoe dit zo is kunnen escaleren, sorry daarvoor”) maar thuis komend weet ik echt niet meer waarom ik mijn excuses heb aangeboden en niet omgekeerd.

Het ging er trouwens om dat bij doorverkoop van mijn toestel mijn eigendom van het vervangtoestel aangetoond kan worden door de imei-nummers vermeld op rma-formulieren van Proximus-partner CTDI.  Niet simpel maar ik probeerde dus van bij aanvang klaar en duidelijk die link van die imei-nummers te bekomen...

icon

Beste antwoord door Luc.M 1 oktober 2020, 10:18

@gerdl 
Dit is degelijk doorgezonden aan de verantwoordelijke en er zal zeker rekening mee gehouden worden om dit in de toekomst te vermijden.
Vriendelijke groeten,
Luc

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2

@gerdl 

Oprechte excuses dat het zo verlopen is.

We sturen dit door naar de betrokken shop voor bespreking.

Vriendelijke groeten,

Tina

Zoals je kan vaststellen is de vraag in de titel van dit topic onbeantwoord gebleven.  Ik apprecieer in ieder geval hoe dit forum met mijn melding omging.

De opvolging zou wat mij betreft ietsje formeler mogen, maar dat is dan een feedback die ongetwijfeld meegenomen wordt bij de jaarlijkse herevaluatie van de interne tuchtprocedures.

Goed, dan is voor mij hierbij de kous af.

Dank je.

Ik verwachtte eigenlijk dat er op de doorverwijzing hierboven nog een feedback zou volgen.

Is er bij dit soort klacht wel een formele opvolging voorzien?  Hoe voorkom je dat de manager van het Meir-filiaal deze klacht niet zomaar richting vuilbak zendt ?

Reputatie 3
Badge +2

@gerdl 
Dit is degelijk doorgezonden aan de verantwoordelijke en er zal zeker rekening mee gehouden worden om dit in de toekomst te vermijden.
Vriendelijke groeten,
Luc

Reageer