Vraag

Gesprek met 'proximusmedewerker'

• 16 november 2020
  • 6 reacties
  • 149 Bekeken

Vorige week werd ik gebeld door een vermoedelijke medewerker van Proximus met de vraag of iemand (een andere medewerker die dit blijkbaar deed in mijn gemeente) eens kon langskomen bij mij thuis om ons aanbod voor te stellen. 

Is dit de huidige werkwijze of is dit iemand die mij probeert te scammen of misschien wel erger. Ik vond dit erg opmerkelijk daarom dat ik het hier graag aankaart.

Het nummer belde vanuit Brussel (026811503)

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Best gewoon negeren voor zover mij bekend belt Proximus u nooit op om u bij u thuis een mogelijk nieuw aanbod voor te stellen 

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/026811503

Het betrokken nr 026811503 is van X en is aangesloten op het edpnet-netwerk (call center?)

Ter info: ook van die zo gezegde voorverkopers van proximus, loopt daar nooit in, komen alleen maar vodden van en zelfs al is het een officiële, dan nog hebben we hier op het forum al genoeg moeten vaststellen dat er dan achteraf tal van zaken niet kloppen kwestie wat er allemaal in het pack zou moeten gezeten hebben en ook over de prijs die achteraf natuurlijk hoger is dan beloofd enz...

Reputatie 7
Badge +2

@HendrikDockx 

er zijn ook externe firma’s die tegenwoordig voor proximus verkopen.

ik meen te weten dat ze ook aan huis kunnen komen, maar dacht dat het nu in coronatijd niet mocht ? 

Een medewerker dient zich steeds te kunnen identificeren met de juiste documenten.

Bij twijfel: nooit iets ondertekenen…

vr gr,

Tina

Reputatie 2
Badge

Ik zou ook wel willen weten of dit effectief van Proximus zou kunnen zijn. Moest dat echt van jullie zijn, is dat wel onverantwoord in deze tijden, maar ik denk ook dat het fraude is.

De mama belde mij op, dat zij zonet ook dergelijke telefoon heeft gekregen, enkel de laatste nummer verschilt (02 681 15 01).

Gelukkig heb ik haar goed ingeprent om nooit haar adres of iets anders door te geven (ze krijgt ook veel telefoons van “Microsoft”). De persoon zei ook van Proximus te zijn, en te willen langskomen om over de diensten te spreken, en vroeg naar het adres.

inderdaad nooit privé gegevens doorgeven aan een wildvrede aan de telefoon

Reputatie 7
Badge +3

Nog een tip: Indien je geen commerciële oproepen meer wenst te ontvangen, kan je je telefoonnummer registreren op de bel-me-niet-meer-lijst. Groetjes, Antonella

https://www.dncm.be/nl/

Reageer