Vraag

Geen internet meer

• 10 november 2020
  • 13 reacties
  • 136 Bekeken

Deze ochted is het internet hier uitgevallen.  Na bellen met Proximus zou het om een kabelbreuk gaan.  Deze avond opnieuw gebeld want de kabelbreuk zou hersteld zijn.  Echter nog steeds geen internet na aan/uit en reset van de modem.  DSL lampje staat nu op rood.  Ik zal (waarschijnlijk) donderdag nieuwe modem krijgen om te zien of het niet ad modem ligt.  Ik heb een vermoeden dat het probleem nog steeds ad kabelbreuk ligt. Momenteel dis geen internet, tv, Alarm offline….

Hoe kan dit zsm verholpen worden?

13 reacties

proximus medewerkers komen hier pas overmorgen terug langs, anders moet je morgen eens bellen naar 0800 22 800 voor hulp.

(als je daar belt en je hoort het bericht dat er een probleem is in je regio dan wil dit zeggen dat ze er mee bezig zijn.)

Reputatie 7
Badge +4

Dat een kabelbreuk aanleiding zou geven tot een defecte Bbox lijkt mij eerder onwaarschijnlijk

cfr bericht Martin bellen, dit lijkt mij eerder een nog niet volledig herstelde storing

natuurlijk als het zeker is dat de kabelbreuk hersteld is dan zou ntuurlijk de bbox wel een rol kunnen spelen maar dat kan alleen iemand van prox zelf uitvissen morgen.

Reputatie 7
Badge +3

@Thomas 

Ik vind op dit moment niets terug over herstellingswerken aan een kabelbreuk. Ik stel echter wel vast dat er geen signaal (synchro) toekomt op je bbox modem. 

Is je huidige modem momenteel nog aangesloten? 

Indien je met de nieuwe modem nog steeds geen internet moest hebben zal er sowieso een technicus moeten langskomen om ter plaatse en in de verdeelkast nazicht te doen.

Geert

Beste Geert

Mijn modem hangt nog steeds in het netwerk en geeft een rood lichtje ( zelfs na/uit en reset)  Hopelijk ontvang ik vandaag een nieuwe modem gezien ook ons alarm systeem nu niet werkt.  Aan de telefoon is mij tot 2 maal toe melding gemaakt van een kabelbreuk aan de grote baan in Melsele. 

Mvg

Tom

Reputatie 7
Badge +3

Ik boek liever op voorhand een technicus om veilig te spelen dan, stel dat het werkt met de nieuwe modem kan die afspraak altijd nog geannuleerd worden. 

Kan er morgen tussen 10:00 en 12:30 iemand langskomen?

Geert

Geert

Heb deze ochtend opnieuw jullie diensten gebeld omdat ik bericht kreeg dat de modem vertraging heeft.....er zou nu morgen iemand langskomen.  Ondertussen zit ik reeds v dinsdag zonder connectie en dien ik iemand te mobiliseren om morgen de technieker op te vangen daar er niemand beschikbaar is deze avond

Mvg

Tom

Reputatie 7
Badge +3

Namens Proximus onze oprechte verontschuldigingen voor dit ongemak. 

We hopen dat het na de interventie in orde komt.

Geert

Beste Geert,

ik begrijp de goede intentie van uw bericht maar misschien toch nog even mijn verhaal neerpennen.

Dinsdag omstreeks 10 u valt de verbinding weg. Ik bel gelijk naar de helpdesk. Krijg melding dat er een kabelbreuk is en dat ze geen idee hebben van de duur.  Dinsdag late nm bel ik opnieuw voor een update.  De breuk zou hersteld zijn maar nog geen netwerk.  Enkele testen volgen, moden af, aan, reset...men “denkt” dat de modem stuk is.  Een nieuwe zou verzonden worden en uiterlijk vandaag toekomen. Woensdag dus nog steeds geen netwerk.  Vandaag rond de middag een sms dat de modem vandaag niet zal toekomen en zonder vermelding van wanneer deze dan wel zou toekomen. Opnieuw ga ik bellen en krijg te horen dat er geen kabelbreuk zou geweest zijn ???? Ze zullen dan maar een tevhnieker sturen om eens te komen kijken (kon dit dinsdag niet gelijk ingepland worden??)  Vandaag zou dus niet meer lukken.  Ondertussen zit ik al die tijd zonder netwerk ( dus als telewerker kan ik thuis niet naar behoren werken en neem ik het risico om op kantoor te gaan werken, alarmcentrale is offline, geen tv enz) Toch vinden jullie diensten het nodig om mij van het kastje naar de muur te sturen en alles op de lange baan te schuiven en tegengestelde verhalen/oorzaken mee te geven. En da moet ik het stellen met een excuses bericht? (toch mijn dank voor uw bericht)

mvg

Tom

Beste Geert

Vrijdag dus geen technieker gehoord of gezien. Wel ontving ik een nieuwe modem per post en rond de middag had ik plots netwerk.  S avonds nieuwe modem geïnstalleerd en dacht ik dat het opgelost was...sinds dien verbreekt de verbinding constant gedurende de dag. Kan er nu ajb nu eindelijk eens iemand het probleem deftig onderzoeken?  Ik ben thuiswerker wat dus momenteel niet lukt!

Bedankt 

Er zal inderdaad eens een Prox technicus dit grondig moeten onderzoeken, maar de medewerkers die van Prox zelf zijn, kunnen morgen dit verder met u bespreken.

Heb terug de oude modem geïnstalleerd en probleem lijkt verholpen. De nieuwe v3+ is dus de boosdoener 

is dat een bbox3V+ die hebt en je weet je ook de software versie en hardware versie want met de oudere hardware versies zoals ik heb is er inderdaad blijkbaar geen probleem 

dit zijn de gegevens van mijn bbox3v+ waar ik totaal geen problemen mee heb.

• Software Version 8c.514A

• GUI Version 7.4.2.0

• Hardware Version 1.0

• Datapump Version A2pv6F039y3.d26u

Reageer