Vraag

Geblokkeerde sim kaart

• 29 april 2020
  • 28 reacties
  • 909 Bekeken

Hallo allemaal

Begin dit jaar, 17 februari 2020, kreeg ik voor de eerste maal een bericht van registratie sim kaart, en de wet zei dat ik mij opnieuw moest registreren. Ik heb dezelfde dag nog 10,00 gestort op de gsm(via bancontact voor extra 18 maanden identificeren). Maar 19 maart kreeg ik weer een melding dat ik mij niet geregistreerd had, en er werd gedreigd om mijn sim kaart te blokkeren. 4 april en 17 april heb ik nog dezelfde melding ontvangen, 17 april had ik nog 5 euro bijgestort met een gerust hart. Alleen ontdekte ik dat mijn sim kaart toch geblokkeerd is geraakt. En opnieuw registreren lukt niet, hij zegt dat de nummer ongeldig is of niet bestaat, terwijl de gegevens juist zijn.

Kan iemand mij helpen aub?

Met vriendelijke groeten 

Vladimir

28 reacties

je kunt al kijken of het nummer nog bij Proximus zit , normaal zal dat wel zo zijn want die worden niet direct vrij gegeven.

maar morgen zullen de Pro⌘-medewerkers zeld je wel hierbij kunnen verder helpen

Reputatie 7
Badge +3

@Uladzimir Habryialian Ik zie dat jouw prepaid gsm-nummer inderdaad nog niet werd geïdentificeerd. Heb je de herladingen gedaan via www.proximus.be/identificeer? Heb je ook de andere manieren van identificatie uitgeprobeerd?

Groetjes,

Antonella

Ja, de herladingen zijn via die website gedaan, en allemaal aangekomen. Ik heb gisteren nog geprobeerd om mij via de eID te identificeren, maar ik krijg de melding ,,No Number. Please enter a valid Pay and Go number.’’ Geld storten heb ik 17 april nog gedaan, maar heeft niks opgeleverd. Via MyProximus ben ik geen beheerder.  Kaart is sinds 18 april geblokkeerd. 

Reputatie 7
Badge +3

@Uladzimir Habryialian Heb je ook reeds cookies en surfgeschiedenis verwijderd en geprobeerd via een andere browser? Groetjes, Antonella

Google Chrome, bancontact herladen. Ik ga ook nog via Internet Explorer proberen, op het moment van de foto zijn cookies en zoekgeschiedenis helemaal uitgewist. 

probeer best eens door een privé browser venster te open in je browser met de toetscombinaties

CTRL SHIFT N  of CTRL SHIFT P afhankelijk van welke browser je gebruikt en probeer dan zo eens

NB: als er niemand meer van Pro⌘ zelf hier nog reageert deze avond dan zal het pas maandag zijn dat ze terug langskomen hier op het forum.

tijdens deze drie dagen kun je wel in geval van nood bellen naar helpdesk 0800 22 800

Heb net via explorer geprobeerd, hetzelfde resultaat. Geen geldig nummer. Ik ga jouw tip ff uitproberen. 

Hallo allemaal, met Vladimir terug hier(andere account wegens ander nummer), wij hebben bij ons thuis een nieuwe Pay and Go + kaart gekregen omwille van een actie samen met een gsm, ik heb die voor mij laten activeren via eID, nu heb ik dus een andere vraag. Kan ik ervoor zorgen dat mijn beltegoed van mijn oude naar mijn nieuwe nummer gaat of is het niet mogelijk?

Groetjes

Vladimir 

Bij omruilen simkaart wel (=zelfde nummer) aangezien belwaarde is aan het nummer gekoppeld is.

Maar morgen kunnen de medewerkers die van proximus zelf zijn je hierover meer een officiele uitleg geven en mogelijkheden van het recupereren van het credit uitleggen.

Reputatie 7
Badge +4

Dit wordt best vanaf maandag nagekeken door Proximus-medewerkers:

waarom werd uw P&G nummer X als ongeldig beschouwd en gingen uw stortingen voor belkrediet “verloren”

Ik vermoed dat bovenstaande vraag van nr X naar nr Y na onderzoek op basis van “een commerciële geste” in principe mogelijk moet zijn (mits voorlegging bewijs storting uiteraard)

Dit moet inderdaad zeker mogelijk zijn, want het kan gezien worden als iets gelijkaardig al ruilen gezien de toestand van dit voorval.

Reputatie 7
Badge +3

@Vladimir Habryialian Ik zie dat de identificatie van het nieuwe prepaid nummer is gelukt. Op het oude nummer had je nog 15 euro belkrediet staan. Als commerciële tegemoetkoming heb ik 15 euro krediet bijgezet op je nieuwe nummer. Groetjes, Antonella

Super! Dankuwel! De topic kan afgesloten worden. Ik wil iedereen bedanken die de moeite deed om mij te helpen! 

Beste, ik moet tegen morgen mijn prepaid kaart identificeren. Ik heb alle mogelijke manieren al geprobeerd. Bij EID-lezer krijg ik een foutmelding, bij herladen voor 1 euro ook. Heb ook al herladen voor 5euro maar geen bevestiging gekregen. Ik heb al 3 verschillende browsers geprobeerd en ook andere computer. Niks werkt en morgen gaat mijn kaart geblokkeerd worden. Is hier nu eindelijk al een oplossing voor ? groetjes Elias

Kijk ik ben geen Proximus-medewerker, maar ik zie direct iets opvallends: geen bevestiging van 5 euro, dan kan 2 dingen betekenen:

• Ofwel heb je verkeerde nummer ingetypt bij herladen(ik hoop van niet)
  • Ofwel is het nummer totaal ongeldig(ik kreeg 5 euro wel gestort toen, wel bevestigd, maar kon ze niet gebruiken). Dus het nummer van mij van toen bestond nog. 

Is jouw simkaart morgen 4 jaar oud? Heb ergens gelezen dat ze dan sws ongeldig worden en dat je sws een nieuw nummer moet aanvragen dacht ik. 

Neen, heb wel bericht gekregen dat mijn kaart herladen is met 5 euro maar geen bevestiging dat mijn kaart geïdentificeerd is. Zou het raar vinden dat mijn sim kaart sowieso geblokkeerd wordt na 4 jaar.

Mijn nummer is geblokkeerd. Kan niet bellen en ook niks ontvangen. Hoe kan ik mijn kaart terug activeren ? Groeten

via http://myproximus.be  (je P&G Myproximus account, als je er ene aangemaakt hebt) zou je eens kunnen natrekken of die geïdentificeerd staat.

Als hier iemand van proximus zelf langskomt kunnen ze u natuurlijk hiermee verder helpen.

louter ter aanvullende info: een familielid kan ook bv de identificatie doen als volgt:

Stuur met een gsm-nummer van Proximus een sms naar 8804 met vermelding van:
Het woord 'IDENT' in hoofdletters
Gevolgd door twee keer het nummer van de prepaidkaart die je wilt registreren
Bijvoorbeeld 'IDENT 0470123456 0470123456' 
Deze methode werkt enkel met een gsm-nummer van Proximus!
NB: eventueel #122# of 1911 proberen te bereiken (gratis) om uw nummer te verifiëren
NB: P&G kaarten hebben een beperkte geldigheid, vermeld op de verpakking 

Reputatie 7
Badge +4

Is jouw simkaart morgen 4 jaar oud? Heb ergens gelezen dat ze dan sws ongeldig worden en dat je sws een nieuw nummer moet aanvragen dacht ik. 

&

NB: P&G kaarten hebben een beperkte geldigheid, vermeld op de verpakking 

P&G kaarten dienen te worden geactiveerd/geregistreerd/geïdentificeerd voor de datum vermeld op de verpakking

Identificatie via e-id is onbeperkt geldig, identificatie via BCC bv. is 18 maand geldig

Ik vermoed dat het probleem van de auteur elders ligt en stel voor dat de e-id software op PC verwijderd en opnieuw geïnstalleerd wordt (misschien update nodig?)

Het is al een tijd geleden dat ik zelf via e-id identificatie P&G heb moeten doen, maar ook toen liep dat niet altijd van een leien dakje (= soms meerdere pogingen nodig om succesvol te kunnen afsluiten)

Reputatie 6
Badge +3

Je moet altijd over de allerlaatste versie van de eID software beschikken deze kan je hier downloaden: https://eid.belgium.be/nl/download/15/license In Google Chrome en Firefox heb je ook nog de eID add-on nodig.

in veel gevallen wordt dit zelf aangegeven als je op sites komt en je eid wilt gebruiken ook waar je die kan downloaden

Reputatie 7
Badge +3

@elids Ik zie jouw nummer actief en geïdentificeerd staan in onze systemen. Ik veronderstel dat het inmiddels gelukt is dan? Groetjes, Antonella

Goeiedag

Ik had overlaatst (in oktober) een bericht gekrgen dat ik mijn pay and go kaart moest verifieren. Dit ben ik jammer genoeg vergeten te doen, hierdoor werkt mijn pay and go kaart dus niet meer. is er een manier om die te deblokeren?  Ik heb al geprobeerd te verifieren maar dat werkt niet, het zegt dan dat het geen geldig nummer is.

Alvast bedankt voor uw hulp

Vriendelijke groeten

Reputatie 7
Badge +2

@Robbe Van Hout 

Beste

kan je in je profiel het betrokken nummer invullen ?

je klantgegevens eventueel ?

dan kunnen we dit laten nakijken.

Forum profiel :

(inloggen - avatar aanklikken  scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan)

groeten

Tina

@tina.b 

Beste

Ik heb mijn telefoonnummer op mijn profiel gezet

De rest van de gegevens vond ik wel niet zoals het klantenummer.

Vriendelijk groeten

Robbe

Reageer