Een schandalige actie van Epic.

• 10 juli 2020
  • 18 reacties
  • 181 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Waarom is het bij Epic die actie voor Apple TV en niet voor andere Packx. Waarom worden wij gediscrimineerd en wanneer stop dit? Het wordt tijd dat ofwel iedereen gelijk voor de wet. Zoals de decoder 7 die enkel voor nieuwe klanten is dit moet stoppen. Dit wordt door aan de consumenten recht door gegeven zoals de De Inspecteur Radio 2 en anderen. Het wordt tijd dat Proximus naar kwaliteit en duurzaam zoals Fritz box dat is tenminste kwaliteit.

18 reacties

Ter info de apple TV app is te wel te vinden in de apple store

Reputatie 2
Badge

Het gaat niet over app, het gaat over het apparaat van Apple tv dat je ook kunt kopen van Proximus voor 199 Euro of voor 69 Euro als je epic full abonnement neemt.

Reputatie 6
Badge +3

Proximus recupereert die korting op de Apple tv box door de hogere maandelijkse abonnementskost die van toepassing is bij Epic. Die decoder V7 is om nieuwe klanten te overhalen. Dat heeft Proximus al altijd gedaan wanneer er een nieuwe bbox of decoder komt dat bestaande klanten een vroeger model krijgen dan de nieuwe klanten. Eigenlijk hebben we zowel de decoder als modem/router in bruikleen. Behalve wanneer je natuurlijk de apple tv box koopt.

Reputatie 2
Badge

Dus Proximus wil liever huidige klanten in de kou laten staan en blijven sukkelen met problemen en iets duurzaam te ontwikkelen en kwaliteit. 

Reputatie 6
Badge +3

Dat is al langer een pijnpunt bij Proximus een product lanceren waar er nog heel wat bugs inzetten kijk naar de vorige decoder V6. Voor de V7 is het nog te vroeg omdat nog niet heel veel mensen deze al hebben buiten de testers en nieuwe klanten. Begrijp mij niet verkeerd ik zou ook graag te mogelijkheid hebben om te upgraden naar een nieuwe decoder.Enkel nieuwe klanten genereren extra omzet. Nieuwe klanten generen dit wel.

Eigenlijk hebben we zowel de decoder als modem/router in bruikleen

Eigenlijk is het alleen de bbox die je gratis in bruikleen krijgt want de decoder 8€ /maand zit in je abo verrekend, daarom dat bij iemand die een decoder gekocht had bv gaat die 8€ van het abonnement af maandelijks.

Reputatie 6
Badge +3

Bedankt voor de terechte correctie.

Reputatie 7
Badge +2

@Jeroen_056 

Proximus heeft lang onderhandeld met Apple over deze mogelijkheden :  we kunnen niet doen wat we willen, altijd een kwestie van geven en nemen, compromisen zoeken/sluiten en dit is inderdaad nooit voor iedereen de beste oplossing…  Er is altijd wel iemand die of heel blij is of iemand die vindt dat het niet goed gaat… that’s life… Proximus zal dit zeker achter de schermen blijven opvolgen.  Feedback is steeds welkom.  

Groeten,

Tina

Van de decoders ben ik het met  je eens maar dan vraag je gewoon vriendelijk aan de klantendienst dat je zodra de v7 uitkomt of ze je er eentje kunnen toesturen meestal heb je dan geluk denk ik maar bij de apple Apple tv zit je er enorm naast dit is overal das hetzelvde als bij een herlaadkaart van Proximus gaan zeggen ik vind het niet eerlijk dat je de smartphone enkel krijgt bij het duurste abbonement dit is normaal Proximus moet die restspreis ergens hallen en dit kan alleen als dit ineen abbonement verwerkt dit is een ander verhaal als je dat abbonement al hebt dan zou je op hetzelvde recht moeten hebben met uitsluiting voor promoties voor nieuwe aansluitingen zoals 3 maanden aan d helft van de prijs of iets gratis uitproberen

de afbetaling van een gekoppeld toestel met P&G zou ook wel hoger liggen dan met een abbo.

Reputatie 6
Badge +3

@jasperdh1 : De combinatie met abonnement komt wel duurder uit, want je moet al de full experience pakken wil  je kunnen genieten van de korting: 69 EUR+3mnd*49EUR+9mnd*79,99 EUR kom je op 1 jaar tijd uit op= 935,91 EUR uit. Koop je de 4k voor 199,99 EUR en flex basics voor 1 jaar = 199,99 EUR+ 59,99*12= 919,87 EUR

@jasperdh1 : De combinatie met abonnement komt wel duurder uit, want je moet al de full experience pakken wil  je kunnen genieten van de korting: 69 EUR+3mnd*49EUR+9mnd*79,99 EUR kom je op 1 jaar tijd uit op= 935,91 EUR uit. Koop je de 4k voor 199,99 EUR en flex basics voor 1 jaar = 199,99 EUR+ 59,99*12= 919,87 EUR

Is toch normaal Proximus is geen goed doel de gespreid van het toestel zit altijd erin verwekt anders gaan ze failliet op den duur 

Reputatie 6
Badge +3

@jasperdh1 Je kan nog steeds de 4K aankopen zonder abonnement: https://www.proximus.be/nl/id_cr_apple_tv/particulieren/proximus-tv-opties/apple-tv.html Ik reageerde op volgende zin: als je dat abbonement al hebt dan zou je op hetzelvde recht moeten hebben met uitsluiting voor promoties voor nieuwe aansluitingen zoals 3 maanden aan d helft van de prijs of iets gratis uitproberen.

Waaruit ik afleidde dat het volgens jou onmogelijk was om de 4K apple aan te kopen. Wat niet het geval is. Ook dat je nog altijd goedkoper af bent om het toestel aan te schaffen tegen de oorspronkelijke prijs zonder korting met een basic abonnement.

volgens mij kun je gewoon bij Proximus al de toestellen die gekoppeld zijn aan een abo ook apart aankopen

Reputatie 6
Badge +3

De Wi-Fi booster is een uitzondering enkel te huur. Ook in een combinatie met een abonnement.

decoder en bbox natuurlijk ook niet, maar ik had het niet over die toestellen,

dus eigenlijk alles behalve

• decoder,
  • bbox
  • wifi-booster 
  • mobiel coverage extender.
Reputatie 6
Badge +3

Ik zei dit om je vermelde al de toestellen. Pas op dit is geen verwijt naar jou. Ik druk mij ook soms verkeerd uit of vergeet een stap waar jij mij terecht corrigeert.

Was een terechte rechtzetting van u want ik was inderdaad niet duidelijk genoeg

Reageer