Vraag

Een rechtstreekse opname stopt te vroeg !!

• 27 februari 2020
  • 6 reacties
  • 134 Bekeken

Vroeger had mijn analoge videorecorder een functie PDC (program deliverie controle) dat werkte goed! Maar in het digitaal tijdperk is dat blijkbaar niet meer mogelijk!

Op 17/02 keek ik op AUTOMOTO (134) naar de start van de Daytona500, omdat ik morgenpost had was het geen goed idee om tot het einde te kijken, dus dacht ik ‘ik neem het op en kijk morgen verder’.

NIET DUS !  De opname startte goed maar stopte 20 rondes voor het einde :(( 

Het is niet de eerste keer dat dit mij overkomt, maar het is wel een ZEER ERGERLIJK PROBLEEM !!!

Kan dit echt niet opgelost worden?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@erik 

lopen de andere opnames op andere zenders wel goed?

Is het enkel op de zender automoto dat de opnames te vroeg stoppen?

Geert

@GeertC 

Dat kan ik niet zeggen.

Ik heb het vroeger voorgehad (voor we toegang tot deze zender hadden) en heb het sinds dien niet vaak gebruikt.

Ik herinner mij wel dat serie opnames op ZES tv vroeger ook vaak de mist in gingen. (hoe dat nu zit kan ik niet zeggen)

Reputatie 7
Badge +3

Het kan eventueel aan de uurregeling van de tv gids liggen. Hier zijn immers de opnametijden op gebaseerd.

Geert

@GeertC 

Dan zou het erg praktisch zijn, mocht deze uurregeling in realtime bij gewerkt worden, als (sport-)uitzendingen uit lopen. Het begin en het einde van een uitzending moet voor de provider toch herkenbaar zijn, of niet?

Vroeger werd het PDC signaal gewoon over de kabel mee gestuurd.

Reputatie 7
Badge +3

Wij zijn afhankelijk van deze tijden van de zenders. Als zij dit niet tijdig updaten, kunnen wij het ook niet.

Ik kan wel het daaropvolgende programma in jouw opnamelijst plaatsen, zodat je toch de gehele aflevering kunt uitkijken. Kan je me vertellen welk programma op welke zender dat zou moeten zijn dan? 

@WenzelR 

Bedankt voor het aanbod, maar voor mij is het voorlopig niet meer nodig.

Ik heb de beelden online wel gevonden en kunnen bekijken. ;-)

Reageer