Beantwoord

discriminatie bij garantie gsm

• 7 maart 2020
  • 5 reacties
  • 568 Bekeken

Ik heb een toestel cadeau gekregen.Na enkele maanden doet zich een defect voor, omdat ik geen klant ben krijg ik geen vervangtoestel. Ondanks dat er op de site hierover geen beperkingen zijn aangegeven.Dit is discriminatie aangezien ik zelfs geen proximus KAN ontvangen op mijn thuisadres.

icon

Beste antwoord door Martin 7 maart 2020, 22:33

Is dit niet een beetje logisch en normaal dat je als klant van proximus wat voordeel krijgt tov iemand die geen of geen klant meer is bij Proximus!

Louter verder nog als bijkomende info:
https://www.proximus.be/dam/jcr:e9eea0f4-c349-4866-8b05-b7bddff113e1/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/Vervangsmartphone-Algemene-Voorwaarden-NL~2017-05-31-18-25-55~cache.pdf

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_nwms/particulieren/blog/news/smartphones/alles-voor-je-smartphone.html

Terbeschikkingstelling van een vervangtoestel, in geval van verlies, diefstal, of defect van het oorspronkelijke toestel. Geldig voor alle particulieren, zelfstandigen en kmo's die sinds minstens 3 maanden een gsm-abonnement hebben en minstens 1 factuur hebben betaald

Reputatie 2
Badge

Ik heb een toestel cadeau gekregen.Na enkele maanden doet zich een defect voor, omdat ik geen klant ben krijg ik geen vervangtoestel. Ondanks dat er op de site hierover geen beperkingen zijn aangegeven.Dit is discriminatie aangezien ik zelfs geen proximus KAN ontvangen op mijn thuisadres.

Spijtig genoeg denk ik ook dat dit normaal is en heeft dit helemaal niets te maken met discriminatie, want dan kan ik hier andere verhalen over vertellen die hier in het verleden zijn gebeurd. maar het is zo dat dit enkel voor de klanten van Proximus zelf is. En niet van Telenet of Orange of welk andere operator ook, anders zouden zij ook op de korste keren failliet gaan.

Spijtig genoeg denk ik ook dat dit normaal is en heeft dit helemaal niets te maken met discriminatie, want dan kan ik hier andere verhalen over vertellen die hier in het verleden zijn gebeurd. maar het is zo dat dit enkel voor de klanten van Proximus zelf is. En niet van Telenet of Orange of welk andere operator ook, anders zouden zij ook op de korste keren failliet gaan.

ze hebben veelvoud aan gsm mag zelfs basismodel zijn en dat komt altijd terug.

vooral het feit dat in de hulppagina over defecte gsm’s een gratis vervangtelefoon werd beloofd zonder zijnotities. Sommige verkopers beloven, dit ook zonder failliet te gaan.

deze post is voornamelijk bedoeld om duidelijkheid te creeeren voor toekomstige gedupeerden

Reputatie 6
Badge +3

Hier gaat het gewoon dat je als niet-klant geen vervangtoestel krijgt, maar de uiteindelijke garantie wordt wel toegepast namelijk het herstel van de GSM. Indien de persoon die de smartphone aan u cadeau gedaan heeft klant is bij Proximus had hij ook deze kunnen binnenbrengen en een vervangtoestel krijgen. Dat vervangtoestel is gewoon een extra voordeel voor klanten. Bij de procedure voor omruiling,vervanging wordt er niet gesproken over een vervangtoestel : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return/particulieren/support/mobiele-telefonie/mobile-coverage-extender/problemen/een-toestel-omruilen-herstellen-of-terugsturen.html Enkel wanneer je een omnium verzekering hebt genomen kan er eventueel een vervangtoestel gegeven worden.

Is dit niet een beetje logisch en normaal dat je als klant van proximus wat voordeel krijgt tov iemand die geen of geen klant meer is bij Proximus!

Louter verder nog als bijkomende info:
https://www.proximus.be/dam/jcr:e9eea0f4-c349-4866-8b05-b7bddff113e1/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/Vervangsmartphone-Algemene-Voorwaarden-NL~2017-05-31-18-25-55~cache.pdf

Reageer