Vraag

Decoder V6

  • 12 november 2020
  • 16 reacties
  • 128 Bekeken

Badge

Beste mensen,

Er is hier al lang sprake van heel veel problemen met de Chinese bazaar van Huawei de V6, ik zit momenteel ook weer met veel storing op TV ik moet de decoder steeds herstarten (zoals gewoonlijk).

Waarom, als Proximus weet heeft van die ellendige toestanden, vervangen ze die dan niet, nee we moeten zelf genoeg last hebben.

Welnu, is er een brave ziel bij de technische dienst die mijn decoder eens kan uittesten en weten te zeggen wat er kan of moet gebeuren?

Mijn klantennummer is 1******

 

Mvg

Jean-Pierre


16 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Choreftis 

Bij de eerste metingen blijkt de lijn goed te zijn. Ik vermoed dat je zowel de decoder als de bbox al eens herstart hebt?

 

Geert

Badge

Ik zal dat laatste ook nog eens proberen.

JP

 

Badge

Dus de bbox ook gereset, de WiFi bridge ook en juist een herhaling gezien dat gewoon belabberd was.

Wanneer gaan ze bij Proximus eindelijk een inzien dat dat stuk Chinese decoder meestal de oorzaak is van alle ellende.…

Tenzij het gewoon bij Proximus ligt en dan zijn we geneukt....

Ter info: de v6 decoder wordt ook niet meer gecommercialiseerd, met de V5compact decoder heb ik geen problemen.

Badge

Ja Martin dat is juist het probleem, die oudere decoders waren veel beter.

Badge

En zoals gewoonlijk blijven we nu hangen en worden we niet beter en of wijzer……..

Reputatie 7
Badge +4

Weet je of de lichtjes op je wifi-bridge groen blijven branden, of worden ze soms oranje/rood ? Heb je de mogelijkheid om jedecoder eens met een ethernetkabel te verbinden om zeker te zijn dat het probleem niet op de draadloze verbinding ligt ? Als daar geen problemen blijken te zijn kunnen we je decoder wel omruilen.

Reputatie 5
Badge +3

Als gewezen testpersoon van de V6 zijn er altijd wel problemen geweest, moet de mijne ook regelmatig resetten, zelfs deze week nog een FactReset gedaan, het zijn onbelangrijke bugjes zoals de verkeerde aansturing van de led lampjes, bij een hd zender brandt het hd lampje niet, bij stand by blijft er een blauw lampje branden, is hier reeds meerdere keren vermeld, met een gewone reset is dit euvel voor een tijdje opgelost.

Soms bij het aanzetten vd decoder scherm met sneeuw, resetten is de oplossing, voor de rest werkt de decoder stabiel.

 

Ja als Prox de V6 niet meer commercialiseert is dit inderdaad omdat er onoplosbare problemen over blijven, ik hoop dat het maar zo niet afloopt met de V7 want de fouten die iedereen al lang meldt zijn blijkbaar ook heel moeilijk op te lossen ...

Badge

Als gewezen testpersoon van de V6 zijn er altijd wel problemen geweest, moet de mijne ook regelmatig resetten, zelfs deze week nog een FactReset gedaan, het zijn onbelangrijke bugjes zoals de verkeerde aansturing van de led lampjes, bij een hd zender brandt het hd lampje niet, bij stand by blijft er een blauw lampje branden, is hier reeds meerdere keren vermeld, met een gewone reset is dit euvel voor een tijdje opgelost.

Soms bij het aanzetten vd decoder scherm met sneeuw, resetten is de oplossing, voor de rest werkt de decoder stabiel.

 

Beste, als ex testpersoon vindt ik je uitleg zeker niet objectief hoor, het is en blijft de ellende bij Proximus, resetten en herstarten bij de vleet om iets werkend te houden, het hangt stilaan gewoon mijn strot uit.

FYI: Als je daar wilt van af geraken is er volgens mij maar één oplossing en dit is deze omruilen voor een V5 compact want de v7 is ook nog niet bugloos !

NB; test personen zijn tenslotte ook maar proximus klanten die mogen meedoen hebben aan het testen van de v6, net als met de v7 gebeurd is dus zij kunnen er niks aan doen dat prox de problemen (nog) niet opgelost gekregen hebben voor beide decoders.

Badge

Het is toch bijna onmogelijk hoe het het allemaal werkt bij Proximus.

Ik weet er zijn mensen die nog steeds klagen over Windows, maar als je Windows 95 vergelijkt met Windows 10 is deze laatste bijna super……

Waarom zie ik zo’n vooruitgang niet bij Proximus, goedkoop goedkoop…….ik denk dat daar de sleutel ligt.

Dat is ook de reden dat ik niet zo happig ben om mijn WiFi bridge te wisselen, want dan moet ik de rest van mijn dagen een “Booster” huren wan die kunt weer niet meer kopen.

FYI:  ik weet natuurlijk niet welk pack je hebt maar met flex packs (met vaste telefoon) zit een gratis booster inbegrepen.

http://proximus.be/flex 

Badge

Ik heb nog een ouderwets pack, ben deze week nog opgebeld om het te herzien maar ik wordt er niet beter van…..in tegendeel.

Reputatie 5
Badge +3

FYI: Als je daar wilt van af geraken is er volgens mij maar één oplossing en dit is deze omruilen voor een V5 compact want de v7 is ook nog niet bugloos !

NB; test personen zijn tenslotte ook maar proximus klanten die mogen meedoen hebben aan het testen van de v6, net als met de v7 gebeurd is dus zij kunnen er niks aan doen dat prox de problemen (nog) niet opgelost gekregen hebben voor beide decoders.

Bedankt Martin voor uw intelligente tussenkomst!

mvg

ja dat was als antwoord op Chorefits die ook af te reken heeft met problemen en omdat er velen zijn die terug de v7 omgeruild hebben voor een V5 compact, vandaar dit antwoord, ik blijf tenslotte ook bij mijn V5 compact want de v6 heb ik al lang teruggestuurd en voor de V7 wacht ik eveneens tot die even stabiel werkt als de V5 compact.

Reageer