Beantwoord

decoder tv teruggestuurd

• 21 maart 2020
  • 16 reacties
  • 392 Bekeken

beste,

wij keken bijna nooit tv en zegden tegen eind februari onze tv en vaste lijn op. Niet internet en niet onze gsms dus.

We dienden de decoder terug te sturen voor 24/3 en deden dat, op 4/3. 

We gebruikten het etiket zoals door Proximus aan ons ge-emaild werd, en eens de post dit etiket op het pakje scande werd duidelijk dat het etiket juist was want er stond op de label wie het verstuurde (wij) en naar waar het moest (adres Proximus Retour,  Rue de Rabiseau 14, in Charleroi) en dit stond ook in de computer (en ook dat het gratis retour was)

Volgens de website www.volgmijnzending.be werd het pakje de volgende dag in ontvangst genomen, op 5 maart om 14.38

Sindsdien kreeg ik 2 keer een sms over het terugsturen van de decoder, maar er stond telkens bij dat als dit reeds gebeurde, het ok was

Vanmorgen WEER zo een bericht en dat het ons 149 euro zou kosten omdat de decoder nog niet was teruggestuurd !!!

Ik belde vervolgens naar de 0800 22800, die mens zei dat men contact zou opnemen. Hij gaf geen definitief antwoord maar ik had de indruk dat ze die decoder niet hadden (of dat er in het systeem stond dat er een decoder te kort was, maar we hadden maar 1 decoder)

Mijn betalingen aan Proximus gebeuren via domiciliëring, dus hoop ik dat ze die decoder niet aanrekenen want geld teveel hebben we niet.

Ons klantennummer is 611454***

Kunt u uitvissen wat er verkeerd liep en waar die decoder landde?

Dank bij voorbaat,

mvg

Patrick en Lieve

icon

Beste antwoord door Martin 21 maart 2020, 10:18

Pas maandag komt iemand die van proximus zelf is terug langs op het forum.

In het wekend is 0800 22 800 wel bereikbaar bv de dienst facturatie en zou je eventueel langs daar kunnen proberen of ze u kunnen verder helpen.

In ieder geval moesten ze het bedrag van je rekening af getrokken worden zal dit zeker terug gestort worden nadat hier maandag iemand dit verder natrekt.

Bekijk origineel

16 reacties

Pas maandag komt iemand die van proximus zelf is terug langs op het forum.

In het wekend is 0800 22 800 wel bereikbaar bv de dienst facturatie en zou je eventueel langs daar kunnen proberen of ze u kunnen verder helpen.

In ieder geval moesten ze het bedrag van je rekening af getrokken worden zal dit zeker terug gestort worden nadat hier maandag iemand dit verder natrekt.

Reputatie 6
Badge +3

Soms kan het ook komen omdat jouw decoder nog gelinkt staat aan uw lijnnummer in de systemen van Proximus. Probeer dit eens even: https://nl.forum.proximus.be/archieven-2010-2017-44/decoder-activeren-of-deactiveren-33011 Zo ben je zeker dat de decoder van je lijn verwijdert is. Pas maandag komen de Proximus medewerkers terug online.

Dit speelt geen rol , het het is het doorgeven van de ene dienst ontvangst van geretourneerde toestellen naar de facturatie die ergens niet goed doorgestroomd is, valt wel vaker voor, maar wordt altijd in orde gezet, daar moet TS zich geen zorgen over maken.

Reputatie 6
Badge +3

De administratie bekijkt toch ook eerst of er niet nog een decoder gekoppeld is aan de lijn? Dat is toch het eerste dat gecontroleerd wordt? Nadien is dit een administratief proces. Maar ik kan ook verkeerd zijn. Nadien zal er wel een creditnota opgemaakt worden. Dat is de reden waarom ik het vermelde.

blijkbaar niet want er werd hier vroeger al dergelijke problemen gemeld dat de personen  in kwestie duidelijk aangegeven hebben dat ze de oude decoder reeds >  gederegistreerd hadden, zelfs al voor dat ze de oude gaan omruilen waren in het acces point, plus het omgekeerde is ook het geval dat deze die het niet gederegistreerd hebben en een decoder terug sturen omdat ze geen tweede decoder nodig hebben krijgen daarom geen melding dat hun decoder niet teruggegstuurd werd.
Dus uit deze zaken van in het verleden dat ik al gelezen heb op socials en ander fora kon ik dit afleiden.
Mss kan iemand van proximus maandag duidelijkheid brengen of dit de reden kan zijn dat iemand een melding krijgt dat hun decoder niet opgestuurd werd zelfs al is dit duidelijk gebeurd. 
Dan zijn we 100% zeker en hebben we weeral iets bijgeleerd :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +4

Ter info: indien nodig … u kunt onderstaande normaal bv. zelfs via PC banking 

https://www.sepastop.eu/blog/nl-be/teveel-aangerekend-bij-een-domiciliering-hoe-krijg-ik-mijn-geld-terug/

Indien u binnen 8 weken uw bank verwittigt, betalen zij dit bedrag onmiddellijk terug. U moet hiervoor niets bewijzen en de bank doet dit als een soort ‘eerste hulp bij ongevallen’. Dit wil echter niet zeggen dat de schuld wegvalt, het geeft u en de schuldeiser wel de tijd om een oplossing te vinden.

P.S.

Uw bewijs van terugsturen bewaren; Proximus medewerkers op dit publieke forum zullen dit normalerwijze snel kunnen verhelpen vanaf maandag met eventueel vervolgens gevraagde bijkomende info van uwentwege 

Al de de zelfde gevallen die hier gemeld geweest zijn, is het zelfs in veel gevallen nooit zo ver gekomen en nogmaals als het van je rekening afgaat wordt het ook zonder probleem teruggestort, heb hier in dergelijke gevallen op dit gebied nog nooit gelezen dat er iemand problemen ondervonden heeft om in deze gevallen hun geld terug te krijgen, het wordt gewon verder onderzocht of de decoder teruggestuurd werd. En als je het bewijs hebt van terugsturen moet je dan zeker absoluut geen zorgen maken.

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer het fout loopt bij de ontvangst van de decoder daar, dan heb je ook een probleem. Inderdaad het kan op verscheidene niveau’s foutlopen: de dienst die decoder heeft ontvangen heeft dit niet doorgegeven, … . Bedankt voor je verduidelijking.

Het voornaamste is dat ik hier tot nu toe altijd gelezen heb dat het in orde gekomen is, en hopelijk wordt het niet de uitzondering bevestigt de regel :wink::slight_smile:

zal er nu iemand van Proximus zelf nakijken hoe het zit met de decoder?

Van zodra hier iemand van hen de draad opneemt zullen ze dit zeker doen.

@Virannha anders eens een privé bericht sturen aan een proximus medewerker en vragen of ze dit willen nakijken voor u  bv stuur privé bericht > kik hier 

en stuur ook de link mee naar je post hier, namelijk:

https://nl.forum.proximus.be/klachten-54/decoder-tv-teruggestuurd-49910

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Virannha dossier 44902522 is hiervoor reeds in behandeling, de bevoegde dienst volgt dit verder op. Grt, Heidi

net telefoon gekregen van iemand die zei van Proximus te zijn, een nummer van Luik, ze sprak zo vlug dat ik niet kon volgen, toen ik zei dat ik haar niet verstond haakte ze gewoon af. Mijn frans is goed genoeg voor een normale conversatie maar ze ratelde wat ze zei gewoon veeel te vlug af… ik had zelfs de tijd niet van te vragen wat duidelijker en/of trager te spreken...

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Virannha ik neem het dossier op naam en zal het verder opvolgen. Dan laat ik je hier wel een seintje als alles in orde is! Grt, Heidi 

dank u HeidiE

Reageer