Vraag

decoder start niet

• 16 juli 2020
  • 20 reacties
  • 164 Bekeken

Sinds gisteren 15u heb kan ik geen tv meer bekijken, operator zei dat er storingen waren in onze regio en dat dit binnen een tweetal uur zou opgelost zijn. Vandaag 19u30 nog steeds niet opgelost. Teruggebeld en deze operator heeft gisteren geen storingen opgemerkt, ik krijg morgen een nieuwe modem maar volgens mij is dit het probleem niet. Mijn buurman, ook proximusklant heeft sinds 16u ook hetzelfde probleem. Wat is hier aan de hand? Hoe compenseren jullie de trouwe klantenindien dit nog enkele dagen langer duurt?

Met vriendelijke groeten,

Jurgen

20 reacties

Ja in dit geval was het ook in mijn pa zijn voordeel :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +3

Jouw handtekening is bindend en wil zeggen dat je akkoord gaat met wat er staat en dat je een eventuele factuur aanvaard. Dat is inderdaad het allerbeste eerst lezen en dan pas ondertekenen.

Mijn pa heeft indertijd aan de technieker gevraagd wat er juist op zijn verslag stond van wat het probleem was en pas dan ondertekend

Reputatie 6
Badge +3

Het probleem is dat de factuur pas achteraf wordt gemaakt en doorgestuurd naar Proximus. Dus kan je het niet meer controleren.

Dat is hem juist voor deze je huis verlaat best vragen dat hij het ook duidelijk noteert waar het probleem zich stelde

Reputatie 6
Badge +3

Alles hangt natuurlijk ook af wat de onderaannemer op de factuur aan Proximus schrijft of de eindklant al dan niet moet betalen voor de interventie. Proximus gaat daar namelijk op af.

Zal ook wel afhangen waarschijnlijk wat die technieker juist als reden opgeeft wat de oorzaak was van het probleem, nee ?

Reputatie 5
Badge +2

Met Proximus en de factuur voor herstellingen moet je altijd wat oppassen. Ooit was er een technisch probleem bij mij en de helpdesk zei letterlijk : als het uw fout is moet u de interventie betalen. Dat is standaard.  Er kwam dus een technicus en die zei : dat probleem is niet uw schuld, maar ik ben een onafhankelijke technicus, dus maak ik een factuur. Als ik gratis werk ga ik failliet.  En dat stond dus ook op mijn factuur. Bellen helpt dan niet, ik heb gewoon een brief geschreven naar de CEO toen nog DLen via een assistent kreeg ik een mail zeggende dat de interventie eigenlijk wel betalend was maar voor een goede klant zouden ze me een kredietnota bezorgen. Het verschil is 80 euro voor degenen die niets zeggen. 
Als je dus een decoder huurt en die wordt door Proximus ter plaatsen door een technicus vervangen zou ik geen factuur aanvaarden behalve als die decoder door mijn schuld defect geraakt, bvb door hem te laten vallen. Zaken die ze verhuren moeten in orde zijn. 

Dat is toch al enkele jaren geleden dat je geen decoder meer kunt kopen.

Reputatie 6
Badge +3

Klopt inderdaad. Nog een andere plausibele reden is dat de operator zich verkeerd heeft uitgedrukt, omdat ze meestal zeggen dat de interventie gratis is behalve zoals ik reeds aanhaalde en jij ook al wist bij jouw binneninstallatie ligt dat het aangerekend wordt. Of het moet nog gaan over een aangekochte decoder, ik weet nu wel niet meer wanneer je er nog een decoder kan aanschaffen.

Dar klopt maar als een technieker langskomt omdat ze denken dat de decoder defect (oorzaak is van het probleem) om die om te ruilen dan wordt daarvoor toch niet gerekend, een ander geval is als ze een ruildecoder opsturen wegens defect en je vraagt om die decoder te komen aansluiten dan zal er wel aangerekend worden.

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Ik vermoed dat je het moet interpreteren wanneer het probleem zich na het toegangspunt van zijn Proximus aansluiting komt dat de interventie betalend zal zijn, niet wanneer de decoder defect blijkt te zijn.

Vandaag komt een technieker langs, de modem die ik heb gekregen heeft het probleem niet opgelost. Ik zou de werken moeten betalen volgens de operator bij installeren van een decoder, dit kan ik zelf wel.

wel raar als ze bij prox vinden dat de decoder moet vervangen worden en de technieker langskomt dat je dan zou moeten betalen want als de fout in hun apparatuur zit moet je daarvoor niet betalen.

Of mss interpreteer ik je uitleg verkeerd!

Reputatie 6
Badge +3

Het zou mij heel sterk lijken moest tegelijkertijd zowel bij uw buurman als bij jouw beide decoders gelijktijdig stuk zijn. Ik vermoed dat ook de reden is waarom ze een technieker willen sturen om te kijken of er niet in de straatkast gekeken moet worden.Bedankt voor de feedback.

bedankt voor de feedback

Vandaag komt een technieker langs, de modem die ik heb gekregen heeft het probleem niet opgelost. Ik zou de werken moeten betalen volgens de operator bij installeren van een decoder, dit kan ik zelf wel.

Als TS gebeld heeft zou hij inderdaad de melding moeten krijgen dat er een probleem in de regio is als het niet bij hem allen is, mss komt er nog feedback of anders is het al opgelost wie weet.

Reputatie 6
Badge +3

Het probleem kan zich ook bevinden in LEX (straatkast) aangezien jouw gebuur ook het probleem heeft of het kan ook regio gebonden zijn. Best bellen zoals Martin zei.

ook hier kun je eventueel eens kijken → https://allestoringen.be/storing/proximus/

Tze info: Als er een algemene storing is in je regio kom je dit te weten als je belt naar het gratis nummer van de helpdesk 0800 22 800 en na het invoeren van je lijnnummer krijg je dan te horen dat er problemen zijn in je regio en dan weet je ook dat ze er mee bezig zijn. Dus als je wilt kun je nu bellen naar 0800 22 800 zo kun je dit te weten komen.

Compensatie wordt pas besproken/toegekend nadat het probleem opgelost is 

Reageer