Vraag

Casten ... problemen hebben nu te lang geduurd, stilletjes mijn buik vol van ...

• 17 februari 2020
  • 7 reacties
  • 162 Bekeken

Beste Softwaremensen van Proximus

Eerst even een situatieschets : Ben zeer tevreden van services in België voor internet, telefoon en GSM … maar het duurt nu al vele vele maanden dat ik in het buitenland (waar ik ¼ van de tijd verblijf) geen Proximus Pickx kan volgen door steeds andere problemen van casten. Daar waar het begin 2019 goed ging en ik op dat moment mijn abonnement Vlaanderen TV opgezegd heb loopt het nu keer op keer mis.

Ik blijf continu het forum volgen .. veel ontgoochelde mensen / en steeds opnieuw proberen de casten .. lukt niet

Mijn situatie : Portugal (in Europa !) / iPad of iPhone (met steeds de laatste update van iOS en van de App!) ...lukt niet (waar vroeger het cast icoon niet verscheen, blijft nu het TV scherm geblokkeerd op “klaar om te casten” terwijl op de iPad het cast icoon geactiveerd is ….

Dit loopt zo goed voor VRT en VRTNu, Auvio, NOS, … maar loopt niet voor Pickx … Ik lees voortdurend dat de reden bij de mensen van Apple ligt .. Geloof ik jammer genoeg niet.

Sta nu op het punt (ondanks mijn grote tevredenheid als professionele klant voor de andere facetten van Proximus) om over te schakelen naar een andere provider. Ben voor Pickx te gebruiken overgeschakeld van Apple TV Naar Chromecast, heb TV Vlaanderen opgezegd … Ben dus heel ontgoocheld. Blijf een TV abonnement betalen voor 30 dagen gebruik op TV toestel, moet nu ¼ van de tijd TV kijken op een tablet.

Met vriendelijke groet

Peter

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ze zijn volop bezig met een nieuwe update van de app en die zou bijna klaar moeten zijn. Jammer genoeg kan ik nog geen exacte datum geven hiervoor. Die zou dat probleem moeten oplossen

Dank je Hadewych

Jammer genoeg is dit het verhaal dat ik al zolang hoor en lees

Ik heb misschien niet altijd berichten blijven sturen .. Maar ik heb - geloof ik - dit antwoord al in de zomer van vorig jaar ook gelezen .. is duidelijk geen prioriteit en zo klantonvriendelijk … 

Vreemd dat er niet meer klanten afhaken .. betalen voor 365 dagen TV kijken en (in mijn geval) maar 200 dagen kunnen kijken ….

Met groet

Peter

Waarschijnlijk omdat niet alle proximus tv klanten het casten als hoofdzaak beschouwen, nee ?

Beste Martin

Voor mij is het ook niet een hoofdzaak .. maar ik had toch graag het comfort gehad om af en toe wat naar TV te kijken zonder voortdurend van APP te zappen (VRTNu - Auvio - NOS - France Televisions - ...) tijdens mijn verblijf (om professionele reden) van gemiddeld 1week à 10 dagen per maand …

Ik denk dat er veel meer proximus klanten van deze functie van kijken op afstand gebruik (kunnen) maken dat wat door proximus beschouwd wordt .. en elke vraag/klacht van om het even welke klant moet worden serieus genomen …

Fijne avond

Peter

Daar ben ik volledig mee akkoord, het was alleen maar als antwoord op wat je zei van dat het je verwonderde dat er nog niet meer afhaken, maar inderdaad of dat er nu veel of weinig afhaken wil niet zeggen dat men bij proximus niet moet zorgen dat hun systeem niet deftig moet werken, dit had ik ook zo niet bedoelt.

voor u ook nog een fijne avond verder, 

Reputatie 4

Waarschijnlijk omdat niet alle proximus tv klanten het casten als hoofdzaak beschouwen, nee ?

De klanten met epic combo light hebben geen andere manier om op een tv te kijken. Dus ja dat is een hoofdzaak voor ons.

mvg

Ja dat weet ik maar het was een antwoord op de opmerking hoe komt het dat de meesten niet opstappen, dus dan zijn er waarschijnlijk ook niet veel klanten met epic combo light :relaxed:

Reageer