Case 44801886

• 20 april 2020
  • 27 reacties
  • 298 Bekeken

Beste,

gelieve alle mails ivm de bovengenoemde case te willen doornemen aub en mij een antwoord te sturen…

ik probeer al maanden iemand te bereiken bij prox, doch, allicht door corona, maar dan zou ik toch denken dat, bij een communicatiebedrijf zoals prox, de werknemers van thuis uit kunnen werken en de “cases” van daaruit kunnen behandelen???

eerst had ik een zekere Iman die m’n vraag behandelde, die is dan vervangen door Kyaria vankriekelsvenne die me plots OOK in de steek laat!

in januari zijn ze internet start en digitale tv komen installeren op mijn nieuwe adres. e 59 te betalen… helaas had ik de eerste weken minstens 1 dag dat er miserie was met de installatie! zéker zijn 59 euro + andere installatiekost van € 180 NIET Waard!

daarbij komt dat mijn googlechrome installatie naar de haaien is! de installateur heeft het toestel zeker zien hangen aan mijn tv doch stelde geen vragen… ik kan dus al sinds januari NIET MEER STREAMEN!!

maw: ik ben er niet happig op om

• een installatie te gaan betalen die minstens 1 keer per week hapert
  • een installatie te betalen waardoor ik niet meer kan streamen (niettegenstaande alle instellingen juist zijn, doch sinds de installatie werkt het NIET meer

en aub, WIJZIG MIJN ADRES OP MIJN FACTUREN AUB!

Ik wil graag mijn openstaande facturen betalen maar KAN DIT NIET (ook al een tijd gemeld maar niemand reageert… proximus? communicatie? telewerk????

wanneer u de facturen in papiervorm zou versturen, dan ONTVANG ik mijn facturen zelfs NIET en KAN ik ze zelfs niet betalen…

dus aub! ZORG AUB dat dit in orde komt zodat ik mijn facturen kan betalen (er zullen nieuwe exemplaren moeten verstuurd worden), behalve dan de € 59 van de installatie die wat mij betreft NIET OK is!

.Dank om nu eindelijk eens het nodige te doen aub….

27 reacties

Ter info: dit zal vermoedelijk morgen pas verder behandeld worden door de mensen die van proximus zelf zijn, aangezien er ook achterliggende diensten moeten aangesproken worden.

Tip altijd best zo weinig mogelijk privé gegevens op een openbaar forum posten maar die in je forum profiel zetten.

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens ergens aanvullen in deze vakken,  en 
> Sla wijzigingen op

Reputatie 7
Badge +4

@ml_sky  Ik heb alvast even de huidige situatie van je lijn nagekeken en momenteel zie ik daar geen problemen op. Dit wil zeggen dat het signaal alvast goed toekomt tot op je modem. Volgens wat ik begrijp werk je met een google chrome cast om te kunnen streamen naar je tv en werkt deze niet meer? Heb je al eens geprobeerd om deze opnieuw in te stellen en opnieuw te laten verbinden met de wifi van je bbox3 ? Voor de andere problemen dat je hier aangeeft van facturatie zal mijn collega hier zodadelijk wel een bericht plaatsen. 

Reputatie 7
Badge +3

Beste @ml_sky ik maak dossier 45059322 om uit commercieel standpunt de éénmalige kost recht te zetten. Het adres werd intussen aangepast en we verzenden ook een overzicht per mail. Grt, Heidi

@Samuel + Heidi

En toch, minstens 1 keer per week problemen op tablet of laptop of tv… zelfs een keer dat ik geen beeld meer had op m’n tv… (zelf alles uitgezocht om dit weer aan de praat te krijgen...) + de melding dat ik m’n oude afstandsbediening niet meer nodig had… niets was minder waar want met de proximus afstandsbediening kan ik niét op het internet van mijn smart tv en dus ook niet op netflix via die weg én dus ook niet meer streamen.

Na dagenlang zoeken, heb ik nu toch gevonden hoe ik terug op het internet op mijn tv kan… helaas, streamen lukt NIET MEER! Er is IETS wat geen verbinding meer kan maken met wifi… En ja, ik heb alles geprobeerd om de wifi aan de praat te krijgen. Alles wat besproken wordt op internet én in de handleiding van de installatie IS correct uitgevoerd en TOCH lukt het niet meer.

Méér kan ik niet doen, dus helaas, dit vind ik z’n € 240 écht niet waard… Ik hoop dat u dit begrijpt…

Ik hoop dat mij nieuwe facturen zullen worden toegestuurd met:

1/ het correcte adres

2/ rechtzetting van de prijs

ik vind het trouwens ook heel vreemd dat 2 prox.medewerkers m’n klantnummer vragen om de zaak zogenaamd te gaan onderzoeken en plots hoor ik niks meer van hen… heel bizar… intussen was prox. met geen middelen meer te bereiken (behalve dan blijkbaar via dit forum), waardoor al kostelijke tijd verloren is gegaan… Ik heb de problemen al gemeld op 11/02/20… we zijn intussen 21 maart…

enfin,… graag de correcte facturen en (asap) een oplossing om de google chrome terug aan de praat te krijgen aub.

dank u

mvg

Lambrecht

ook de my-e-press werkt niet.. Tenzij ik daar iets bijzonder moet voor doen??

mvg

Lambrecht

ter info 

myepress activeren

https://www.proximus.be/nl/id_cr_my_epress/particulieren/r-orphans/actualiteit-inbegrepen-in-de-packs.html

https://www.hln.be/marketing/2019/proximus/

Beste,

1/  deze 3 facturen staan nog steeds op m’n oude adres… en heb ik dus (met reguliere papieren post), niét ontvangen en kan deze bijgevolg ook niét betalen!

Graag zoals reeds eerder gevraagd cn’s en nieuwe facturen aub op het correcte adres, Ketsersstraat 8/12 te 8793 St Eloois Vijve.

=> En de eerste factuur met nummer 7028663727 ZONDER de € 59 waarvoor ik al een cn ontving.

eens ik de facturen ontvang met het correcte adres en de juiste prijs, wordt overgegaan tot betaling.

2/ ik probeerde net de link om HLN te activeren doch het systeem lukt niet

ik krijg volgende melding: “”er is iets misgegaan, uw abonnement is allicht niét incl abonnement met hln...””

(de info van die link hadden ze toch wel mogen meegeven bij het afsluiten van het nieuwe abonnement...)

3/ graag nog de oplossing om het probleem met de google chrome / wifi verbinding te kunnen herstellen aub.

4/ ik vermoed dat Proximus mij ook nog het restbedrag van mijn abonnement van januari moet terugbetalen… ik betaalde € 55 voor de factuur 7026103428 van 01/01/20 tem 31/01/2020 januari 2020 op mijn oude adres, René Sabbestraat.

Vanaf 17/1/20 ben ik verhuisd en had ik er dus geen aansluiting meer op dit adres en dus ook geen internet noch vaste telefoon meer. Gelieve me het abonnementsgeld terug te willen storten vanaf 17/01/20 tem 31/01/2020 aub.

dank u

mvg

M.Lambrecht

Beste,

De link met hln is intussen wel gelukt. Dus puntje 2 mag u als afgewerkt beschouwen.

dank u

mvg

M.Lambrecht

Reputatie 6
Badge +3

Op jouw nieuwe adres is ook de Wi-Fi naam verandert voor jouw Chromecast (ultra). Je zal even de Wi-Fi terug moeten instellen: https://support.google.com/chromecast/answer/7331010?hl=nl&ref_topic=3447927 Je mag ook niet vergeten dat de forum medewerkers bestaan uit verschillende profielen: technische profielen en commerciële profielen. Nadien moeten zij dit doorgeven aan de achterliggende diensten.

Beste,

De link met hln is intussen wel gelukt. Dus puntje 2 mag u als afgewerkt beschouwen.

dank u

mvg

M.Lambrecht

@ml_sky heb je het na activeren dan zelf in orde gekregen of heeft Proximus iets moeten doen.

Reputatie 7
Badge +2

@ml_sky 

Beste,

op 22-4 heeft Heidi een correctie gedaan op het adres en duplicaten verzonden

Opgemaakte facturen kunnen niet veranderd worden (gedrukt is gedrukt :-( ) , we kunnen wel duplicaten naar correct adres versturen of via mail, wat Heidi ook gedaan zal hebben.

op 21-4 werd de gevraagde tegoednota van 59 euro opgemaakt en is verzonden zijn naar je mailbox. 

Heb je de tip van familievandesype kunnen volgen ivm wifi ? of geven we toch nog door naar techn dienst ?

groeten

Tina

Beste,

Graag de correcte facturen per mail toesturen aub - ik kreeg nog niets op vandaag….

De tip om de wifi terug te moeten instellen:

Mijn google chrome wordt herkend doch kan niet verbinden met wifi. De wifi naam is wel degelijk de naam van de nieuwe wifi-netwerknaam…

ik vrees dat ik niet nóg meer kan doen.

ik vermoed dat (gratis) een technieker van prox zal moeten langskomen. ik zit dus al sinds half januari zónder google chrome hierdoor…

graag asap een oplossing aub.

dank

mvg

ML

Reputatie 6
Badge +3

Heb je het nu over een Chromecast (Ultra) of over Google Chrome (wat een internet browser is) ?  Daarin zit er wel een verschil.  Voer een reset uit van de Chromecast: https://support.google.com/chromecast/answer/6254654?hl=nl&ref_topic=3447927 en voer dan terug al deze installatiestappen door: https://support.google.com/chromecast/topic/7215248?hl=nl&ref_topic=3058948 De Wi-Fi moet je instellen in de Google Home app op jouw smartphone of tablet anders heeft deze problemen met het casten of overbrengen van Wi-Fi instellingen.

wat wordt er eigenlijk bedoelt bedoelt met google chrome browser verbinden met wifi ?

Reputatie 7
Badge +2

@ml_sky 

het mailadres dat hier als je login staat bij je profiel : is dat ook het mailadres dat dient gebruikt te worden voor verzending aanrekening per mail ?

gr

Tina

Reputatie 7
Badge +4

@ml_sky  hi, heb je al een reset uitgvoerd vn de chromecast zelf ?

op de chromecast van de 1ste generatie dus een stick die direct op de hdmi poort zit van je TV,  zit een resetknop op die je zo’n 12sec moet indrukken

Reputatie 6
Badge +3

De Chromecast moet je ook koppelen via bluetooth met behulp van de Google Home app. De vorige instellingen van Wi-fi blijven altijd bewaard op de Chromecast tot dat je een reset uitvoert. Ik ben in het bezit van een Chromecast Ultra en dat is de methode om deze te configureren. 

Dat koppelen via bluetooth is natuurlijk niet mogelijk als ik het had over chromecast van het 1ste type.

Mijn enige operationele mailadres is m_l@skynet.be

Doch proximus heeft me indertijd verplicht om een ander mailadres te registreren om deel te kunnen nemen aan die fora…

jullie zijn amper per mail bereikbaar, de klant moet een nieuw mailadres verzinnen om (terwijl hij dit eigenlijk niet wou) zijn grieven via het forum te melden..

proximus;.. het communicatiebedrijf bij uitstek… wat communiceren makkelijk moest maken...

Reputatie 7
Badge +3

@ml_sky dat is inderdaad het e-mailadres dat hier ingesteld staat voor de verzending van de facturen. Groetjes, Antonella

@ Antonella

en dit is dus NIET correct

het ENIGE mailadres is m_l@skynet.be

intussen ontving ik nog geen enkele aangepaste factuur… helaas… ik kan dus nog steeds niét betalen...

maw: proxlmus maakt het zichzelf moeilijk...

Ter info: mss krijg je hier nog antwoord maar anders zal het pas maandag zijn dat d proximus medewerkers hier terug langskomen. 

In geval van nood kun je wel nog altijd bellen naar 0800 22 800 tijdens deze drie dagen

Reputatie 7
Badge +3

@ml_sky Sorry, maar ik kan even niet meer volgen.

Jij zegt “Mijn enige operationele mailadres is m_l@skynet.be. Ik bevestig met “dat is inderdaad het e-mailadres dat hier ingesteld staat voor de verzending van de facturen” waarop jij antwoordt “en dit is dus NIET correct, het ENIGE mailadres is m_l@skynet.be”???

Je kan de facturen ook raadplegen via MyProximus.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bill_amount/particulieren/support/facturen/kosten-controleren/verbruik-opvolgen/is-er-een-bedrag-te-betalen.html

Groetjes,

Antonella

Reputatie 6
Badge +3

@AntonellaD : Afgaande op zijn  gebruikersnaam op dit forum zal hij  bedoelen ml_sky@skynet.be of ml_@skynet.be .  Dus de underscore ( _) na de l en niet tussen m en de l.

Reageer