Vraag

Blokjes en haperingen op tv

• 2 november 2020
  • 12 reacties
  • 336 Bekeken

Al verschillende maanden hebben wij last van haperend beeld en blokjes.

Enkel op live TV. 

Niet op vod. 

We hebben sinds eind vorige week een nieuwe v7 decoder en het probleem is hetzelfde als met de vorige v5 decoder. 

Alles verbonden via kabel (decoder via ethernet aan de bbox).

Bbox ook al herstart/reset.

This topic has been closed for comments

12 reacties

@Dirk_047 dan kijken we best om iemand ter plaatse te sturen. Als u me doorgeeft wanneer u beschikbaar bent, kijk ik om een technieker langs te sturen.

Voor nieuwjaar werk ik thuis, dus overdag kan, maar best toch even afspreken om te kijken of ik niet op klantenbezoek moet...

ik kan een afspraak voor je maken nu vrijdag tussen 8-12u
ik leg deze al vast, indien je liever een ander dag een afspraak hebt dan kunnen we dit nog aanpassen

Liever in de loop van volgende week ergens a.u.b.

Reputatie 7
Badge +4

Gelijkaardige problemen als bij mij dus… zie “Haperingen beeld en klank enkel bij LIVE TV” op het forum. Men mag overal blijven testen en testen, het probleem situeert zich duidelijk niet bij de klant. Overal is de lijn ok en doet het zich voor met eender welke decoder en na alle mogelijke resets, dus… graag een verklaring van Proximus !

hi
werk je voor je verbinding tussen modem en decoder draadloos of via kabel ?
je had deze verbinding al gereset neem ik aan

@Dirk_047 dan kijken we best om iemand ter plaatse te sturen. Als u me doorgeeft wanneer u beschikbaar bent, kijk ik om een technieker langs te sturen.

Voor nieuwjaar werk ik thuis, dus overdag kan, maar best toch even afspreken om te kijken of ik niet op klantenbezoek moet...

Gelijkaardige problemen als bij mij dus… zie “Haperingen beeld en klank enkel bij LIVE TV” op het forum. Men mag overal blijven testen en testen, het probleem situeert zich duidelijk niet bij de klant. Overal is de lijn ok en doet het zich voor met eender welke decoder en na alle mogelijke resets, dus… graag een verklaring van Proximus !

hi
werk je voor je verbinding tussen modem en decoder draadloos of via kabel ?
je had deze verbinding al gereset neem ik aan

Hoi, één decoder is bedraad en de andere is draadloos. Ja ik heb alles al herhaaldelijk gereset.

@HadewychT getest en storingen blijven...

Reputatie 7
Badge +4

@Dirk_047  Ik veronderstel dat je het op beide decoders voorhebt ? Ik zie dat er veel toestellen verbonden zijn op je modem. Kan je ook eens testen met enkel je modem en decoder aangesloten ( en zo weinig mogelijk andere toestellen verbonden op je B-box) om te zien of je het probleem dan nog hebt. Indien het zo niet opgelost geraakt kunnen we dit ter plaatse verder nakijken.

Reputatie 7
Badge +4

ik kan een afspraak voor je maken nu vrijdag tussen 8-12u
ik leg deze al vast, indien je liever een ander dag een afspraak hebt dan kunnen we dit nog aanpassen

Reputatie 5
Badge +3

aangezien je het met zowel de nieuwe decoder als met de oude decoder voor had zouden de proximus forummedewerkers best eens overwegen om een technicus te sturen om de reden ervan uit te vissen, maar dat laat ik aan hen over als ze hier de draad opnemen.

Reputatie 7
Badge +4

De afspraak staat nu op woensdag 16/12 tussen 8 en 12.30u. Je kan dit ook steeds zelf aanpassen via My Proximus

Reputatie 7
Badge +4

Dag Sven

Ik heb je lijn even nagekeken maar zover ik zie zit die decoder niet rechtstreeks op de modem zelf. 
Zit de decoder op een switch? 

Kan je de decoder even verbinden rechtstreeks op de bbox? Zonder switch of iets dergelijks ertussen.
Want die lijn zelf meet perfect inorde.