Vraag

Betreft internetstoringen op alle toestellen

• 1 februari 2020
  • 15 reacties
  • 223 Bekeken

goeiemorgen,

Na een technieker op bezoek gehad te hebben die uiteraard zijn uiterste best heeft gedaan, alsook nog controle door jullie na diverse telefoontjes kom ik nog steeds tot hetzelfde resultaat,. Internet werkt niet naar behoren. 25/01 storing omstreeks 17.15u, 30ste 13.00u, 17.40u … enzo kan ik doorgaan. Deze zijn degenen waar het internet compleet uitligt. Door jullie aangegeven als een probleem. Toch had ik hier graag een oplossing in gezien of tenminste een communicatie naar de klant.  Kijken jullie dit euvel na.

Alvast bedankt

Warme groetjes

Karin Houben

15 reacties

TUI: maandag komen de Proximus medewerkers hier pas weer langs om je hierbij meer info te bezorgen en je verder te helpen.

Reputatie 7
Badge +3

@Karinke 

Gaat het over draadloos internet dat niet goed workt, of ook via een kabelverbinding?

Geert

Het gaat over de draadloos internet dat niet goed werkt. 

Is dit met wifi rechtstreeks van je bbox zelf zowel op wifi-2.4-xxxx en wifi-5.0-xxxx  dat je problemen hebt ook als je met de toestellen dicht bij je bbox staat.

Als je een laptop/pc rechtstreeks verbonden hebt met de bbox dan heb je die problemen niet als ik het goed begrijp.

Mijn laptop en printer hebben draadloos internet. Zowel tv, smartphone, printer en laptop geven storingen weer. Bij de tv was er opnieuw storing op 6/02 20.30u, 20.50u 21.15. Op 8/02 zowel smiddags als ronde de avond. Ik blijf dit aan jullie melden. Men was op de hoogte van storingen maar het blijft.

Warme groetjes

Karin

Als men bij Proximus op de hoogte was van de storingen en men blijkbaar niks kan doen van op afstand dan zou ik overwegen om een gratis technieker aan te vragen om te plaatse eens alles te laten analyseren, dit kun je zelf aanvragen hier > http://proximus.be/happyhouse 

NB:ter info:  iemand van proximus zelf, komt hier pas maandag terug langs op het forum voor verdere hulp.

Reputatie 7
Badge +4

@Karinke Met je lijn zelf zie ik geen problemen. Je bbox3 modem is reeds verbonden sinds 02 januari. Kan je de bbox3 modem eens herstarten en nakijken of de wifi dan eventueel beter werkt. Indien niet, kan je zoals Martin aangeeft een Happy House bezoek aanvragen.

Beste,

Ik denk wel dat ik duidelijk genoeg ben. De toestellen werken niet naar behoren door storingen op het net. Zowel draadloos als niet draadloos. Een technieken is al langsgeweest. Denk dat u dit wel kan zien in opvolging dossier. Ik moet nu een mail sturen met fotos naar mezelf om maar een vb te geven. Ik kan hier heel lang op wachten eer ik hem in mijn box zie verschijen op de laptop. Heel mijn administratie werkt digitaal. Mijn zoon is met een eindwerk bezig. Dit kan echter niet. Graag de nodige hulp hieromtrent. 6/02 om 20.30u 20.50u en 21.15u. Opnieuw storing op het tv toestel alsook de smartphone. Dit zijn geen verouderde toestellen en Wi-Fi is reeds herhaaldelijk op en af gezet. Hopend op een oplossing.

Warme groetjes

Karin Houben

Reputatie 7
Badge +4

Karin, 

Kan de modem aub even worden herstart. De laatste maand is hier geen herstart op gebeurd. Met een herstart kan je probleem zelf al zijn opgelost.

Indien je graag even nazicht wenst door een gratis technieker kan je deze altijd aanvragen: Klik hier.

De modem is herstart zoals nogal gedaan. Raar dat dit bij jullie niet aanduidt.  De printer en smartphone geven nog steeds problemen weer. Qua het tv toestel ben ik zeer benieuwd. 

Warme groetjes

Karin Houben

zelf als je met je smartphone dicht bij de bbox gaat staan, ik vraag dit om te zien of het iets met wifi ontvangstniveau te maken heeft.

Reputatie 5
Badge +2

Over welke draadloze printer gaat? Graag merk en type. Deze info is nodig om te achterhalen hoe dat je een foutrapport kan generen. Dat foutrapport kan een idee geven waarom het exact foutloopt. Wat ervaar je op jouw smartphone? Verdwijnt de naam van de draadloze verbinding volledig? Hoeveel apparaten zijn er maximaal aangesloten op de B-Box 3 ? Wordt er ook gestreamd of gedownload? Gebruik je enkel Proximus materiaal om draadloos en bedraad te surfen?

Eigenlijk zou je inderdaad bij opsporen van fouten alle toestellen moet loskoppelen die met bbox verbinding maken en zo het probleem toestel testen om uit te sluiten dat er andere kunnen een rol spelen en als het dan in orde schijnt te zijn dan apparaten één voor één terug verbinding laten maken.

Natuurlijk weten wij niet als buitenstaanders wat de technieker al vastgesteld of gevonden heeft.

Reputatie 5
Badge +2

Wanneer ik naar de dagen kijk, valt het enkel voor in het week-end op een zaterdag.Wat ik hier mee wil zeggen dat kinderen dan meer tijd hebben. Wanneer je geen limiet instelt voor streaming of wanneer er gedownload wordt via een P2P programma en er geen limiet is ingesteld voor het maximale aantal verbindingen kan dit er ook voor zorgen dat het draadloos signaal uitvalt en herstart.

Dat is inderdaad zo dat je op die manier er kunt voor zorgen dat er voor de rest geen bandbreedte meer overschiet, daarom dat ik ook uitgelegd heb wat ik doe bij problemen, koppel toestellen los als er problemen voordoen, zo kom je er ook achter waar je moet gaan zoeken en het  verder uitspitten.

Reageer