Vraag

bestelling Fiber

• 5 maart 2020
  • 33 reacties
  • 485 Bekeken

Beste,

Ik heb mijn bestelling #R000000110000DX6MY sinds 27/1 doorgegeven.

Wanneer zijn de structuurwerken afgelopen?

Ondertussen zie ik via MyProximus dat mijn mobiele datakaart is verwijdert en dat het mobiel abonnement is gewijzigd naar een Epic Videos.

Maar zolang het Maxi Internet niet is aangepast naar Fiber mogen deze aanpassingen niet doorgaan.

Dus wanneer zal Fiber effectief worden aangesloten?

Als dit langer dan een maand duurt dan betaal ik het mobiel abonnement niet.

De meerprijs betaal ik zeker niet, die is via de telefoon bepaalt.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@TimmyN  Ik heb dossier 44790949 opgemaakt voor de bevoegde dienst. Zij gaan dit nakijken en jou hierover verder op de hoogte houden. Groetjes, Antonella

Ok, dank je wel Antonella

Hallo Antonella,

Ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van de dienst.

Heeft u al meer gehoord aub?

Dank u.

Reputatie 6
Badge +2

@TimmyN Ik zie dat de dossierbeheerder en de mensen van IT volop met uw dossier 4479094 bezig zijn.Excuses dat alles veel langer duurt dan in normale omstandigheden.Als er nieuws is gaat men u onmiddellijk u op de hoogte brengen.Groetjes,Joel

Dank je wel Joel, ik zou enkel een richtdatum moeten hebben wanneer de structuurwerken afgerond zouden zijn. Dat toch een idee heb wanneer ik fiber zou kunnen hebben. Dank u. Groetjes,

Reputatie 6
Badge +2

@TimmyN Ik heb uw vraag bijgevoegd in uw dossier en gevraagd aan de dossierbeheerder om u te informeren van zodra men die richtdatum kent.Groetjes,Joel

Hallo, ondertussen nog steeds niets nieuws onder de zon.

Op MyProximus heb ik nu Epic Como Fiber, maar in realiteit zit ik nog gewoon op VDSL.

Ook Pickx werkt nog steeds niet.

Ook een factuur gekregen voor € 30 terwijl dit maximum € 15 mag zijn.

Tussentijdse oplossingen die niet in een pack zitten aanvaard ik niet als kost aangezien ik een pack had, en een nieuw pack heb besteld, alles daartussen is afhankelijk van de planning van Proximus en niet te betalen door mij.

Al verschillende contacten gehad, maar tot op heden nog geen oplossing of creditnota.

Heb ook nog een andere dossiernummers: 44810550 en IM10456903

Ook zie ik dat er een nieuwe bestelling is ingegeven voor Fiber te plaatsen?

Ik weet dus niet wat er echt aan de hand is bij Proximus, maar voorlopig is mijn eerste zorg om een creditnota te ontvangen zodat ik enkel het correcte bedrag kan betalen.

Een compensatie zou ook niet ongepast zijn gezien alle last die ik al heb door de slechte of soms onbestaande communicatie van Proximus.

Ik heb het gevoel dat van de 10 contacten die ik met Proximus heb er maar 1 effectief tot iets leidt.

Dank u.

Reputatie 7
Badge +2

Timmy, had je ook bericht gestuurd op Messenger ?

dan zit je dossier bij mij voor verder onderzoek

t is allemaal extra extra moeilijk door die corona-blokkades

ik doe mijn best meer info te krijgen… 

mvg 

Tina

Hey Tina! Inderdaad, nu zit het bij u! Groetjes en dan je wel!

Dank je wel Tina,

De creditnota is ontvangen en het saldo betaald.

Is er al nieuws ivm Pickx? Dat werkt nog steeds niet.

Staat de oplevering van de fiber aansluiting nog steeds geregistreerd?

Want op MyProximus staat dat de bestelling voltooid is.

De effectieve aansluiting zal dan waarschijnlijk pas gebeuren als de lockdown voorbij is?

Dank u.

Groetjes,

Tim

Reputatie 7
Badge +3

@TimmyN  Ik heb dit in Tina haar dossier geplakt zodat ze dit verder voor jou kan nakijken. Groetjes, Antonella

Hey Tina,

Zou je mijn dossier nog eens kunnen bekijken aub?

Ik krijg net een factuur van € 105…

Er zitten installatiekosten in???

Zoals gezegd en afgesproken tijdens de bestelling op 27/1, is € 15 het maandelijks te betalen bedrag.

Heb je misschien al info van de dienst Packs for Employees? (Het lijkt mij dat het wel kan gecombineerd worden, alleen is het bedrag niet correct).

Ik heb de domiciliëring terug stopgezet.

TV Light opties zijn nu beschikbaar, maar Pickx nog steeds niet, niet via internet en niet via de app.

Dank je wel.

Groetjes,

Hey Tina,

Ondertussen al wel een creditnota van €59 gekregen, dus nog €31,99 te crediteren.

Groetjes,

Reputatie 7
Badge +2

@TimmyN 

een collega heeft je pickx nagekeken : “hij zal nu kunnen inloggen met zijn MyProximus login” test je ?

je dossier staat nog open bij mij en als ik hier niet op het forum werk, zal ik alles verder nakijken.

Over je split progr heb ik ook meer nieuws, maar dat hoor je later zeker nog

Ik hou je op de hoogte. 

gr,

Tina

Hey Tina,

Pickx werkt nu! Dank je wel!

Wel hebben we al een paar keer gehad dat onze internetverbinding is verbroken, dan moet ik even de modem herstarten en dan werkt het terug, dat hebben we tot een maand geleden amper gehad op 4 jaar tijd en nu hebben we bijna elke week een onderbreking.

Dank je wel voor je hulp!

Groetjes,

Tim

Reputatie 7
Badge +2

Tim

via fiber gaan die onderbrekingen wel weg zijn…

het spijt…

hopelijk over een paar weken alles meer normaal :-)

Rest van je dossier volg ik verder op

gr, Tina

Dank je wel Tine,

Ondertussen staan de facturen weer in orde.

Ik heb de domiciliëring terug actief gezet.

Hopelijk zijn de volgende facturaties nu altijd correct.

Nu is het enkel nog wachten wanneer er terug ter plaatse geïnstalleerd kan worden.

Groetjes en nog eens bedankt voor uw hulp!

Tim

Reputatie 7
Badge +2

@TimmyN 

Graag gedaan

gr,

Tina

Hey Tina,

Hopelijk gaat alles goed met u!

Heb je al meer nieuws ivm de PFE?

En vanaf wanneer er Fiber aan huis geïnstalleerd kan worden?

Momenteel staat op MyProximus dat we geen internetaansluiting hebben?

Maar in praktijk hebben we gelukkig wel internet! :sweat_smile:

Dank u.

Groetjes,

Tim

Reputatie 7
Badge +3

@TimmyN Dossier 44954399 is bij Tina in behandeling. Ik heb haar via een update op de hoogte gesteld van jouw vraag. Ze zal je zo spoedig mogelijk terug contacteren. Groetjes, Antonella

Hey Tina,

Vandaag is jullie installateur bezig met de kabel te trekken!

Enige probleem is dat hij over de volledige breedte van ons dubbel appartementsgebouw de kabel moet trekken naar het kastje, dus hij gaat nog wel even bezig zijn… (en dan te bedenken dat het kastje van de buren aan de andere zijde van de muur hangt waar onze modem staat...)

Zou je de facturatie nog eens kunnen bekijken aub?

De betaaldatum is er bijna en het is nog altijd € 174 ipv € 15.

Ik heb de domiciliëring even opgeschort.

Heb je nog nieuws voor PFE?

Ik heb gehoord dat het maximumbedrag € 49,99 is?

Kan dat niet hoger? Want bv Internet Fiber Maxi is € 56,67, en dat is ook enkel internet, en wat met de Fiber Boost van €15?

Zelfde vraag voor de Epic Combo Fiber, is er daar een hoger PFE bedrag mogelijk.

Kan de werkgever niet zelf kiezen welk bedrag hij wil vergoeden?

Dank je wel weer voor je hulp en opvolging!

Groetjes,

Tim

Reputatie 6
Badge +2

@TimmyN Ik heb uw vraag/info bijgevoegd aan het dossier 44954399 zodat Tina verder alles kan opvolgen en het nodige doen voor de oplossing hiervan.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Nog even een update, de technieker is net terug moeten vertrekken zonder dat de aansluiting in orde was.

Het nieuwe kastje aan de muur kreeg geen signaal vanop de straat…

Een verloren dag dus...

Reputatie 7
Badge +3

@TimmyN Ook deze info werd toegevoegd aan het openstaand dossier. Groetjes, Antonella

Hey Antonella en Tina,

Al nieuws over mijn bovenstaande vragen?

Het bedrag is nog steeds niet aangepast.

Er zijn al techniekers het bakje tegen de muur komen bekijken, maar het probleem ligt in de straat, daar hebben we nog niemand voor gezien.

Dank u.

Groetjes,

Reageer