Beantwoord

bandbreedte in anzegem

• 3 maart 2020
  • 7 reacties
  • 187 Bekeken

Al een 2-tal weken ondervind ik heel zwak internet (2Mb/s downsloadsnelheid ipv de 35MB/s die past binnen mijn contract) in gemeente anzegem.  Na bellen met proximus werd dit bevestigd, en verteld dat het een algemeen probleem in anzegem is, dus niet pc gerelateerd / of niet gerelateerd aan systeem bij mij thuis.  Proximus ging dit inkijken ,maar het kon wel een ‘5-tal dagen’ duren.  Inmiddels 1 week later heb ik nog steeds niet waar ik voor betaal?  Ik krijg verder geen enkele info, geen enkel inzicht in hoe of wanneer deze klacht serieus wordt genomen… ik kan ook nergens deze klacht officieel maken (email etc).  Via de site kan ik enkel telefonisch contact opnemen … waarna dit duidelijk niet wordt geregistreed en waarna er schijnbaar geen enkel gevolg wordt gegeven aan mijn klacht. Kunnen jullie graag laten weten hoe / wanneer dit probleem wordt opgelost?  krijg ik ook een verminderde factuur gezien jullie niet aan contract voldoen?

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dag Joost

Ik heb dit net even nagekeken. De lijn zelf staat op een voorzien profiel van 70Mbps, maar omdat de kwaliteit van de lijn heel goed is wordt de snelheid van 99Mbps uitgestuurd vanuit de modem. Wat ik wel zie is dat de modem in de laatste maanden niet werd herstart.
Kan je dit eerst even uitvoeren? 20 seconden het toestel uit de stroom trekken en dit nadien terug insteken? Na enkele minuten zal je internetconnectie er probleemloos terug doorkomen. 

Handig is om dit af en toe even uit te voeren. 

Beste Charlotte.    Wat je me vertelt is tegenstrijdig met wat ik heb begrepen van je collega over de telefoon vorige week. Ik heb je advies alvast gevolgd, en dit haalt niets uit. Ik ondervind nog steeds minder dan 2Mbps.  Op bepaalde momenten van de dag (heel zelden) haal ik wel 35MB/s.  Dit lijkt me niet gerelateerd aan mijn apparatuur.  Ik had graag v proximus een éénduidig antwoord gekregen over diagnose alsook wat de timing is om dit in orde te krijgen.  Ik stel gewoon vast dat ik al enkele weken niet de brandbreedte krijg waar ik voor betaal, terwijl er niets is veranderd aan aparattuur/settings etc.   Gelieve snel in te grijpen.  Ik heb mijn bandbreedte nodig voor professionele doeleinden (video-conferencing etc).

Reputatie 7
Badge +4

@dewaele.j Met je lijn is er geen enkel probleem. Kan je eens een snelheidstest uitvoeren met een toestel dat rechtstreeks is verbonden met de bbox3 modem.

Verbonden met UTP kabel krijg ik idd 85Mbps.  met wifi 5Mbps als ik met laptop (verschilllende toestellen) op 10cm van de modem sta?  Verder in huis krijg ik dus minder dan 2.  Is modem aan vervanging toe?

Heb je de bbox modem al eens gerest 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Martin, ik heb mijn modem ge-reset, en dit heeft effectief het probleem opgelost (nu toch 25Mbs, waar ik tevreden mee ben).  Dank voor deze opvolging en advies.  mijn excuses voor eerdere ontevredenheid /skeptische antwoorden.  Dit was veroorzaakt door de eerdere onjuiste feedback, verkregen via telefonisch contact.  Alvast bedankt voor de opvolging van charlotte, thierry en martin.

Reputatie 7
Badge +4

Graag gedaan. Blij te horen dat het probleem na de reset is opgelost.

Indien er nog iets is aarzel zeker niet om ons via deze weg te contacteren.