Vraag

afstandsbediening

• 19 juli 2020
  • 13 reacties
  • 195 Bekeken

Geachte

Er werd vandaag een nieuwe decoder geleverd. In de aankondigende mail die ik ontving, was vermeld dat ook een nieuwe afstandsbediening zou mee geleverd worden. Deze werd echter niet mee geleverd. Het lukt ook niet om de oude afstandsbediening te synchroniseren. Wordt de nieuwe afstandbediening nog nageleverd?

Mvg

Bert 

13 reacties

Mag ik nog toevoegen dat ik ook nog een tweede nieuwe decoder verwacht. Kan hier dan een nieuwe afstandsbediening onmiddellijk mee geleverd worden?

Mvg

Bert

Ter info: indien het om een omruiling gaat bv. wordt er geen remote bijgeleverd maar dan is dit ook geen probleem aangezien er op je vraag er ene bv per Bpost aan je thuis kan bezorgd worden.

In ieder geval als ze morgen van Proximus zelf hier terug op het forum komen kunnen ze er zeker voor zorgen …..

Een bijkomend vraagje uit interesse, zijn dit V5 decoders die ze gaan omruilen?

Want ik hoor hier bij de buren dat Proximus ook hen een nieuwe V5C decoder hebben toegestuurd ter vervanging van hun oude v5 decoder.

Het is inderdaad een v5 compact decoder ter vervanging van een oude decoder.

Zie: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_deac_reacv4/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/je-krijgt-een-nieuwe-decoder.html .

@Bert_051 bedankt voor de feedback we gaan stilletjes aan naar het cloud tijdperk met alleen nPVR onames en finito met cPVR opnames op harde schijf 😀

Nu ik was dat al gewoon want heb een v5c vanaf ze uitgekomen zijn en ik moet zeggen dat ik er absolut content van ben (als kan dit hier op het forum wel anders lijken :wink: )

Nu weet ik niet waarom je oude v5 remote niet werkt met die V5c want normaal gezien kan die oude ook werken zowel in IR mode en RF mode (RF mode indien die niet in direct zicht staat met de decoder die bv achter de TV of in een tv kast staat)

Je kunt op de site vinden hoe je die remote kunt resetten en terug universeel maken en ook in RF mode zetten. 

Maar anders kun je gewoon afwachten natuurlijk tot ze van Proximus uit je morgen verder helpen.

Maar ik weet niet of je u niet vergist met de V5 en V4 decoder want de link die je geeft gaat wel over een v4 decoder als je de uitleg leest bij wat te doen met oude decoder! en ik had het over de buren die een v5c krijgen ter vervanging van hun V5 decoder!

Als deze webpagina zeer verwarrend als je foto’s bekijkt dan zie je de v5 en dan spreken ze verder van wat moet je doen met je oude
>>» v4 naar containerpark brengen !

Reputatie 6
Badge +3

Ik vermoed dat het toch nog over V4 afstandsbediening gaat. Hier kan je de afbeeldingen zien van de afstandsbedieningen voor de decoders: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_keys/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/afstandsbediening/overzicht-van-de-toetsen-van-de-afstandsbediening.html

Ik heb inderdaad nog een V4 afstandsbediening.

Had ik wel gedacht omdat je zei dat ze niet te synchroniseren was op je v5C

maar dan zal Proximus je wel de nieuwe afstandsbediening opsturen zonder probleem.

Reputatie 7
Badge +4

@Bert_051 je kan een afstandsbediening gratis omruilen via de Proximus shop of we kunnen een afstandsbediening opsturen. Wat is voor jou het best?

@Charlotte.D 

Graag opsturen aub naar Waterstraat 1F, 9220 Hamme.

Ik heb intussen ook een tweede mail gekregen voor het inruilen van mijn tweede decoder. Ook daarvoor heb ik nog een oude V4 afstandbediening.

Mvg

Bert

Reputatie 7
Badge +4

Dag Bert

Dit is doorgegeven in mijn systeem en eerstdaags ontvang je de nieuwe afstandsbediening.

@Charlotte.D mss ook interessant om weten voor Bert, of die oude moeten geretourneerd worden, ik veronderstel van niet in analogie met de v4 decoder die ook niet meer teruggestuurd moet worden?

Reputatie 7
Badge +4

De oude moet niet worden terug bezorgd :wink:

bedankt voor de feedback zo is het duidelijk voor iedereen!

Reageer