Aanpassing abonnement loopt fout bij klantendienst

• 28 augustus 2020
  • 2 reacties
  • 93 Bekeken

Ik wil hier graag even een relaas geven van een ervaring met de klantendienst waardoor mijn vertrouwen in Proximus een serieuze deuk heeft gekregen nadat ik tevoren best tevreden was.

Tot 18 augustus had ik een abonnement Internet & TV met opties TV Replay+ en Movies & Series.  Verder nog bijkomende kost voor extra decoder en wifi-booster.

Ik overwoog om eventueel een mobiel abonnement met smartphone en het family pack bij te nemen. Ook om desgevallend mijn Netflix-account, dat ik tot dan toe rechtstreeks betaalde aan Netflix,  te centraliseren.  Ik had reeds prijs voor het mobiel abonnement met toestel aangevraagd bij andere providers om de voordeligste oplossing te kunnen nemen.

Op 18 augustus ‘20 nam ik telefonisch contact op met de klantendienst, legde mijn bedoeling uit en liet hen weten dat ik graag een offerte had ontvangen met een totaalbedrag zodat ik dit in mijn beslissing kon meenemen.  De dame die ik toen aan de lijn had zei me dat ik de offerte per mail ging ontvangen.

Ik ontving inderdaad kort daarop een mail maar tot mijn grote verbazing was dit geen offerte doch een abonnementswijziging… . Bij nazicht in MyProximus bleek dit effectief zo te zijn aangepast.

Dus hercontactname met de klantendienst.  De dame die ik toen aan de lijn had deelde mijn verbazing liet me weten dat haar collega inderdaad een wijziging had uitgevoerd en geen offerte aanvraag.  Het aanpassen zou echter quasi onmogelijk of zeer moeilijk terug te schroeven zijn.

Omdat ik uiteindelijk misschien toch eerder geneigd was in de richting van Proximus te gaan stelde ik mij flexibel op en liet ik weten dat ik er mee kon leven. Ik vroeg haar dan ook om het gekozen toestel, Apple iPhone SE 64, te laten leveren.  Dit zou ik voor het einde van de week ontvangen.

Ik ontving twee dagen later sim-card maar niet het toestel.  Uiteraard ben ik reeds aan het betalen van 18 augustus… .

Enkele dagen geleden stuurde ik een mail naar de klantendienst maar buiten een bevestiging van ontvangst bleef het stil.

Vandaag nogmaals gebeld naar de klantendienst met de vraag naar het toestel.  Ik kreeg de boodschap dat er geen toestel besteld is en dat het misschien best was om naar een winkel te gaan omdat het anders misschien nog één à twee weken zou duren.  Ik liet de man weten dat ik momenteel niet weg kan, laat staan naar een winkel te gaan.  Dat was vermoed ik voor de man het einde van zijn script want een praktische oplossing is er niet gekomen.  Oh ja, ik kon als commerciële geste wel misschien één gratis film krijgen.  Ik liet hem weten dat een oplossing van mijn probleem belangrijker was dan een film.

Uiteindelijk is het gesprek beëindigd en sta ik even ver als op 18 augustus maar dan wel met een gewijzigd abonnement, een mobiel abonnement zonder toestel en heel wat frustraties.

Hoewel ik zoals eerder gezegd best tevreden was ben ik nu aan het overwegen om met het hele pakket naar een andere provider te gaan hoewel dit uiteraard ook weer voor wat hoofdbrekens zal zorgen… .

2 reacties

Ter info: In het weekend komt hier niemand langs die van proximus zelf is.

Reputatie 7
Badge +2

@L.G. 

Beste,

excuses voor het verloop van deze aanvraag.

we hebben je mail ontvangen en er is een dossier 46011327.  Er is nog geen dossierbeheerder, vandaar dat je nog niets hebt gehoord.

Ik probeer iemand te zoeken om dit te laten behandelen.

vriendelijke groeten,

Tina

Reageer