Nieuw

waarom geen ingebouwde wifi in een decoder

  • 30 April 2020
  • 9 reacties
  • 719 Bekeken

Hallo ik vraag mij al een tijdje af waarom er bij mij zo veel bridge ontvangers staan 

hier staat namelijk al een hele tijd een groot probleem aan de gang wat ik nu zelf heb opgelost op een simpele manier wou proximus maar naar dit idee een keertje luisteren mss komen er dan een pak klanten bij 

ik ga nu een vergelijking maken tussen Apple Tv en proximus tv 

wij wonen met twee gezinnen ouders 

en kind schoondochter het probleem boven in de kangoeroe woning geen vaste telefoon aansluiting dus het tv netwerk zit draadloos verbonden men heeft dus een access point geplaatst in de hal Boven deze verbruikt stroom  dat is een apparaatje kan ik inkomen maar men plaatste nog een bridge achter mijn televisie decoder deze neemt ook weer elektriciteit dan zijn het er al twee plus decoder plus tv als men nu bv 

in een decoder een wifi verbinding plaatst 

bespaart dit de mensen al op electronisch apparaten en ook op elektriciteit of nog beter plaats op elke smart tv waar ingebouwd wifi op staat jullie applicatie 

bv Samsung smart tv heeft deze applicatie nog niet ter beschikking en het zou voor dit soort problemen een hoop aan stroom en spanning op het stroom kanaal besparen 

 

korte versie wat heeft men dan nodig 

een bbox aan de telefoon lijn 

een decoder met wifi ingebouwd 

Mss nog een booster als acces point 

mss nog een decoder op de boven verdieping met ingebouwd wifi

Dit kost aan een hoop minder lan kabels 

en 

de kunst balans zoeken welke apparaten je best aan het 2.4 GHZ hangt of aan het 5 GHZ 

zo hier mij idee hopelijk kan men hier wat mee 
 

 


9 reacties

Ik veronderstelde inderdaad ook dat het in hoofdzaak de kostprijs is die het bepaalt, moest het in hun ogen zo interessant gebleken zijn dan zouden ze ook al vroeger op dit zelfde voorstel ingegaan zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Proximus kijkt ook naar de kostprijs van een decoder. Je mag niet vergeten dat de decoders voor ISP heel sterk kunnen verschillen van het standaardmodel. De fabrikanten bieden verscheidene opties  aan.  Hoe meer opties hoe duurder.  Draadloze settop boxen bestaan al sinds 2017 : Innovative Systems was de eerste fabrikant: https://www.telecompetitor.com/innovative-systems-launches-new-wifi-set-top-box/ Je hebt ook best een model nodig met externe antenne. 

ja voorhanden wel maar of dat Proximus deze ook wil in zijn assortiment voorzien, dat is eigenlijk de vraag in feite.

Volgens de specificaties zal de V7 er ook geen ingebouwd hebben.

Reputatie 7
Badge +4

Voor zover ik kan zien zijn dergelijke decoders met ingebouwde WiFi al voorhanden bv. bij Sagemcom

De specificaties van de nieuwe v7 decoder zijn mij onbekend, maar indien geen WiFi  ingebouwd zou dit mijns inziens spijtig zijn, dvd-spelers/recorders waren tenslotte eerst ook zonder en later met. De meerkost bij massaproductie is verwaarloosbaar en ja het elektriciteitsverbruik zal weliswaar in zeer beperkte mate lager uitkomen

Zelf ben en blijft ik voorstander van open oplossingen  = waarbij de klanten niet gebonden zijn aan door de operator geleverde/verplichte toestellen cfr. mobiele netwerken waar de rol van de operator beperkt blijft tot de levering van de SIM-kaart en waarbij de klant de vrije keuze heeft qua toestel bij de operator of elders, mits het uiteraard aan “de normen voldoet”

Als  op de Apple TV de Pickx app zou draaien dan heb je ook nog een klein nadeel dat je niet al de zenders hebt zoals het geval is via decoder en ook niet altijd al de opnames kunt bekijken omdat er zijn die alleen via decoder kunnen bekeken worden.

Er  werd hier al van veel vroeger aangekaart om zonder decoder te kunnen werken maar we zijn tenslotte nog altijd niet zo ver en zijn er nu zelfs testen bezig op hun laatste nieuwe V7 decoder dus het is zeker nog niet het einde van het decoder tijdperk, welke filosofie proximus in de toekomst gaat volgen daar hebben we natuurlijk het raden naar….

Wat die wifi bridge betreft volg ik niet goed 

ik weet enkel dat sinds ik met mijn aplle tv decoder sinds ik deze aan het wifi netwerk heb geplaatst Met wifi code en daar met de proximus applicatie werk ik de bridge achter mijn tv heb weg gedaan met de lan bekabeling En hun decoder boven niet meer nodig heb de opnames worden gewoon beneden op de vaste lijn bij mijn ouders opgeslagen zou natuurlijk voor proximus beter zijn moest mijn Apple tv proximus tv kunnen zijn op de mannier ik het Hier uitleg gewoon decoder proximus wifi code indrukken van de bbox en tv kijken

ik denk nu ook niet dat als je bv de wifibridge functie in de decoder voorziet dat dit op verbruik verschil gaat uitmaken en bv zoals de booster die er nu gebruikt wordt kan je zowel verbinden via wifi als met netwerkkabel om verbinding te maken met PC en met draadloze toestellen, die zou je natuurlijk kunnen inbouwen maar die boosters kunnen ook gebruikt worden niet alleen om decoder aan te sluiten en je hebt bv ook de keuze om met PLC’s te werken over elektriciteitsdraden, als de decoders via netwerkkabel aangesloten worden, zeker in nieuwe woningen waar ethernetkabels kunnen voorzien worden, (hoe minder wifi in huis des te beter), dan zou je eigenlijk al decoders met en zonder moeten hebben want die worden dan nutteloos voorzien van een wifi ontvanger (ook duurder in aanmaak) die niet gebruikt wordt in deze gevallen ...

Martin dan vraag ik mij af waarom er nog niks mee gedaan is heb jij daar soms dan een antwoord op ? 

Dat idee is niet nieuw, werd hier trouwens al jaren terug gesuggereerd ook van decoder met ingebouwde wifi….. 

Dit werd o.a. gesuggereerd in de periode dat men een wifibridge moest plaatsen bij iedere decoder als een rechtstreekse kabel verbinding niet mogelijk was, toen werd ook de vraag gesteld waarom dit niet kon ingebouwd worden in de decoder.  

even terzijde: er is ook een formule Epic zonder decoder > 

https://www.proximus.be/epic/nl/id_zwpe_c/make-it-epic/epic-combo.html

Reageer