Nieuw

Stop samenwerking PM Connect (Demon Games/livefootball.tv)

  • 28 August 2019
  • 49 reacties
  • 17245 Bekeken

Reputatie 3
Sinds begin dit jaar heeft Proximus een contract met PM Connect voor het aanbieden van "innovatieve betalingsmiddelen en entertainment"

In de praktijk zijn de aangeboden diensten niks meer dan oplichterij. €5 per week voor diensten waarbij je automatisch wordt ingeschreven en waar je niks van merkt tot je je aanrekening bekijkt.

Het is onbegrijpelijk dat deze praktijken blijven voortduren, zelf na de vele aanklachten bij Proximus. Het excuus van "het is een 3rde partij waar we niks kunnen aan doen" is al lang niet meer geldig.

Proximus fasciliteert een bedrijf welke het niet nauw neemt met consumentenrechten en is dus rechtstreeks mede verantwoordelijk.
Het is absoluut onbegrijpelijk dat een bedrijf als Proximus gewoon laat begaan.

Er is maar één oplossing voor dit probleem: de onmiddellijke stopzetting van de samenwerking met PM Connect

This topic has been closed for comments

49 reacties

Reputatie 3

Vergis je niet, Proxiumus is hier wel degelijk in de fout doordat zij met hun Direct Pay programma onvoldoende  veiligheid hebben ingebakken.
Hadden ze in hun systeem een extra stap ingebouwd waarbij je als Proximus klant expliciet goedkeuring moet geven (zoals SMS sturen met specifiek bericht), dan was dit allemaal geen probleem.

Ik ben in dezelfde situatie, bij controle van mijn verbruik zag ik opeens 4x een aanrekening voor LiveFootball.tv. Bij opzoekwerk kwam ik bij Testaankoop terecht waar iemand in dezelfde situatie verkeerd. Dat Proximus dit toelaat. Dit noem ik STELEN. Dit is strafbaar.

Louter ter info: het is niet zo dat Proximus in zee gaat met fraudeuze diensten door derden
Maar je wordt er ingeluisd door het bezoeken van sites door het wegklikken van pop-upvensters
bv van Demon Games waarbij je dan blijkbaar akkoord gaat met een contract en er wekelijks 3,99 € van je rekening gaat (ombudsdiensten zijn dit trouwens aan het onderzoeken).

Kosten die hieruit volgen bij derde partijen vallen volledig buiten de controle van Proximus.
Neem contact op met de leverancier zelf om dit stop te zetten.
Onderstaande link kan helpen om de contactgegevens te bekomen : www.proximus.be/mcommerce
Stuur STOP (in hoofdletters) naar het betreffende nummer
(waarvan de sms'en komen of het nummer dat je vond via bovenstaande link).
 Dien een klacht in via het mailadres dat u terugvindt via bovenstaande link,
en vraag eventueel je geld terug.
 
Dien klacht in bij de ombudsdienst Telecom via deze link:
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/klacht-met-betrekking-tot-kwaadwillige-oproepen.html?IDC=53

 

Nog een ander voorbeeld “MobiTeacher “

Werd je gefactureerd voor diensten door derden (hier als voorbeeld MobiTeacher )
Maar de uitleg geldt uiteraard ook voor andere diensten:
Een mogelijke oorzaak kan in een  app liggen, die toegang heeft tot berichten = SMS’sen versturen
en je zo kan inschrijven op andere diensten zoals MobiTeacher, met als enige bedoeling van de maker van die app
inkomsten te generen voor elke “nieuwe klant “ die ingeschreven wordt op MobiTeacher.
Soms kan het gewoon door in een gratis app te klikken op een reclamebanner en
je zo ongewild ingeschreven werd op andere diensten.
Het is altijd aangewezen om enkel apps te installeren van de officiële app stores:
Google Play Store of de App Store van Apple.
Je kan altijd je apps controleren of er geen kwaadaardige app zit die ongewild inschrijft op betalende diensten
met Malwarebytes: https://www.malwarebytes.com/ios/ of
voor Android: https://www.malwarebytes.com/android/ 

NB: Het is niet noodzakelijk dat MobiTeacher er zelf voor verantwoordelijk is.
Op hun FAQ van MobiTeacher staat er ook dit; 
You visited one of our promotional pages and clicked on the subscription button.
This was followed by a confirmation SMS sent to your phone. 

 

Ik ben ook de dupe van deze praktijken, blijkbaar reeds lange tijd 20 euro per maand. Proximus zal het blokkeren maar niets crediteren. Hoe schandalig zijn deze praktijken? 

 

Proximus weet hiervan en weet dat er een massa aan geld wordt gefactureerd op kap van hun klanten. Mooi zo...

Een voorstel dat zeker past in de ideeenbus hier op het forum maar mss beter een nieuw topic met het voorstel opstarten.

Reputatie 6
Badge +2

Hoeveel stemmen moet een idee krijgen? Ik dacht 50. Nog nooit gehaald in Vlaanderen. 
Het zou beter zijn moest iedereen alvorens te betalen zijn factuur nazien en niet betalen als er een ongeldig abonnement op te zien is. 

blijkbaar gaan er ook zaken door als je minder dan 50 stemmen ziet staan of worden die dan mss niet allemaal weergegeven, ik weet het ook niet….

Reputatie 6
Badge +3

@Frederick D'hont Voor die extra stap met SMS moet er ook samengewerkt worden met PM Connect. Je mag wel niet vergeten dat verkorte SMS nummers soms hetzelfde kunnen zijn voor andere diensten. Dus moet je nog dat onderscheid kunnen maken van een andere informatieve dienst.

dan mss wel met een verificatie in de zelfde trend van als je iets via bank app betaald

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Klopt maar dat is iets wat PM Connect moet implementeren en dat gaan ze niet gratis doen en ook niet voor maar 1 provider.

ja ‘t draait inderdaad uiteindelijk altijd om centen

Reputatie 6
Badge +3

Of er moet een wet komen die dit verplicht.

Net zoals zoveel wetten die er nog zouden moeten komen ….

Lijkt maar niet te stoopen…………..ook ik heb het aan mijn been.

Wanneer aktie van Min.v Economische zaken ?

Aangezien een betaaldienst aanbieden volledig legaal is kan de Economische zaken daar niks tegen doen het is eerder de manier waarop je er “ingeluisd” wordt die moet aangepakt en iets aan gedaan worden.

Reputatie 6
Badge +3

Proximus kan die frauderende bedrijven blokkeren in plaats van medeplichtig tenzij en  hieraan geld te verdienen. 

Ja dat kan ook maar wat ik bedoel is dat proximus net als andere operatoren een dienst aanbieden en als er achter hun rug misbruik gemaakt wordt dan zou dit moeten aangepakt worden want anders kunnen zulke diensten volledig afgeschaft worden.

Wat ik wel zou verwachten dan dat zij hierin helpen om deze fraude te bestrijden, enfin ‘t is allemaal hoe je het beziet.

En van mij mogen ze absoluut deze diensten volledig overal en voor iedereen afschaffen want ik gebruik ze toch niet :relaxed:

Reputatie 6
Badge +3

Geen enkele operator kan weten of een abonnementsdienst gewenst of ongewenst door een klant. Je moet altijd waakzaam zijn met gratis apps die in-app aankopen bevatten. Want dan moet je maar op een reclame boodschap klikken of je klikt op iets gratis maar dat is maar tijdelijk en nadien wordt het een abonnement. Je moet ook altijd de gebruiksovereenkomst lezen.

zeer onaangename toestanden.
het ligt misschien aan mezelf, maar ik vind niet gemakkelijk antwoorden op deze vragen:
wat gaat Proximus nu doen voor zijn klanten?
we staan in de kou

dat is het hem juist het is niet omdat proximus die dienst niet meer zou aanbieden dat er minder gelijkaardige problemen zouden gebeuren, dan wordt de betaaldienst wel door iemand anders aangeboden.

Ik ben ook slachtoffer van deze praktijken (livefootball.tv) en bot gevangen via het call center van Proximus. Een echte schande deze praktijken.

Hoe komt deze firma aan mijn telefoon nummer? Iemand enig idee?
Voor zover ik kan zien, heb ik waarschijnlijk op een banner van livefootball.tv via youtube geklikt op mijn GSM (onbewust, maar dat doet er niet toe, als ik op een banner wil klikken dan mag dat).

Dus ik zie 2 scenario's: proximus deelt doodleuk tel nummers gekoppeld aan de IP's via hun netwerk of PM Connect matched via google ads /facebook gebruikers aan een lijst met telefoon nummers.

Hoe dan ook illegale praktijken in strijd met de huidige privacy wetgeving.

WDYT ?
Je kan best rechtstreek s met PM Connect LTD contact opnemen. Hun contactgegevens vind je hier terug.
Reputatie 6
Badge +3
Het is Proximus die deze oplichtersbende van hun netwerk moet gooien.
Doet Proximus dit niet dan is Proximus medeplichtig aan diefstal en bedrog.
I.v.m. diensten door derden bv. pmconnect - livefootball - demongames etc …. , verwijzing naar de toepasselijke wetgeving hieromtrent ( ook voor telecomoperatoren)
> klik hier
Reputatie 6
Badge +3
Euch?

Titel
23 FEBRUARI 1968. - PROTOCOLE, fait a Bruxelles le 23 fevrier 1968, portant modification de la Convention internationale pour l'unification de certaines regles en matiere de connaissement, signee a Bruxelles le 25 aout 1924. - Ratification par la Pologne