Nieuw

Stop samenwerking PM Connect (Demon Games/livefootball.tv)

  • 28 August 2019
  • 49 reacties
  • 17244 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

49 reacties

werkt die link niet ?
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=nl&la=N&table_name=wet&cn=2018121227
Reputatie 7
Badge +4
@Martin de link in uw laatste bericht is ok & info ook terug te vinden op website BIPT:
BIPT - Telecom - Publicaties 16/01/2019 (KB 12/12/18)

Ref.:
https://www.bipt.be/nl/operatoren/telecom/wetgeving/nationaal-kader/koninklijk-besluit-van-12-december-2018-houdende-vaststelling-van-de-verplichtingen-die-van-toepassing-zijn-inzake-verstrekking-van-betalende-diensten-bedoeld-in-artikel-116-1-2-van-de-wet-van-13-juni-2005-betreffende-de-elektronische-communicatie-belgisc

Maar zoals gebruikelijk heeft(hebben) dhr. A Decroo (en zijn kabinetsmedewerkers) mijns inziens "laattijdig en half werk geleverd" (ok, de naam van Ph. De Backer staat er weliswaar onder)
En ja op dhr. C. Peeters (en de Economische Inspectie)is het voor zover mij bekend nog steeds wachten (alhoewel de eerste ondertussen andere activiteiten heeft en enige tijd geleden vervangen werd door dhr. W. Beke)
https://www.hln.be/ihln/multimedia/nooit-contract-gezien-en-toch-4-euro-per-week-kwijt-al-tientallen-klanten-opgelicht-door-mobiele-gamedienst~a9accb51/

Misschien is inderdaad de beste oplossing dat Proximus zijn contractuele relatie met het betrokken bedrijf integraal herziet indien het probleem zich blijft stellen

Zelfde probleem hier, al 4 maanden factuur livefootball, niet opgemerkt wegens bedrijfscontract.

Proximus onderneemt niets.

Ondertussen gemaild naar bedrijf, nog geen reactie.

Idee om gedupeerden en ervaringen te verzamelen ?

 

Ik betaal ook al 3 weken(4.99 EUR/week) onbewust voor LiveFootball.tv 080020567

Ik heb hier nooit voor ingeschreven en vraag me af welke slinkse techniek gebruikt werd om me dit aan te wrijven.(geen app, geen bevestigingm geen login...)

Na lezen wat de moderator AntonellaD schreef hierboven, mailde ik PM connect(help.be@pmconnect.co.uk) om dit stop te zetten, hieronder hun automatisch antwoord

Thank you for contacting PM Connect

Due to the current pandemic we are experiencing higher than usual volumes of contact. We are doing everything we can to respond as effectively and quickly as possible, and working through in date order.

We are currently responding within 5 working days. Please do not send a chaser email where possible as this will add further delays to our customers

Thank you for your patience

Customer Care Team

PM Connect

NOTE: PLEASE DO NOT RESPOND TO THIS MAIL - THIS INBOX IS A NO-REPLY INBOX AND WILL NOT BE RESPONDED TO

Ik hoop dat PM connect snel gevolg geeft aan mijn vraag, de weken lopen op.... Ik dien sowieso klacht in te dienen bij de bevoegde instanties. Ik begrijp dat  proximus niet rechtstreeks gelinkt is aan PM connect maar jullie kunnen toch minstens de samenwerking herbekijken of bijsturen.

Op onderstaand artikel van vrt, zie ik dat dit probleem al een hele tijd aansleept en er helaas nog niets is veranderd, integendeel, het bedrag steeg naar 4,99 en je kan het zelfs niet zomaar stopzetten zoals vroeger met STOP sms.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/19/check-uw-telefoonrekening-wordt-u-ook-plots-wekelijks-3-99-euro/

 

Ik zit sedert kort ook in hetzelfde schuitje. Vorige week een sms gekregen (eerste?) waarin te lezen stond dan ik al VIER weken een abonnement had bij een games provider voor € 3,99/week. Na enig opzoekwerk en aarzeling dan toch het nummer 080020567 gebeld en het abonnement werd meteen stopgezet. Vandaag, 6 dagen later, opnieuw een sms gekregen… deze keer kon ik 24 u. gratis naar de wrestle club kijken (WTF) en na die 24 u. wordt dat dan automatisch en abonnement voor € 4,99 per week. Nu onmiddellijk een reply met ‘STOP’ gedaan en kreeg dan een automatisch antwoord dat het was stopgezet. MAAR… ik wil dat dit helemaal ophoudt en ik niet telkens een reply moet doen of het 0800-nummer moet bellen. Je hoeft het maar even uit het oog te verliezen en je bent weer vertrokken. Heb daarjuist geprobeerd naar Proximus te bellen… maar na 55, ja vijfenvijftig minuten wachten en luisteren naar muziek heb ik het opgegeven. KAN DIT alles op één of andere manier worden stopgezet, zonder dat de mogelijkheid om een ticket van De Lijn of een parkeerticket uit te schakelen? PROXIMUS DOE HIER IETS AAN!!!

Indien dit probleem blijft terugkeren en er weer zo’n abonnement wordt gekoppeld aan mijn telefoonnummer zeg ik mijn proximus abonnement en volledig pack vaste lijn en TV  op. Na méér dan 20 jaar is het misschien wel tijd om over te stappen naar Telenet.

Oh ja, daarstraks ook nog eens naar het 0800 nummer van PM Content gebeld en die verwijzen naar Proximus om de provider van de games te blokkeren… leuk toch… zo de verantwoordelijkheid naar elkaar toeschuiven. 

Reputatie 6
Badge +3

@Landrover110 : Je kan dit als volgt blokkeren bij Proximus: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_3rd/particulieren/support/telefonie/abonnement-en-pay-and-go/verbruik-en-belkrediet-opvolgen/oproepen-sms-en-of-surfen-blokkeren.html (Hier kan je nog kiezen welke categorie je precies wil blokkeren). 

Reputatie 6
Badge +3

Kijk het is proximus die een contract heeft met deamon games (sedert januari 2019) , waarmee wij als consument geen zaken hebben. 

Consument heeft géén contract met deamon wel proximus dus proximus moet het oplossen.

Andere providers blokkeren dieven zoals deamon sowieso, waarom proximus dan niet? 

 

Onze lieve minister Kris Peeters van consumentenzaken heeft er ook niets aan gedaan. 

https://tweakers.net/nieuws/154232/minister-belgie-wil-gamedienst-onderzoeken-die-abo-afsluit-na-wegklikken-pop-up.html

 

Reputatie 6
Badge +3

@frank : Iedere mobiele abonnementsdienst werkt samen met iedere GSM provider. Kan je voorbeelden geven waar ze dit standaard blokkeren? Bij Telenet zeggen ze ook dat je zelf STOP moet sturen of contact opnemen met de provider van de diensten, Orange moet je dit ook specifiek blokkeren en is niet standaard geblokkeerd. Deamon games verschijnt ook niet plotseling op een smartphone, ik heb nog nooit hier last van gehad.

het zijn die met vuile trucken om je er in te lokken die moeten aangepakt worden

Reputatie 6
Badge +2

Zeker, en ook die er aan meewerken en de factuur sturen. Proximus is medeplichtig en zou dringend de medewerking met dubieuze leveranciers moeten stoppen.

Reputatie 6
Badge +3

Ik zal het nog eens uitleggen veel apps die betalende content aanbieden maken gebruik van het systeem dat het abonnement ook kan gefactureerd worden op de factuur dan door een kredietkaart nummer in te geven of te betalen met google of apple pay. Deze legitieme technologie word gemaakt door het Britse PM Connect. Het misbruik wordt gedaan door derde partijen. PM Connect int gewoon de betaling voor de app maker die een betaal systeem wil gebruiken. Het parnership met Proximus is enkel van toepassing wanneer je betaalinhoud wil zien. PM Connect biedt die betaaltechnologie om te integreren in een app. Zolang je de dienst bij de malafide app ontwikkelaar niet apart opzegt dan kan je in de toekomst nog aanrekeningen van de betaaloperator PM Connect krijgen. 

Dit was inderdaad ook wat ik met mijn vorige reactie bedoelde dat ze de misbruiker moeten aanpakken, maar wat men bedoelt is ook dat Proximus die zou  moeten helpen aanpakken

ook bij mij staat er op de factuur 4.99 euro per week door LiveFootball LiveFootballtv 080020567.

 

Wat kan ik doen om dit onmiddellijk te stoppen? Bellen naar het nr?

 

Wat kan ik doen om terugbetaling van deze kosten te krijgen?

Reputatie 6
Badge +2

Ik bedoel gewoon dat Proximus best niet meewerkt aan initiatieven waarbij een klant (soms te naïef of onvoorzichtig of ter goede trouw)  er in geluisd werd. 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Het is Google en Apple die regelmatig zo’n misleidende apps verwijderen uit hun apps winkel. Natuurlijk enkel maar wanneer die gemeld wordt. Om dat te monitoren is bijna onbegonnen werk voor eender welke telecomprovider of je moet alle betalende content blokkeren, maar dan heb je het probleem met parkeren door te betalen via SMS,mobiele vervoersbewijzen betaald via SMS.

Dus één gouden regel, en dit geldt niet typisch over wat hier besproken wordt, lees aandachtig en wees alert voor je een link aanklikt of met iets akkoord gaat.

Reputatie 6
Badge +3

Dat zijn en blijven nog altijd de gouden regels. Lees ook de kleine lettertjes,voetnoten die zijn superbelangrijk. Je gaat immers akkoord door te klikken op I accept, dat komt overeen met dat je een handtekening onder een contract zet dat je er volledig mee akkoord bent. Soms moet je vakjes aan of uitvinken. Heel goed lezen.

Het vraagt inderdaad soms wel wat moeite en geduld om alles na te trekken en is men geneigd om te denken, amai al die kleine letterkens lezen en denkt ‘t zal wel in orde zijn…...en de ftale klik is gebeurd :thinking:

Reputatie 6
Badge +3

Dat is ook een beetje discipline hebben. Het is ook gedeelde verantwoordelijkheid deels de schuld van de onoplettendheid van de abonnee en de slinkse werkwijze van de app maker.

Het is inderdaad altijd gevaarlijk van te zeggen dat zal nooit met mij gebeuren.

Reputatie 6
Badge +3

Iedereen is wel eens een keer onoplettend.

tegen wie dat je het zegt :smiley:

Zelfde probleem hier,

Googelde het eens en ik ben blijkbaar niet de enige. Dat Proximus hier niets aan kan doen lijkt mij straf ban deze gebruikers gewoon van jullie netwerk.

Weer miserie om dit in orde te krijgen precies

 

Reputatie 7
Badge +3

@saradaro14 Je kan hiervoor contact opnemen met PM Connect LTD, dat is de provider achter de aanrekeningen van LIVEFOOTBALL.TV. Dit kan via help.be@pmconnect.co.uk en 0800 20 567. Groetjes, Antonella