Stop samenwerking PM Connect (Demon Games/livefootball.tv)
In de praktijk zijn de aangeboden diensten niks meer dan oplichterij. €5 per week voor diensten waarbij je automatisch wordt ingeschreven en waar je niks van merkt tot je je aanrekening bekijkt.
Het is onbegrijpelijk dat deze praktijken blijven voortduren, zelf na de vele aanklachten bij Proximus. Het excuus van "het is een 3rde partij waar we niks kunnen aan doen" is al lang niet meer geldig.
Proximus fasciliteert een bedrijf welke het niet nauw neemt met consumentenrechten en is dus rechtstreeks mede verantwoordelijk.
Het is absoluut onbegrijpelijk dat een bedrijf als Proximus gewoon laat begaan.
Er is maar één oplossing voor dit probleem: de onmiddellijke stopzetting van de samenwerking met PM Connect
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=nl&la=N&table_name=wet&cn=2018121227
BIPT - Telecom - Publicaties 16/01/2019 (KB 12/12/18)
Ref.:
https://www.bipt.be/nl/operatoren/telecom/wetgeving/nationaal-kader/koninklijk-besluit-van-12-december-2018-houdende-vaststelling-van-de-verplichtingen-die-van-toepassing-zijn-inzake-verstrekking-van-betalende-diensten-bedoeld-in-artikel-116-1-2-van-de-wet-van-13-juni-2005-betreffende-de-elektronische-communicatie-belgisc
Maar zoals gebruikelijk heeft(hebben) dhr. A Decroo (en zijn kabinetsmedewerkers) mijns inziens "laattijdig en half werk geleverd" (ok, de naam van Ph. De Backer staat er weliswaar onder)
En ja op dhr. C. Peeters (en de Economische Inspectie)is het voor zover mij bekend nog steeds wachten (alhoewel de eerste ondertussen andere activiteiten heeft en enige tijd geleden vervangen werd door dhr. W. Beke)
https://www.hln.be/ihln/multimedia/nooit-contract-gezien-en-toch-4-euro-per-week-kwijt-al-tientallen-klanten-opgelicht-door-mobiele-gamedienst~a9accb51/
Misschien is inderdaad de beste oplossing dat Proximus zijn contractuele relatie met het betrokken bedrijf integraal herziet indien het probleem zich blijft stellen
Zelfde probleem hier, al 4 maanden factuur livefootball, niet opgemerkt wegens bedrijfscontract.
Proximus onderneemt niets.
Ondertussen gemaild naar bedrijf, nog geen reactie.
Idee om gedupeerden en ervaringen te verzamelen ?
Ik betaal ook al 3 weken(4.99 EUR/week) onbewust voor LiveFootball.tv 080020567
Ik heb hier nooit voor ingeschreven en vraag me af welke slinkse techniek gebruikt werd om me dit aan te wrijven.(geen app, geen bevestigingm geen login...)
Na lezen wat de moderator AntonellaD schreef hierboven, mailde ik PM connect(help.be@pmconnect.co.uk) om dit stop te zetten, hieronder hun automatisch antwoord
“
Thank you for contacting PM Connect
Due to the current pandemic we are experiencing higher than usual volumes of contact. We are doing everything we can to respond as effectively and quickly as possible, and working through in date order.
We are currently responding within 5 working days. Please do not send a chaser email where possible as this will add further delays to our customers
Thank you for your patience
Customer Care Team
PM Connect
NOTE: PLEASE DO NOT RESPOND TO THIS MAIL - THIS INBOX IS A NO-REPLY INBOX AND WILL NOT BE RESPONDED TO
“
Ik hoop dat PM connect snel gevolg geeft aan mijn vraag, de weken lopen op.... Ik dien sowieso klacht in te dienen bij de bevoegde instanties. Ik begrijp dat proximus niet rechtstreeks gelinkt is aan PM connect maar jullie kunnen toch minstens de samenwerking herbekijken of bijsturen.
Op onderstaand artikel van vrt, zie ik dat dit probleem al een hele tijd aansleept en er helaas nog niets is veranderd, integendeel, het bedrag steeg naar 4,99 en je kan het zelfs niet zomaar stopzetten zoals vroeger met STOP sms.
Ik zit sedert kort ook in hetzelfde schuitje. Vorige week een sms gekregen (eerste?) waarin te lezen stond dan ik al VIER weken een abonnement had bij een games provider voor € 3,99/week. Na enig opzoekwerk en aarzeling dan toch het nummer 080020567 gebeld en het abonnement werd meteen stopgezet. Vandaag, 6 dagen later, opnieuw een sms gekregen… deze keer kon ik 24 u. gratis naar de wrestle club kijken (WTF) en na die 24 u. wordt dat dan automatisch en abonnement voor € 4,99 per week. Nu onmiddellijk een reply met ‘STOP’ gedaan en kreeg dan een automatisch antwoord dat het was stopgezet. MAAR… ik wil dat dit helemaal ophoudt en ik niet telkens een reply moet doen of het 0800-nummer moet bellen. Je hoeft het maar even uit het oog te verliezen en je bent weer vertrokken. Heb daarjuist geprobeerd naar Proximus te bellen… maar na 55, ja vijfenvijftig minuten wachten en luisteren naar muziek heb ik het opgegeven. KAN DIT alles op één of andere manier worden stopgezet, zonder dat de mogelijkheid om een ticket van De Lijn of een parkeerticket uit te schakelen? PROXIMUS DOE HIER IETS AAN!!!
Indien dit probleem blijft terugkeren en er weer zo’n abonnement wordt gekoppeld aan mijn telefoonnummer zeg ik mijn proximus abonnement en volledig pack vaste lijn en TV op. Na méér dan 20 jaar is het misschien wel tijd om over te stappen naar Telenet.
Oh ja, daarstraks ook nog eens naar het 0800 nummer van PM Content gebeld en die verwijzen naar Proximus om de provider van de games te blokkeren… leuk toch… zo de verantwoordelijkheid naar elkaar toeschuiven.
Kijk het is proximus die een contract heeft met deamon games (sedert januari 2019) , waarmee wij als consument geen zaken hebben.
Consument heeft géén contract met deamon wel proximus dus proximus moet het oplossen.
Andere providers blokkeren dieven zoals deamon sowieso, waarom proximus dan niet?
Onze lieve minister Kris Peeters van consumentenzaken heeft er ook niets aan gedaan.
Zeker, en ook die er aan meewerken en de factuur sturen. Proximus is medeplichtig en zou dringend de medewerking met dubieuze leveranciers moeten stoppen.
Ik zal het nog eens uitleggen veel apps die betalende content aanbieden maken gebruik van het systeem dat het abonnement ook kan gefactureerd worden op de factuur dan door een kredietkaart nummer in te geven of te betalen met google of apple pay. Deze legitieme technologie word gemaakt door het Britse PM Connect. Het misbruik wordt gedaan door derde partijen. PM Connect int gewoon de betaling voor de app maker die een betaal systeem wil gebruiken. Het parnership met Proximus is enkel van toepassing wanneer je betaalinhoud wil zien. PM Connect biedt die betaaltechnologie om te integreren in een app. Zolang je de dienst bij de malafide app ontwikkelaar niet apart opzegt dan kan je in de toekomst nog aanrekeningen van de betaaloperator PM Connect krijgen.
Dit was inderdaad ook wat ik met mijn vorige reactie bedoelde dat ze de misbruiker moeten aanpakken, maar wat men bedoelt is ook dat Proximus die zou moeten helpen aanpakken
ook bij mij staat er op de factuur 4.99 euro per week door LiveFootball LiveFootballtv 080020567.
Wat kan ik doen om dit onmiddellijk te stoppen? Bellen naar het nr?
Wat kan ik doen om terugbetaling van deze kosten te krijgen?
Ik bedoel gewoon dat Proximus best niet meewerkt aan initiatieven waarbij een klant (soms te naïef of onvoorzichtig of ter goede trouw) er in geluisd werd.
Het is Google en Apple die regelmatig zo’n misleidende apps verwijderen uit hun apps winkel. Natuurlijk enkel maar wanneer die gemeld wordt. Om dat te monitoren is bijna onbegonnen werk voor eender welke telecomprovider of je moet alle betalende content blokkeren, maar dan heb je het probleem met parkeren door te betalen via SMS,mobiele vervoersbewijzen betaald via SMS.
Dus één gouden regel, en dit geldt niet typisch over wat hier besproken wordt, lees aandachtig en wees alert voor je een link aanklikt of met iets akkoord gaat.
Dat zijn en blijven nog altijd de gouden regels. Lees ook de kleine lettertjes,voetnoten die zijn superbelangrijk. Je gaat immers akkoord door te klikken op I accept, dat komt overeen met dat je een handtekening onder een contract zet dat je er volledig mee akkoord bent. Soms moet je vakjes aan of uitvinken. Heel goed lezen.
Het vraagt inderdaad soms wel wat moeite en geduld om alles na te trekken en is men geneigd om te denken, amai al die kleine letterkens lezen en denkt ‘t zal wel in orde zijn…...en de ftale klik is gebeurd
Dat is ook een beetje discipline hebben. Het is ook gedeelde verantwoordelijkheid deels de schuld van de onoplettendheid van de abonnee en de slinkse werkwijze van de app maker.
Iedereen is wel eens een keer onoplettend.
Zelfde probleem hier,
Googelde het eens en ik ben blijkbaar niet de enige. Dat Proximus hier niets aan kan doen lijkt mij straf ban deze gebruikers gewoon van jullie netwerk.
Weer miserie om dit in orde te krijgen precies
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.