Nieuw

Pack zonder TV

  • 13 February 2020
  • 8 reacties
  • 3292 Bekeken

Wat me opvalt is dat bij elk pack ook TV aangeboden wordt.

Volgens wat ik hoor/lees kijken de meeste mensen enkel naar de Vlaamse kanalen, die tegenwoordig meestal ook via internet te bekijken zijn. 80 kanalen verkrijgbaar, kijkt er ooit iemand na of die alle 80 veel bekeken worden of niet?

Hoe dan ook, waarom is er geen pack Internet + GSM, zonder TV? Persoonlijk denk ik dat hier wel vraag zou naar kunnen zijn.


8 reacties

Ter info: wat wel kan is

Internet + telefonie > 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_other_packs/particulieren/packs/packs/andere-pack-combinaties.html

Maar voor ± de zelfde prijs heb je Internet + telefonie + TV

Internet + vaste telefoon is 61 euro, vaste telefoon + TV is er 44. 

TV is toch uitzendrechten e.d., hoe kan dat nu goedkoper zijn… of moet een provider betalen aan een organisatie (Europese/internationale) om internet aan te bieden en is dat duurder dan TV?

Iedereen heeft een GSM tegenwoordig, zelfs kinderen van een jaar of 9 soms… een pack met een GSM + een andere dienst moet toch meer kans hebben om klanten te lokken.

Ook bvb 3 of 4 GSMs in 1 pack, met beperkte rechten voor de jongeren (beperkte data of oproepen of websites)

internet start alleen kost kost 27,5 € 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/internetabonnementen.html

Ja internet alleen, Martin, ik heb het specifiek over combinaties van diensten

Ik bedoelde alleen maar dat internet alleen al 27 € kost 

Internet + vaste telefoon is 61 euro, vaste telefoon + TV is er 44. 

TV is toch uitzendrechten e.d., hoe kan dat nu goedkoper zijn… of moet een provider betalen aan een organisatie (Europese/internationale) om internet aan te bieden en is dat duurder dan TV?

 

De filosofie van het samenstellen van hun pakketten ken ik ook niet, ik stel alleen vast….

Reputatie 4
Badge +1

Na schrikken van alweer een erg hoge factuur was ik alle details even aan het napluizen en kwam ik ook tot dezelfde vaststelling: geen pack zonder tv verkrijgbaar.

Behalve het gemak van (semi-) ouderwets tv-kijken via de decoder biedt pickx voor een matige tv-kijker inderdaad nauwelijks meerwaarde. Zo heb ik al ontelbare keren gevraagd de openbare zenders BBC, de Duitstalige en de regionale zender in HD door te sturen. Niks gekort, als enige tv-provider nog steeds BBC in SD. Het zoveelste Franstalige themakanaal is blijkbaar urgenter om een HD plaatsje te geven.

Als je dan toch enkel Vlaams kijkt, kan je met een smart-tv of een Chromecast net zo goed alle content via internet bekijken.

Tweede algemene vaststelling: in vergelijking met onze buurlanden is alle dienstverlening van PX (maar ook TN) nog steeds véél te duur.

Maar goed, eerst maar eens een nieuwe regering zeker? En de boer, hij ploegde voort… ;-)

Na schrikken van alweer een erg hoge factuur was ik alle details even aan het napluizen en kwam ik ook tot dezelfde vaststelling: geen pack zonder tv verkrijgbaar.

Ter info: hier staat een pack zonder TV op hun site → 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_other_packs/particulieren/packs/packs/andere-pack-combinaties.html

Maar daarmee is ook alles gezegd !

Reageer