In Progress

Het zou een goed idee als je de zenders kan hernummeren

  • 24 October 2020
  • 19 reacties
  • 1642 Bekeken

Bij mijn overschakelen naar een nieuw pack kreeg ik een V7 Android decoder. Ik kan mijn zenders niet hernummeren met de decoder en vind dit vervelend. Dat komt namelijk omdat ik een UHD televisie heb en de V7 decoder is 4K en sommige kanalen die ik heb zijn geen HD meer. Ik had vroeger de V5 alle kanalen bij mij hadden de HD versie, ver achteraan de nummers met de gewone versie van de kanalen. Dat klopt dus niet dat de V7 de kanalen overneemt van de V5 zoals beweerd wordt.  Ik heb dus moderne tech maar een mindere kwaliteit  Zenders manueel kunnen hernummeren aub


19 reacties

Je kan de zender(s) altijd toevoegen aan je favorieten. Daarna via Home toets, naar live , favorieten. Daar kan je kiezen. Je kan ook de naam van de zender uitpreken tegen de afstandsbediening. Kanaal één bvb.. Even op de toets met de micro duwen op je afstandsbediening en spreken.. je decoder luistert…

Mvg ,

Artie

 

Eens je favorieten ingesteld hebt zou dat de default lijst op Live moeten zijn i.p.v. de Alles lijst. Nu moet ik steeds nog eens onnodig pijl omhoog, pijl naar rechts, OK doen om mijn favorieten te zien. En dat gebeurt zo heel veel op een avond!

Als je je favorieten ingesteld hebt en je gaat naar het home screen moet je voor favorieten kiezen in plaats van live. Je kan dan zien hoeveel favorieten je hebt en zappen gebeurt dan ook enkel in favorieten. Dit kan je zien bij info van de zender, daar staat een wit hartje. Na alles afgezapt te hebben blijf je ook in je favorietenlijst. Je kan terug alle zenders zien maar dan moet je voor ‘alle’ kiezen.

Het blijft een beetje experimenteren.

Mvg,

Artie

Reputatie 7
Badge +4

Via deze link vind je veel info terug over het gebruik van De V7, ook voor de favoriete zenders via de link naar de nieuwe interface. 

Reputatie 4
Badge +2

is wel een beetje  zoeken om met favorieten te werken. beetje omslachtig . maar lukt wel.

mss kan het via google-assistant/commandos/

Ik vond het vroegere systeem ook veeeeeeeel beter. Zelf de volgorde regelen van uw zenders is veel beter dan wat u voorstelt, favorieten.

Ook het systeem opgenomen programma”s trekt op niks. Als men nu naar een programma kijkt dat opgenomen is komen er ook al van dezelfde serie afleveringen opstaan die nog opgenomen moeten worden.

Ik vind het ook nogal raar dat een bedrijf als proximus niet rechstreeks te bereiken is met een email. Men wordt van hot naar her gestuurd en kan op het laatst alleen maar via chat of telefoon julliie bereiken.

Is iets wat al vele jaren door jan en alleman op tafel gegooid werd om proximus ook via mail te kunnen bereiken!

Maar of je daarom vlugger of beter zult geholpen worden dat is dan weer een andere vraag :wink:

Zeer vervelend dat je zelf niet de volgorde van de favoriete zenders kan bepalen, ook zeer vervelend dat bv ncis dubbel word opgenomen via 2 zenders  terwijl je maar via 1 zender dit selecteert om op te nemen.

Niet duidelijk de opgenomen afleveringen en de nog op te nemen afleveringen....

Hi iedereen 

De hernummering zoals die bestaat op de "oude" decoders zal niet meer voorzien worden in de toekomst, niet voor V7 of V8. We werken wel aan de hernummering van de Pickx App via het web en op deze manier dit dan dan automatisch overgenomen worden door de V7 decoder. 
 

Reputatie 3
Badge

Hi iedereen 

De hernummering zoals die bestaat op de "oude" decoders zal niet meer voorzien worden in de toekomst, niet voor V7 of V8. We werken wel aan de hernummering van de Pickx App via het web en op deze manier dit dan dan automatisch overgenomen worden door de V7 decoder. 
 

Zolang je ze maar kan hernummeren naar eigen keuze maakt het niet uit hoe je dat moet doen. 
Hopelijk duurt het niet lang meer. Net zoals de klassieke tv gids, want nu merk ik dat we naar bepaalde zaken minder kijken die we vroeger graag zagen. Omdat die ergens achteraan de lijst van zenders staan en niet in onze eigen gekozen volgorde.

Ik vind ook dat je moet kunnen hernummeren. Was redelijk goed genummerd toen ik een post naar voor wou schuiven en klinkte op hun suggestie om eerst de Nederlandse posten te tonen in de veronderstelling dat ik daarna nog kon verschuiven. Bleek zo niet te zijn en nu is alles ontregeld... En dat ding van die favorieten is me te ingewikkeld. Graag gewoon het oude systeem!

Daar zijn ze ook mee bezig (wat ook normaal is want op alle andere decoders kan het wel) net zoals nog andere zaken die nog moeten opgelost worden, zie ook sticky omtrent “v7 stand van zaken”

Als je nog een oude decoder als reserve hebt kan je de zenders naar jouw eigen smaak rangschikken, werkt perfect….

Inderdaad, daarom is het ook altijd interessant om de Sticky “V7 stand van zaken” eens te overlopen voor aanpassingen en tips i.v.m. de V7 TV-Box

Reputatie 1

nu is het ook beschikbaar voor v7

@IMT bedoel je dat het nu mogelijk is via de V7 decoder zelf?

want via Pickx kon het reeds.

Reputatie 1

Als je nu naar de instellingen - zenders hernummeren gaat, kan je de zenderlijst met de qr code die je daar vindt, hernummeren bij MyProximus en dat is het ook opgeslagen voor v7. U moet dan uw decoder ook even aan en uitzetten. Best via de knop van achter. 

Reageer