Vraag In Progress

Esim / E-sim Proximus

  • 18 August 2019
  • 92 reacties
  • 13909 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 683 reacties
Binnenkort komt iPhone 2019 uit. En waarschijnlijk met dual Sim , waarvan eentje esim...Hoe ver staat Proximus in de ondersteuning van deze esim applicatie ?

ro

92 reacties

heb je je toestel al volledig uitgeschakeld en terug laten opstarten

pas maandag komt hier iemand terug van proximus die je kan verder helpen of anders proberen in het business center of ze daar kunnen verder helpen.

Reputatie 2
Badge +1

heb je je toestel al volledig uitgeschakeld en terug laten opstarten

pas maandag komt hier iemand terug van proximus die je kan verder helpen of anders proberen in het business center of ze daar kunnen verder helpen.

Reeds geprobeerd zonder succes...

Reputatie 2
Badge +1

Net naar de helpdesk, daar konden ze mij geen andere uitleg geven dan dat mijn order nog in verwerking was en er vertraging zou zijn…

 

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic hierover. Heb je de stappen in verband met de activatie van de e-sim al overlopen?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_esim/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/je-esim-activeren-en-gebruiken.html

Groetjes,
Antonella

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic hierover. Heb je de stappen in verband met de activatie van de e-sim al overlopen?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_esim/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/je-esim-activeren-en-gebruiken.html

Groetjes,
Antonella

Beste Antonelle,

 

Jazeker, ik heb een voucher met QR code zoals reeds eerder aangehaald…

Ik wacht nog steeds op de de-activatie van mijn nano-sim om mijn voucher te kunnen scannen…

Dit ging normaal zaterdag voor 22u gebeuren volgens de bevestigingsmail van Proximus…

 

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg Om de QR code te kunnen scannen en het eSIM-profiel aan te maken, moet je verbonden zijn met WiFi (hotspot). Daarom vraag ik me af waarom er een nano-sim moet worden geactiveerd?
Vul je even het betrokken gsm-nummer en simkaartnummer aan in je profielgegevens in het veldje ‘Ticket’?
Groetjes,
Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Om de QR code te kunnen scannen en het eSIM-profiel aan te maken, moet je verbonden zijn met WiFi (hotspot). Daarom vraag ik me af waarom er een nano-sim moet worden geactiveerd?
Vul je even het betrokken gsm-nummer en simkaartnummer aan in je profielgegevens in het veldje ‘Ticket’?
Groetjes,
Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Beste Antonella,

 

 

Ik denk dat je het niet begrijpt…

Momenteel bezit ik een nano sim, deze heb ik laten deactiveren in een Proximus business center om over over te schakelen naar e-sim…

Ik heb hiervan een bevestiging gekregen van Proximus deze zaterdag dat dit voor 22u op 24/10 ging voltooid zijn…

We zijn nu 26/10 en mijn nano sim is nog steeds actief en mijn e-sim nog steeds inactief…

Nu is mijn vraag, wanneer zal mijn NANO sim INACTIEF zijn en mijn E-SIM ACTIEF ?

 

Voila, de gegevens zijn ingevuld, ik ben benieuwd… ;-) 

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg Nu is het me helemaal duidelijk, bedankt voor de toelichting. Het order zit geblokkeerd in ons orderingsysteem. Ik heb hiervoor IT-ticket IM10959834 opgemaakt voor de achterliggende IT-dienst. Mijn excuses voor de vertraging. Groetjes, Antonella 

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Nu is het me helemaal duidelijk, bedankt voor de toelichting. Het order zit geblokkeerd in ons orderingsysteem. Ik heb hiervoor IT-ticket IM10959834 opgemaakt voor de achterliggende IT-dienst. Mijn excuses voor de vertraging. Groetjes, Antonella 

Hartelijk dank Antonella!

Wanneer mag ik verwachten dat dit opgelost geraakt ?

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg Ik durf hier geen datum op te plakken omdat ik zelf geen weet heb van de drukte bij IT. Reken zeker op een minimum van 3 werkdagen. Je mag via deze weg ook steeds informeren naar de status. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Ik durf hier geen datum op te plakken omdat ik zelf geen weet heb van de drukte bij IT. Reken zeker op een minimum van 3 werkdagen. Je mag via deze weg ook steeds informeren naar de status. Groetjes, Antonella

Gisteren toch nog eens gebeld naar de klantendienst van Proximus…

Die persoon had ook een ticket aangemaakt bij de IT dienst, deze wist mij te vertellen dat dit probleem binnen de 24u ging opgelost zijn ?

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Ik durf hier geen datum op te plakken omdat ik zelf geen weet heb van de drukte bij IT. Reken zeker op een minimum van 3 werkdagen. Je mag via deze weg ook steeds informeren naar de status. Groetjes, Antonella

Betse Antonella,

 

Kan je even polsen naar de status ?

 

Nog niks van beweging...

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg 

beste,

het is nog niet opgelost , maar ik zie wel dat een paar IT-mensen al met het ticket bezig zijn geweest om op te lossen.

dit is dus in behandeling/opvolging..

groeten

Tina

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg

beste,

het is nog niet opgelost , maar ik zie wel dat een paar IT-mensen al met het ticket bezig zijn geweest om op te lossen.

dit is dus in behandeling/opvolging..

groeten

Tina

 

@Instagreg Ik durf hier geen datum op te plakken omdat ik zelf geen weet heb van de drukte bij IT. Reken zeker op een minimum van 3 werkdagen. Je mag via deze weg ook steeds informeren naar de status. Groetjes, Antonella

 

Ondertussen al meer nieuws ?

 

We zijn bijna een week verder...

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Instagreg IM10959834 is intussen opgelost, de achterliggende dienst doet het nu het nodige om een nieuwe aanvraag in te leiden en je te informeren. Groetjes, Heidi

Reputatie 2
Badge +1

Dag @Instagreg IM10959834 is intussen opgelost, de achterliggende dienst doet het nu het nodige om een nieuwe aanvraag in te leiden en je te informeren. Groetjes, Heidi

 

Beste Heidi,

 

Wat bedoel je met nieuwe aanvraag ?

Moet ik terug naar een Proximus center voor een nieuwe voucher ?

Reputatie 7
Badge +3

Oei, sorry… nee, je moet niet terug, we leiden de aanvraag opnieuw in omdat de originele was blijven hangen… we houden je op de hoogte!

Reputatie 2
Badge +1

Oei, sorry… nee, je moet niet terug, we leiden de aanvraag opnieuw in omdat de originele was blijven hangen… we houden je op de hoogte!

Tot nu toe nog steeds niks….

Het is nu bijn 24u verwijderd dat ik een week geleden naar de shop ben geweest voor dit…

 

Zo moeilijk kan dit toch niet zijn ?

De concurrentie(Orange) heeft dit klaar op 1uur, aanvraag + activatie!

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg Dat is in normale omstandigheden heel snel in orde maar spijtig genoeg loopt er iets mis in onze systemen waardoor het aansleept.Dossier 46622939 is opgemaakt voor de oplossing te bieden.Alvast onze oprechte excuses voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Dat is in normale omstandigheden heel snel in orde maar spijtig genoeg loopt er iets mis in onze systemen waardoor het aansleept.Dossier 46622939 is opgemaakt voor de oplossing te bieden.Alvast onze oprechte excuses voor het ongemak.Groetjes,Joel

 

Wanneer zal dit uiterlijk opgelost zijn ?

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg Daar hebben we spijtig genoeg geen zicht over.Liever gisteren dan vandaag bij wijze van spreken.We vinden het zelf ook heel vervelend dat het nog steeds niet in orde is.De diensten blijven het nodige doen om het opgelost te krijgen.Groetjes,Joel

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Daar hebben we spijtig genoeg geen zicht over.Liever gisteren dan vandaag bij wijze van spreken.We vinden het zelf ook heel vervelend dat het nog steeds niet in orde is.De diensten blijven het nodige doen om het opgelost te krijgen.Groetjes,Joel

 

Dan vrees ik dat ik mijn conclusies zal moeten trekken…

Als het als een bedrijf als Proximus zo moeilijk blijkt te zijn om een nano sim te de-activeren en e-sim te activeren, dan weet ik niet of ik hier nog klant wil bij blijven...

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg Ik begrijp volledig uw ongenoegen en zou waarschijnlijk zelf ook zo reageren.Ik kan alleen maar zeggen dat ze er volop mee bezig zijn om dit probleem in orde te krijgen.Groetjes,Joel

Reputatie 1

Vandaag een QRcode gehaald bij Proximus. Ik heb zonder problemen de eSim van mijn Ticwatch 4G kunnen activeren en het werkte perfect. Enig nadeel, ik heb mijn nummer behouden ipv een ander te vragen waardoor de SIM van mijn telefoon niet meer werkte en twee SIMs op 1 nummer kan niet meer bij Proximus. Tijd om dat terug mogelijk te maken? 

Johan

FYI: Op zatedag, zondag en feestdagen komt hier niemand langs van het proximus forumteam

Reageer