Vraag In Progress

Esim / E-sim Proximus

  • 18 August 2019
  • 92 reacties
  • 13909 Bekeken


Toon eerste bericht

92 reacties

Reputatie 1

Ik heb me ondertussen een Ticwatch 4GLTE aangeschaft. Enige die verkrijgbaar is in Belgie met mogelkjkheid tot 4G  LTE via ingebouwde eSim. Ik hoop dat proximus me dan ook zal toelaten om mijn huidig GSM nummer te gebruiken op deze smartwatch,

Proximus?

Een tijdje geleden was er de melding dat Proximus bezig is om in de loop van dit jaar eSim te ondersteunen.

Is daar al een concrete datum voor?

@jvlauw daarvoor zullen ze eerst esim moeten ondersteunen!

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Ik durf hier geen datum op te plakken omdat ik zelf geen weet heb van de drukte bij IT. Reken zeker op een minimum van 3 werkdagen. Je mag via deze weg ook steeds informeren naar de status. Groetjes, Antonella

Betse Antonella,

 

Kan je even polsen naar de status ?

 

Nog niks van beweging...

Blijkbaar nog niet hopelijk komt er beter nieuws.

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg 

beste,

het is nog niet opgelost , maar ik zie wel dat een paar IT-mensen al met het ticket bezig zijn geweest om op te lossen.

dit is dus in behandeling/opvolging..

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@jvlauw  Dag Johan, ik heb navraag gedaan i.v.m je post  van 31/10  15u50. Groetjes  Luc

Reputatie 1

Dan moet ik misschien toch eens aan de andere kant van de heuvel kijken...

@jvlauw ja je kunt altijd afwachten tot iemand die van proximus zelf is je na het weekend mss goed nieuws kan brengen dat het voor heel binnenkort is, laat ons hopen!

Reputatie 1

Waarom dat niet gewoon via de app? Vandaag bij ons in Merchtem in de shop geweest. Wordt blijkbaar gefaseerd uitgerold, eerst de grote shops dan de kleinere dus ik blijf op mijn honger...

voorlopig kan het nog niet online en enkel via voucher met QR code die je moet afhalen in een Prox shop.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_esim/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/je-esim-activeren-en-gebruiken.html

Deze toestellen worden momenteel ondersteund:

  • Apple: iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max, iPhone SE (2020), iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR & iPad 10.2.
  • Samsung: Galaxy S20, Galaxy S20+ & Galaxy S20 Ultra 5G.

In de toekomst zal eSIM ook beschikbaar zijn voor andere toestellen zoals bv. smartwatches.

eSIM activeren met de QR code

Om je eSIM te kunnen gebruiken, heb je een voucher nodig met een QR-code. Met deze QR-code kun je het eSIM profiel op je gsm activeren.

Je kunt de voucher met de QR-code gratis afhalen in een Proximus shop vanaf 21/10.

Het kan in ieder geval bij proximus niet lang meer duren. Ik heb reeds de mogelijkheid om qr codes te scannen om zo een esim profiel te downloaden. Die optie was er enkele weken geleden nog niet. Dus ze zijn zich alvast aan het voorbereiden.
Hoe kun je QR codes scannen om een esim providerprofiel in te laden, Is dit via myproximus dat je dit doet ?
NB: ik stel die vraag omdat ik niet echt het verband zie tussen de mogelijkheid van dit inscannen en dat proximus dit aan het voorbereiden zou zijn.
Wat ik wel logisch vind is dat alle providers het al aan het voorbereiden zijn.
Het zou echt tijd worden dat proximus hier mee af komt, als leider op de mobiele markt zouden ze innovatiever mogen zijn... Ik zou graag een samsung watch active 2 kopen met LTE... Maar dit kan niet omdat geen enkele Belgische provider dit ondersteund. Wat doet Samsung.. Deze brengt de horloges dan ook maar niet uit in Belgie... In duitsland bestellen heeft geen zin (om voorbereid te zijn na toch een eventuele esim lancering) omdat Samsung deze dan niet ondersteund. -.-
Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg

beste,

het is nog niet opgelost , maar ik zie wel dat een paar IT-mensen al met het ticket bezig zijn geweest om op te lossen.

dit is dus in behandeling/opvolging..

groeten

Tina

 

@Instagreg Ik durf hier geen datum op te plakken omdat ik zelf geen weet heb van de drukte bij IT. Reken zeker op een minimum van 3 werkdagen. Je mag via deze weg ook steeds informeren naar de status. Groetjes, Antonella

 

Ondertussen al meer nieuws ?

 

We zijn bijna een week verder...

Zelfde geld ook voor 5G ... Alhoewel dat onze overheid daar natuurlijk ook wat voor tussen zit

is er ondertussen al meer nieuws hierover?

heb het dringend nodig! :) 

Er moet toch een reden zijn dat de providers nog niet met esim uitgekomen zijn en aangezien alles en altijd met geld/winsten te maken heeft moet het zijn dat zij niet direct uit hun kosten/baten analyse dit hebben kunnen afleiden, dat ze natuurlijk vroeg of laat er zullen moeten mee uitkomen dit is wel duidelijk natuurlijk net zoals je zegt met 5G...
Reputatie 7
Badge +4

Nog niet, als we nieuws krijgen hierover, dan laat ik dit onmiddellijk weten.

Bedankt voor je reactie! Dan ga ik mijn aankoop toch moeten herzien 🙂

Het zou een mooi kerstcadeau zijn !  Nu voel ik me nogal belachelijk overkomen als ik ga joggen een apple watch aan mijn linkse pols en een iphone aan mijn rechter pols :(

 

 

 

 

Bedankt voor je reactie! Dan ga ik mijn aankoop toch moeten herzien :-)
Succes! mijne kwam via amazon.de

@proximus en we wachten nog af! Vandaag is de esim trouwens bij T-Mobile Nederland gelanceerd.
Reputatie 7
Badge +3

Dag @Instagreg IM10959834 is intussen opgelost, de achterliggende dienst doet het nu het nodige om een nieuwe aanvraag in te leiden en je te informeren. Groetjes, Heidi

Reputatie 2
Badge +1

Dag @Instagreg IM10959834 is intussen opgelost, de achterliggende dienst doet het nu het nodige om een nieuwe aanvraag in te leiden en je te informeren. Groetjes, Heidi

 

Beste Heidi,

 

Wat bedoel je met nieuwe aanvraag ?

Moet ik terug naar een Proximus center voor een nieuwe voucher ?

Reputatie 7
Badge +4

https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/proximus-ondersteunt-virtuele-simkaart/10255194.html

Proximus maakte donderdag bekend dat het voortaan eSIM-compatibele telefoons gaat ondersteunen voor zijn bedrijfsklanten. Residentiële klanten zullen de eSIM vanaf 19 oktober kunnen activeren.

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/ook-proximus-ondersteunt-voortaan-de-esim/article-news-1648059.html?cel_hash=f956b8a98023fdc7977068279eed581c136974f0&chts=1601559851&utm_source=Newsletter-01/10/2020&utm_medium=Email&utm_campaign=Newsletter-RNBDATANNL&&cookie_check=1601552652

https://www.proximus.com/nl/news/2020/20201001_proximus-supports-esim.html

https://www.hln.be/ihln/multimedia/ook-proximus-ondersteunt-voortaan-ingebouwde-simkaart~a5d15735/

Wie voor de eSIM gaat, kan zijn identificatiegegevens na een identiteitscheck downloaden door een QR-code te scannen. In een eerste fase is de eSIM beschikbaar op vraag van de klant, die daarvoor langs moet gaan in een shop. Daar krijgt hij een voucher met QR-code. In een tweede fase zal de overstap volledig online mogelijk zijn.

Reageer