Vraag In Progress

Esim / E-sim Proximus

  • 18 August 2019
  • 92 reacties
  • 13918 Bekeken


Toon eerste bericht

92 reacties

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Daar hebben we spijtig genoeg geen zicht over.Liever gisteren dan vandaag bij wijze van spreken.We vinden het zelf ook heel vervelend dat het nog steeds niet in orde is.De diensten blijven het nodige doen om het opgelost te krijgen.Groetjes,Joel

 

Dan vrees ik dat ik mijn conclusies zal moeten trekken…

Als het als een bedrijf als Proximus zo moeilijk blijkt te zijn om een nano sim te de-activeren en e-sim te activeren, dan weet ik niet of ik hier nog klant wil bij blijven...

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg Ik begrijp volledig uw ongenoegen en zou waarschijnlijk zelf ook zo reageren.Ik kan alleen maar zeggen dat ze er volop mee bezig zijn om dit probleem in orde te krijgen.Groetjes,Joel

Reputatie 2
Badge +1

Beste mede forummers,

 

Hier moet mij toch iets van het hart…

Sinds enkele dagen is het voor particulieren ook mogelijk om e-sim via Proximus te gebruiken.

Volgens de site van Proximus dien je bij een shop een QR code te gaan afhalen om dit te scannen en te kunnen activeren.

Zo gezegd zo gedaan…

Ik heb contact opgenomen bij de plaatselijke shop in Edingen…

De persoon die daar werkte wist mij te melden dat hij hier nog geen instructies van gekregen heeft en bleek zelf niet te weten wat e-sim was…

De gerant wist te melden dat er idd nog geen instrucites waren gegeven hierover en rade mij aan om contact te leggen met de klantendienst…

 

Zo gezegd, zo gedaan…

Ik bel naar de klantendienst met de vraag hoe ik aan een e-sim geraak.

Deze zeer vriendelijke(ahum...) mevrouw sit mij te melden dat dit via de Proximus shop moest gebeuren…

Toen ik haar meedeelde dat de shops hier zelf niet van op de hoogte waren gaf ze mij doodleuk mee om een andere shop te proberen…

 

Moet ik echt gans de tour van België rijden om hieraan te geraken ???

 

Beste Proximus, jullie producten zijn schitterend, jullie bereik is schitterend…

 

MAAR van klantvriendelijkheid en behulpzaamheid hebben jullie weinig kaas gegeten…

 

Een zeer teleurgestelde, goede en trouwe klant

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic hierover. Heb je de stappen in verband met de activatie van de e-sim al overlopen?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_esim/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/je-esim-activeren-en-gebruiken.html

Groetjes,
Antonella

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic hierover. Heb je de stappen in verband met de activatie van de e-sim al overlopen?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_esim/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/je-esim-activeren-en-gebruiken.html

Groetjes,
Antonella

Beste Antonelle,

 

Jazeker, ik heb een voucher met QR code zoals reeds eerder aangehaald…

Ik wacht nog steeds op de de-activatie van mijn nano-sim om mijn voucher te kunnen scannen…

Dit ging normaal zaterdag voor 22u gebeuren volgens de bevestigingsmail van Proximus…

 

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg Om de QR code te kunnen scannen en het eSIM-profiel aan te maken, moet je verbonden zijn met WiFi (hotspot). Daarom vraag ik me af waarom er een nano-sim moet worden geactiveerd?
Vul je even het betrokken gsm-nummer en simkaartnummer aan in je profielgegevens in het veldje ‘Ticket’?
Groetjes,
Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Reputatie 7
Badge +3

@jvlauw Proximus heeft in verband met dit topic inderdaad nog niet verder gecommuniceerd omdat deze mogelijkheid heden nog niet bestaat. Groetjes, Antonella

Je eSIM activeren en gebruiken | Proximus

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Om de QR code te kunnen scannen en het eSIM-profiel aan te maken, moet je verbonden zijn met WiFi (hotspot). Daarom vraag ik me af waarom er een nano-sim moet worden geactiveerd?
Vul je even het betrokken gsm-nummer en simkaartnummer aan in je profielgegevens in het veldje ‘Ticket’?
Groetjes,
Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Beste Antonella,

 

 

Ik denk dat je het niet begrijpt…

Momenteel bezit ik een nano sim, deze heb ik laten deactiveren in een Proximus business center om over over te schakelen naar e-sim…

Ik heb hiervan een bevestiging gekregen van Proximus deze zaterdag dat dit voor 22u op 24/10 ging voltooid zijn…

We zijn nu 26/10 en mijn nano sim is nog steeds actief en mijn e-sim nog steeds inactief…

Nu is mijn vraag, wanneer zal mijn NANO sim INACTIEF zijn en mijn E-SIM ACTIEF ?

 

Voila, de gegevens zijn ingevuld, ik ben benieuwd… ;-) 

Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg Nu is het me helemaal duidelijk, bedankt voor de toelichting. Het order zit geblokkeerd in ons orderingsysteem. Ik heb hiervoor IT-ticket IM10959834 opgemaakt voor de achterliggende IT-dienst. Mijn excuses voor de vertraging. Groetjes, Antonella 

Reputatie 5
Badge +1
Zou Orange dit ondersteunen ?

Waarom zijn ze zo afwachtend om deze applicatie toe te passen ? Heeft voor hun toch voordelen, vermits je een abonnement dient te nemen. Bijvoorbeeld betaalkaarten kan niet toegepast worden.
volgens deze site nog geen Belgische providers > klik hier
Het zal voldoende zijn als er ene mee start om de anderen vlug te laten volgen denk ik.
Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Nu is het me helemaal duidelijk, bedankt voor de toelichting. Het order zit geblokkeerd in ons orderingsysteem. Ik heb hiervoor IT-ticket IM10959834 opgemaakt voor de achterliggende IT-dienst. Mijn excuses voor de vertraging. Groetjes, Antonella 

Hartelijk dank Antonella!

Wanneer mag ik verwachten dat dit opgelost geraakt ?

Reputatie 7
Badge +4
Mogelijks zal Orange België de andere Orange netwerken volgen (en dan zullen Px en Tnt waarschijnlijk ook volgen)
Nu om een lang verhaal kort te maken:
1) Apple rules the wave: Apple is te dominant (en legt teveel zijn eisen op)
2) na Apple Pay, Apple kredietkaart ook Apple SIM (= vroeg of laat dus ook een rechtstreekse concurrent voor de banken en telecomoperatoren)
3) als andere fabrikanten op de E-SIM kar springen wordt het misschien interessanter voor de telecomoperatoren om de nodige eventueel zelfs vrij beperkte (backoffice) aanpassingen/investeringen te doen

Ref.: Porter competitive-forces model
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vijfkrachtenmodel
@Ro , als je het interesseert hier ook nog een discussie op userbase forum:
Klik hier > Waarom ondersteunen Belgische providers geen eSim?

Bij Orange heb ik een paar maanden geleden nog naar geïnformeerd maar daar wisten ze ook nog niet wanneer dit ging uitkomen bij hen.
Reputatie 5
Badge +1
Martin,

inderdaad, via het Orange Forum vandaag ook vernomen dat Orange België blijkbaar ook geen esim applicatie plant in de nabije toekomst.
Toch eigenaardig dat Orange Frankrijk het wel aanbiedt ( info via website van Apple esim info ).
België niet interessant genoeg blijkbaar .
Natuurlijk Proximus en Orange gaan hand in hand wat dat betreft. Ofwel beiden ofwel geen ....
Reputatie 7
Badge +3

@Instagreg Ik durf hier geen datum op te plakken omdat ik zelf geen weet heb van de drukte bij IT. Reken zeker op een minimum van 3 werkdagen. Je mag via deze weg ook steeds informeren naar de status. Groetjes, Antonella

Hallo wanneer zal apple watch celular werken met Proximus?  Beschikbaar in Nederland en Frankrijk na 3 jaar nog niet in België?  Alvast bedankt om hier een concrete datum op te kleven.  Groet

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Ik durf hier geen datum op te plakken omdat ik zelf geen weet heb van de drukte bij IT. Reken zeker op een minimum van 3 werkdagen. Je mag via deze weg ook steeds informeren naar de status. Groetjes, Antonella

Gisteren toch nog eens gebeld naar de klantendienst van Proximus…

Die persoon had ook een ticket aangemaakt bij de IT dienst, deze wist mij te vertellen dat dit probleem binnen de 24u ging opgelost zijn ?

als ik al een streefdatum zou zien verschijnen dan zou ik al heel blij zijn :wink:

FYI: tenzij het nog kan veranderen maar dit staat gelijk met een prepaid Pay&Go kaart, waar dit voorlopig nog niet mogelijk is.

Reputatie 1

Ik zou een smart watch willen kopen in LTE versie maar voor de Benelux wordt enkel bluetooth ondersteund. Ik veronderstel dat dit hiermee te maken heeft...galaxy watch 3 bestaat met eSim, dan kan de horloge eindelijk zonder die vermaledijde telefoon…

Johan

Reputatie 1

Vandaag een QRcode gehaald bij Proximus. Ik heb zonder problemen de eSim van mijn Ticwatch 4G kunnen activeren en het werkte perfect. Enig nadeel, ik heb mijn nummer behouden ipv een ander te vragen waardoor de SIM van mijn telefoon niet meer werkte en twee SIMs op 1 nummer kan niet meer bij Proximus. Tijd om dat terug mogelijk te maken? 

Johan

Reputatie 7
Badge +4
hi all
even een reminder dat wanneer je een idee post je hier zelf ook een vote op mag geven 😉

FYI: Op zatedag, zondag en feestdagen komt hier niemand langs van het proximus forumteam

Reputatie 2
Badge +1

@Instagreg Ik begrijp volledig uw ongenoegen en zou waarschijnlijk zelf ook zo reageren.Ik kan alleen maar zeggen dat ze er volop mee bezig zijn om dit probleem in orde te krijgen.Groetjes,Joel

Daarstraks terug naar de Proximus center gegaan.

die hebben 2 minuten naar een it dienst gebeld, nano was direct gedeactiveerd en e-Sim direct actief…


de shop medewerker liep zelf niet zo hoog op met de klantendienst van Proximus…

Ik herhaal, de producten zijn uitstekend, maar al de rest erbuiten = niet conform aan hun marktaandeel...

Reageer