Nieuw

BBC HD


Reputatie 4
Badge +1

Hi,

Weet je wat nu eens een echte geste van proximus zou zijn in deze tijden van lockdown? BBC 1 en 2 (eindelijk!) in HD doorsturen. Zonet nog eens naar het nieuws op BBC 1 aan het kijken. Alweer stoor  ik me aan de belabberde SD-kwaliteit. Komaan Proximus, jullie zijn zowat de enige tv-provider die BBC niet in HD aanbiedt en dit na jarenlange verzoeken van klanten. Wordt echt lachwekkend (of eerder toch om te huilen?)!


15 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@Sebastiaan_04 Neem dan ARD en ZDF ook mee 😷👍🔝👏

Reputatie 4
Badge +1

...maar zoals al jaren bleef het hierover stil...heel stil...behalve om de zoveel tijd het standaard antwoord “er zijn geen plannen bekend om dit aan het HD-zenderaanbod toe te voegen.”.

Zou het dan toch gewoon platte commerciële logica zijn: mensen verleiden tot het abonneren van een een extra boeket met daarin wel BBC entertainment en BBC first in HD? Shame on you, proxi!

Reputatie 4
Badge +1

Ik had hier in het verleden ook al een topic over gemaakt. Nu weer een serie als “His Dark Materials” op BBC One in zo’n slechte kwaliteit moeten bekijken in 2020, schandelijk.

Wanneer komt BBC One nu in HD al de andere providers in Belgie hebben dit al lang?

Zie https://nl.forum.proximus.be/jouw-ideeenbus-52/bbc-one-hd-47996, daar had ik al 15 stemmen ...

Reputatie 7
Badge +1

@Ambionix. Je hebt gelijk PX is de enige die deze zenders incl. ARD en ZDF nog niet in HD uitzend. Wordt echt tijd 😷👍

Reputatie 4
Badge +1

Onbegrijpelijk dat zoveel kleine niche-zenders voorrang krijgen op de openbare zenders van onze buurlanden (behalve Nederland en, uiteraard, het ‘heilige’ Frankrijk).

Reputatie 1

Ik was gefrappeerd dat dit niet het geval was, nadat we onlangs Proximus namen. BBC-zenders zijn voor ons de voornaamste reden om een abonnement te nemen, maar de belabberde kwaliteit is echt wel een domper.

Reputatie 4
Badge +1

Een jaar verder en nog steeds niets. Vroeg of laat gaat BBC nergens meer in SD op te pikken zijn, dan zal PX wel moéten overschakelen op een HD-stream. Oh, wacht, dan kunnen ze dat natuurlijk lekker downscalen naar SD-kwaliteit. Alles om de anglofiele klant tevreden te houden, nietwaar? (/ironiemodus uit) ;-) 

Reputatie 7
Badge +1

Een jaar verder en nog steeds niets. Vroeg of laat gaat BBC nergens meer in SD op te pikken zijn, dan zal PX wel moéten overschakelen op een HD-stream. Oh, wacht, dan kunnen ze dat natuurlijk lekker downscalen naar SD-kwaliteit. Alles om de anglofiele klant tevreden te houden, nietwaar? (/ironiemodus uit) ;-) 

@Sebastiaan_04. Ze zeggen wel eens geduld is een schone zaak. Maar hoop toch echt dat PX deze zenders incl. ARD en ZDF dit jaar eens in HD gaat uit zenden 😷🤔😉

Reputatie 4
Badge +1

PX zegt steeds dat onderzoek uitwijst dat er “niet genoeg vraag is” naar BBC om HD door te sturen. Dan rijst mijn vraag toch of dat statistieken zijn uit heel het land (Franstalig Brussel en Wallonië inbegrepen) of enkel uit Vlaanderen.
Ik kan me toch écht niet voorstellen dat er meer behoefte is aan Plattelandstv in HD dan de kwaliteit van “the mother of all broadcasting”, de BBC. 

Maar na meer dan 8 jaar zagen sta je als klant op het punt gewoon op te geven. Men luistert toch niet. Dan zijn er de alternatieven a) Telenet (veel duurder) b) schotel installeren en Free to air oppikken (veel gedoe) c) of een goed online abonnement voor BBC HD via een IPTV dienst (ook gedoe want kijk je niet rechtstreeks op tv-scherm indien je niet over de laatste smart-tv beschikt). Toch wel erg dat je over zulke alternatieven moet nadenken terwijl je tenslotte al voor een tv-abonnement betaalt. In het tijdperk waar 4K van start gaat is HD-kwaliteit toch de “normale norm” in 2021, niet de uitzondering?

Reputatie 1

@Sebastiaan_04. Ze zeggen wel eens geduld is een schone zaak. Maar hoop toch echt dat PX deze zenders incl. ARD en ZDF dit jaar eens in HD gaat uit zenden 😷🤔😉

 

Geduld heeft ook zijn grenzen natuurlijk, het HD uitzenden van deze zender(s) had 10 jaar geleden al gemoeten. 

In een ander topic roept iemand op om zoveel mogelijk mensen te laten stemmen. Hoeveel stemmen zijn er nodig dan om dit topic op iemands agenda te krijgen? 50? Moeten we de social media bestoken?

Een mens krijgt toch meer en meer zin om naar IPTV over te schakelen voor een fractie van de prijs om de incompetente telecombedrijven toch een beetje uit te schakelen op hun monopolie. 

Reputatie 7
Badge +1

@Sebastiaan_04. Ze zeggen wel eens geduld is een schone zaak. Maar hoop toch echt dat PX deze zenders incl. ARD en ZDF dit jaar eens in HD gaat uit zenden 😷🤔😉

 

Geduld heeft ook zijn grenzen natuurlijk, het HD uitzenden van deze zender(s) had 10 jaar geleden al gemoeten. 

In een ander topic roept iemand op om zoveel mogelijk mensen te laten stemmen. Hoeveel stemmen zijn er nodig dan om dit topic op iemands agenda te krijgen? 50? Moeten we de social media bestoken?

Een mens krijgt toch meer en meer zin om naar IPTV over te schakelen voor een fractie van de prijs om de incompetente telecombedrijven toch een beetje uit te schakelen op hun monopolie. 

@Brauwer 

PX is de enigste provider die deze zenders niet in HD heeft 🤔. Maar waarom een topic maken als PX een Franstalige zender bijvoegd of in HD zet is daar ook geen topic van gemaakt. Voelt een beetje ??? Denk dat ze meer aandacht besteden aan de extra betaal pakketten. Meer aan verdiend. Basis pakket hoort er blijkbaar niet meer bij 😷🤔😥

Reputatie 4
Badge +1

Denk dat ze meer aandacht besteden aan de extra betaal pakketten.

Welk(e) pakket(en) bieden de klant dan BBC1, 2, First en ARD en ZDF in HD aan? Ik zie ze alvast niet. 

Reputatie 7
Badge +1

Denk dat ze meer aandacht besteden aan de extra betaal pakketten.

Welk(e) pakket(en) bieden de klant dan BBC1, 2, First en ARD en ZDF in HD aan? Ik zie ze alvast niet. 

@Sebastiaan_04 Goed lezen. Dit zou in de basispakket aangepast moeten worden. Maar helaas dit gebeurt niet. PX is de enige provider die deze zenders niet in HD heeft in een basispakket 😷🤔😔🥲

Reputatie 4
Badge +1

Ondertussen weeral een half jaar verder. Ik probeerde recent het nieuwe Pickx Mix NL één maandje gratis. Ik stel daarbij vast dat daar ook nog steeds zenders in SD-kwaliteit tussen zitten, en dat voor een betaalpakket van 10 EUR/maand?? Dat is in 2021 toch onaanvaardbaar!
Omdat ook BBC Entertainment blijkbaar in SD wordt doorgezonden (wist ik niet), heb je, zelfs met uitbreiding van dit boeket, slechts één BBC zender in HD, namelijk BBC First. Ik snap dat niet….maak daar nu na 10 jaar gezaag en geklaag van talloze tv-klanten (waaronder ikzelf) nu eindelijk eens werk van? #wadismedanu?

Reputatie 7
Badge +1

Ondertussen weeral een half jaar verder. Ik probeerde recent het nieuwe Pickx Mix NL één maandje gratis. Ik stel daarbij vast dat daar ook nog steeds zenders in SD-kwaliteit tussen zitten, en dat voor een betaalpakket van 10 EUR/maand?? Dat is in 2021 toch onaanvaardbaar!
Omdat ook BBC Entertainment blijkbaar in SD wordt doorgezonden (wist ik niet), heb je, zelfs met uitbreiding van dit boeket, slechts één BBC zender in HD, namelijk BBC First. Ik snap dat niet….maak daar nu na 10 jaar gezaag en geklaag van talloze tv-klanten (waaronder ikzelf) nu eindelijk eens werk van? #wadismedanu?

Klopt volledig. De verhoging die PX gaat doorvoeren kunnen ze daarvoor gaan gebruiken. Hebben de klanten toch waar voor hun geld 😷😉🤗

Reageer