Vraag

Zwarte lijst


Reputatie 2
Badge

Hallo,

Mijn broer (80 jaar...) kan geen mails verzenden via zijn mailprogramma.

Na contact met Proximus zegt men dat er bij Proximus niets bekend is, maar dat de blokkering elders zit (??). Hij kan idd mails versturen via de site van Proximus, maar niet via Live of Mozilla Thunderbird. Een nieuw telefoontje naar Proximus leerde hem dat hij zijn IP-adres van die lijst kan halen. 

Omdat het technische aspect wat ingewikkeld is, koos hij (op 29/5) voor de optie op de blokkering door Proximus te laten opheffen. 

Intussen is er niets gewijzigd en worden zijn uitgaande mails via Live en Mozilla nog steeds geblokkeerd 

Heeft iemand een idee hoe lang het duurt voor de toestand terug in orde wordt gebracht?

Met dank!


10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat enkel Proximus-medewerkers u zullen kunnen verder helpen.

Of is het betrokken e-mailadres @proximus of @skynet op een zwarte lijst gezet wegens “spam” (mailbox hacked?) of is het aan de internetaansluiting gekoppelde dynamische IP adres op een zwarte lijst gezet (om redenen die niet noodzakelijk aan uw broer maar eventueel aan een vorige gebruiker van dit dynamische adres te wijten zijn)

Eventueel veiligheidshalve toch PC/Laptop scannen met een virusscanner indien nog niet gedaan bv.

windowsdefender is ingebouwd in windows 10

https://www.microsoft.com/nl-be/windows/comprehensive-security

Reputatie 7
Badge +4

Dag Guy, goeieavond

 

Je kan dit IP adres uit de blacklist laten halen door via volgende link de stappen te volgen:

Klik hier om het IP adres uit de blacklist te verwijderen.

 

Een IT team kan dit dan voor je broer inorde brengen. 

Voorlopig kan hij via de Proximus webmail nog verder werken.

 

Reputatie 2
Badge

Dag Guy, goeieavond

 

Je kan dit IP adres uit de blacklist laten halen door via volgende link de stappen te volgen:

Klik hier om het IP adres uit de blacklist te verwijderen.

 

Een IT team kan dit dan voor je broer inorde brengen. 

Voorlopig kan hij via de Proximus webmail nog verder werken.

 

Alvast bedankt.

Heeft u ook een idee hoelang dit duurt, want dit hebben we dus samen in orde gebracht op 29 mei ll.

@M_016 om redenen die niet noodzakelijk aan uw broer maar eventueel aan een vorige gebruiker van dit dynamische adres te wijten zijn

 

blijkbaar zou dit niet de oorzaak meer kunnen zijn, en  is het niet alleen meer gewoon op het ip adres ,waardoor je ook vroeger inderdaad door een ander ip adres kon terug je geblokkeerde mail account kon verder gebruiken.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin hier kan ik u niet direct volgen (cfr. link @Charlotte.D), het belangrijkste is evenwel dat het opgelost geraakt en dat de betrokkene voorlopig verder kan via webmail 

Reputatie 7
Badge +4

@Guy_075 normaal gaat dit niet lang duren. Maar een exact tijdstip kan ik daar helaas niet op geven aangezien dit niet door ons behandeld wordt. Maar ik duim met je mee! 

Reputatie 2
Badge

OK, bedankt.

Inderdaad, hij kan verder via webmail. Maar als je dat niet gewoon bent is het toch weer aanpassen.

En dat is niet steeds eenvoudig...

 

dat je een blaclisted ip adres zou krijgen, maar soit zoals je zegt het doet en hier nu niet toe als het maar in orde komt.

Reputatie 6
Badge +3

Een veiligheidsscan is ook absoluut noodzakelijk. Om zeker er van te zijn dat er geen infecties zich nog bevinden op de computer die ongewenste mails verstuurd naar andere klanten. Anders wordt je automatisch terug op de zwarte lijst (blacklist) geplaatst. Wanneer dit in orde is dan kan dit in enkele uren gebeuren.

Inderdaad , as je direct terug gebkacklist wordt is het zeker een aanduiding dat je scan moet uitvoeren

Reageer