Vraag

Zonder internet sedert deze morgen (Fiber)

  • 20 March 2023
  • 9 reacties
  • 387 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2

Ik zit sedert deze morgen zonder Internet.

Rood lampje (ALARM) brandt op de Fibermodem (ONT).

Kan een van de moderatoren dit eens nazien, en mij een idee geven wanneer de panne hersteld wordt?

 

PS

Het IVR menu van de Helpdesk (0800 22800) wil dat je een telefoonnummer intikt, waarvoor je een storing meldt.

Internet-only klanten (met VDSL2) hebben geen telefoonnummer, maar een “lijn nummer”, dat eruit ziet als een telefoonnummer, en moeten dit (fictief telefoon) nummer intoesten.

Fiber klanten hebben zo’n nummer niet meer, maar een “Internetnummer” (12-cijferig getal).

Het IVR menu is hieraan nog niet aangepast, en blijft herhalen dat je een “telefoonnummer” moet intoesten 😣. Kan dat eens nagezien worden ???


9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@philippe_d 

melding is doorgestuurd naar de betrokken diensten,

zowel voor de storing

als voor de aanpassing van de IVR

Hopelijk is je internet snel weer OK, je hebt wellicht al een restart van de modem gedaan? 

 

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@philippe_d 

volgens de techn dienst: 

“Volgens mijn test is er synchro en binding.  Dus het surfen zou moeten lukken.

De klant heeft een internet box staan en volgens de test zou zijn wifi ledje niet aanstaan.

dit knopje staat aan zijkant van je toestel.  “

Verder heb ik zelf met je internet nummer de IVR storingen gebeld en ik ben er gewoon door geraakt, net zoals bij een telefoonnummer

dus k weet niet waar het bij jou is misgelopen?

groeten

Tina

 

Reputatie 6
Badge +2

Zeer hartelijk bedankt voor de interventie

Er was een onderbreking van de Fiber (incident in de straat), nu inderdaad terug internet.

Inderdaad mijn WiFi staat af (eigen router in bridge achter de Internet Box)

Sorry voor het storen

 

Wat betreft IVR

Er wordt gezegd: gelieve uw “telefoonnummer waarvoor u belt” in te geven.

Vandaar de verwarring.

Bedankt om het na te zien 😊

@philippe_d het internetnummer waarover je het hebt is dit het FCID nummer  (die start met een 1), wat je bedoelt.

Reputatie 6
Badge +2

Geen idee. Begint inderdaad met 1: bij mij is dat 102156 xxxxxx (12 cijfers)

Komt zo op de factuur:

 

 

Fiber aansluiting, wit bakje staat in alarm, wat kan ik doen, geen internet 

Reputatie 7
Badge +3

@1343 Ik geef het door aan de dienst storingen voor verder nazicht.Groetjes,Joel

@1343

Je kunt de fibermodem even zonder spanning zetten (→ herstart toestellen voor internet en tv) en als dat niet helpt kun je nog een reset proberen door 20 sec het resetknopje ingedrukt te houden 

Indien geen oplossing dan kun je ook de helpdesk bellen 0800 22 800

Reputatie 7
Badge +4

@1343 Je gaat steeds het snelste geholpen zijn als je een storing telefonisch (080022800) of via chat meldt. Ik kan je lijn niet terugvinden met de gegevens die ik heb via je profielinfo. Je kan deze steeds verder aanvullen zodat we in de toekomst wel onmiddellijk alles kunnen nakijken voor je.

We zijn vanaf half 5 niet meer aanwezig op het forum tot maandag. Je kan dus best 1 van bovenstaande manieren gebruiken om je te laten verderhelpen. 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Reageer