Vraag

ZEER TRAAG INTERNET


Reputatie 2
Ben al paar dagen nieuwe klant,en heb slechts 27 Mbps dus zeer traag internet (zowel met kabel verbonden als met wifi). Is dit normaal te noemen ? Met scarlet (vorige provider) hand ik 48 à 49 Mbps ..... . Nu weet ik dat de eerste dagen uw lijn "getest" zou worden,en de snelheid worden verhoogd,maar 27 Mbps is echt wel traag hoor ! Hallo Proximus,doe er wat aan !

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ben al paar dagen nieuwe klant,en heb slechts 27 Mbps dus zeer traag internet (zowel met kabel verbonden als met wifi). Is dit normaal te noemen ? Met scarlet (vorige provider) hand ik 48 à 49 Mbps ..... . Nu weet ik dat de eerste dagen uw lijn "getest" zou worden,en de snelheid worden verhoogd,maar 27 Mbps is echt wel traag hoor ! Hallo Proximus,doe er wat aan !
Je snelheid hangt af van verschillende zaken, zoals afstand, technologie, ... ect . Een download van 27 Mbps is volgens mij niet zeer traag te noemen en daarmee zou je zeker zeer vlot mee kunnen surfen. Ondertussen is de snelheid die op je modem toekomt zelf verhoogt.
kijk eerst eens wat de minimum gegarandeerd basissnelheid is die aangegeven wordt hier:
http://proximus.be/internetsnelheid
van deze snelheid uit wordt er automatisch door een dynamische lijnmeetsysteem geanalyseerd of de lijnsnelheid kan opgetrokken worden zonder dat stabiliteit voor alle klanten op dezelfde distributiekabel in het gedrang komt, maar je kunt wel op een 14 tal dagen rekenen (mogelijks ook langer) vooraleer deze verhoging kan toegekend worden. maar aangezien scarlet van de zelfde infrastructuur gebruik maakt zou je tenslotte ook op een hogere snelheid moeten terecht komen.

Nu zie ik dat SamuelD terwijl ik mijn uitleg aan het typen was al een antwoord gegeven heeft ☺️
Reputatie 2
Dankuwel Samuel en Martin voor de uitleg. Ik wacht nog even af. Ter nuttige info: ik was al eerder Proximus klant,en toen had ik op dezelfde lijn steeds 85 à 90 Mbps .... .
Reputatie 2
Gaan we dit nog als "normaal" beschouwen !?
Ik heb enkel 1 BEDRADE pc, en TV verbonden met kabel (geen wifi)

Result ID
8442818491
Ping ms
11
Download Mbps
8.70
Upload Mbps
6.26


Proximus
81.244.197.167
't zou kunnen dat je om één of andere reden op een repair profiel staat, is dit binnenhuis identiek op de zelfde manier aangesloten net als je bij scarlet nog zat, of heb je ergens iets aan de binnenhuisinstallatie veranderd of iets bij aangesloten
Je kunt natuurlijk altijd beroep doen op een house technieker maar mss best eerst de reactie afwachten van iemand van Prox zelf hier als ze langskomen.
Reputatie 2
Hier is niets verandert Martin. Gewoon andere modem en andere TV decoder. Wel ander lijnnummer ....
Normaal zou dit zelf op de zelfde distributie- en introkabel moeten zijn als deze van Scarlet dus is er in dit geval geen reden dat je op een zeer laag profiel komt te staan, tenzij er juist door het aansluiten van je nieuwe bbox er ergens slechte contacten zouden ontstaan zijn , maar laat ons hopen dat proximus de reden kan achterhalen...
Reputatie 7
Badge +4
Hier is niets verandert Martin. Gewoon andere modem en andere TV decoder. Wel ander lijnnummer ....
nova, kan je even controleren wat voor snelheid je nu haalt ?
Hallo jonathandr ,
was novaboy1 om één of andere reden op een repair profiel terecht gekomen dan?
Reputatie 2
Download 37.74
Upload 5.46
Ping 11

Wat was er aan de hand jonathan ?
Reputatie 2
Het gaat precies de goede richting uit 😀
Reputatie 2
Kwas nog vergeten vermelden dat TV nu ook aanstaat (ronde van Frankrijk) ,dus lijkt het mij in orde.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo jonathandr ,
was novaboy1 om één of andere reden op een repair profiel terecht gekomen dan?

ja inderdaad, we houden nu in de gaten dat alles ok blijft
Reputatie 2
Dankuwel Jonathan en Martin voor jullie interventie 😉

Reageer