Vraag

Zeer traag internet

  • 13 February 2018
  • 15 reacties
  • 2143 Bekeken

Beste ,
Internet bij mijn zuster is ondermaat traag (zie screenshot)
Ze heeft dit al meermaals aangeklaagd maar krijgt ofwel de opmerking , "dit is normaal" of " sneller krijgen we het niet bij jou" voor de rest de gebruikelijke opmerkingen, probeer een andere pc, er is een probleem met je pc of " je lijn is in orde het probleem ligt bij je pc"
Daar ik zelf in de IT werk kan ik 100% bevestigen dat het NIET aan de pc ligt. Alhoewel ze dus meer dan 45 euro betaald word ze van het kastje naar de muur gestuurd. Geleverde snelheid is absoluut onaanvaardbaar . Wie kan hier iets aan verhelpen of de klacht naar en hoger niveau duwen. Alvast bedankt


Mvg
van Leeuwen

15 reacties

heb je al gecontroleerd of er al VDSL mogelijk is, je kunt dit controleren op
> http://proximus.be/internetsnelheid
zowel op telefoonnummer als op adres.

Ook kan Proximus checken of je in aanmerking komt in de nabije toekomst voor VDSL of voor het plaatsen van een 4G Gateway bijvoorbeeld.
Krijg dit te zien , is toch schandalig dat voor deze waarde zoveel geld gevraagd wordt?
Geadverteerde snelheid

tot 100 Mbps download - tot 15 Mbps upload

Maximumsnelheid

3,7 Mbps download - 0,4 Mbps upload
daarbij heeft mijn zuster reeds vele malen contact opgenomen met proximus, waarom kunnen deze haar dan eens niet verder helpen met info betreffende een eventuele oplossing. Vroeger was mijn zuster bij een andere internet provider, zij is overgestapt naar proximus omdat ze een gegarandeerde stabile snelle lijn zou krijgen en een goede gsm ontvangst . Gsm ontvangst is nu wel beter, dus dat is in orde , maar dat internet???? . Wel is het zo dat vroeger de waarde hoger lagen, al was dat ook niet om naar huis te schrijven, maar voor mijn zus was het te doen, nu echter, met deze waarde en vooral de upload is het onmogelijk werken, ze betaald hier letterlijk +45 euro voor een kat in de zak
Hopelijk kan iemand van proximus zelf, als die je post hier leest , navragen bij de bevoegde dienst of er een oplossing mogelijk is in de nabije toekomst.

NB: Het probleem is dikwijls als iemand afgelegen woont dat er niet alleen een trage ADSL lijn voorhanden is maar ook dat een ander provider zoals Telenet er dan ook niet mogelijk is !
Ik hoop het ook Martin, alvast bedankt voor je Reply
Moest er bijvoorbeeld vandaag geen reactie komen van proximus dan kun je altijd nog een Privébericht sturen: klik hier
Reputatie 7
Badge +4
= adsl
-> indien Px op korte termijn geen betere/snellere oplossing kan/wil aanbieden, misschien uitkijken naar een oplossing via teledistributie (coax)
ter info:
http://www.bipt.be/nl/consumenten/internet/dienstkwaliteit/dekkingskaarten-voor-vaste-breedbandtoegang
Reputatie 7
Badge +4
Gil, kan je me via een privé bericht even het klantennummer of lijnnummer van je zus doorgeven? Dan kunnen we dit even nakijken.

Grtjs, Charlotte

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 2
Badge
Hallo Proximus Admins,

dit soort threads à la "Ik heb maar snelheid x, terwijl Proximus snelheid y beloofd" hebben we in dit forum minstens een keer per week.
Word het niet hoog tijd om eens een 'sticky post' aan de bovenkant van dit forum te plaatsen met de Top-5 antwoorden ivm dit thema ?
Reputatie 7
Badge +6
@T_Scheen, elke topic of vraag hieromtrent wordt individueel bekeken omdat het antwoord/oplossing enorm kan verschillen en afhankelijk is van verschillende factoren die we eerst moeten onderzoeken. We proberen er wel voor te zorgen dat de topics publiek worden afgesloten zodat andere forumleden weten wat er gebeurd is.
gezien er geen oplossing geboden wordt zit er niks anders op dan over te schakelen naar een andere provider.de zus
Is het ondertussen opgelost? Wij hebben ditzelfde probleem. Ik heb tuttimus. Onze downloadsnelheid is 5,5 en uploadsnelheid 0,6.
Heb dit al verschillende malen aangehaald bij proximus (de kinderen zagen hier altijd over), maar krijg steeds hetzelfde antwoord. Wij wonen zeer landelijk en kunnen daar niets aan doen. En telenet is ook geen optie, want er ligt geen kabel.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb je lijn even uitgemeten en zie geen storing, dit wil zeggen dat de snelheid goed toekomt tot je modem. Hoe heb je de snelheid test juist gedaan? Om de werkelijke snelheid te kennen kan je best een toestel rechtstreeks met de modem verbinden en de andere toestellen zoals decoders, smartphones, ... uitschakelen.
Reputatie 7
Badge +4
Cfr voorstel Martin hierboven: wat biedt Px qua "theoretische" snelheid op uw adres?
http://proximus.be/internetsnelheid

Eventueel als over een BBox3(v+) type Sagem beschikt eens kijken met "de sagem tool" wat uw reële/mogelijke) snelheid is
https://www.proximuscloud.be/web/app/share/view/84LSiVO432?shareUid=773d6e421e234c8d802fa0289a808066
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=43902

Tuttimus (dus met TV) à rato van 5 Mbps lijkt mij eigenaardig (opm: uw TV/decoder neemt in gebruik uiteraard bij gebruik ook capaciteit in beslag, nl. HD = +/- 8 Mbps & SD = +/- 4 Mbps)
Als je met het sagemtool niet kunt werken, kun je ± de lijnsnelheid weten door bv een laptop te verbinden via utp kabel aan je bbox en het best door eerst andere utp kabels op de bbox los te koppelen en ook je wif uit te zetten, door de wif knop op de bbox even in te drukken.
PS: vroeger was dit ±8 @HD / 4 @SD Mbps maar dat is al een tijdje iets lager ± 6.5 @HD / 3 @HD Mbps

Reageer