Vraag

zeer laag internetsnelheid

  • 26 August 2020
  • 27 reacties
  • 850 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb Vorige week een pak genomen epic combo plus, waarop internetsnelheid staat tot 100 mb/s.

 

volgens de test van mijn lijn doen ik dit te halen:

 

Geadverteerde snelheid

tot 100 Mbps download - tot 20 Mbps upload

Maximumsnelheid beschikbaar voor 61% van de lijnen met jouw configuratie

74,5 Mbps download - 14,1 Mbps upload

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid

45,3 Mbps download - 14 Mbps upload

Normaal beschikbare snelheid

De werkelijke beschikbare snelheid zal na indienstelling meegedeeld worden via MyProximus.

 

Je downloadvolume bevat 150 GB of is onbeperkt in een Pack.

 

Als ik de speedtest doe zit ik telkens tussen de 10 en 20 mb/s. Dit lijkt me wel zeer weinig. Aan wat kan dit liggen?


27 reacties

ja dan is dit mooi meegenomen natuurlijk.
Maar iemand die bv met een server werkt of veel data up te loaden heeft, bv back-uppen in de cloud, zal ook meer nut hebben van een hogere uploadsnelheid

Reputatie 4
Badge +1

@Martin  “niet iedereen zal kunnen genieten super V, het zal nog meer misnoegde klanten meebrengen”

  • Terechte terugkerende bemerking @Martin 
  • Vandaar ook mijn terugkerende bemerking ten aanzien van de meerderheidsaandeelhouder:
    Tussen het beëindigen van de grote VDSL (ROP)rollout met 90% dekking en het lanceren van de Fiber-TTH rollout kende Proximus een stilstand van +/-3 jaar  waarin er quasi géén aftandse ADSL upgrades gedaan werden tg gebrek aan nieuwe ROP’s (nood = 10% x 25.000 bestaande  = 2500 ROP)
    Akkoord dat de resterende 10% aftandse ADSL’s en Long reach VDSL upgraden een extra investering vergen van (2500 x 100.000€/ROP) 250.000.000€.
  • Wellicht niet rendabel voor een beursgenoteerd bedrijf maar is het dan niet aan de overheid, als hoofdaandeelhouder, om aan elke burger anno 2020 (Corona, telewerking) minimum 30Mbps te geven door eenmalig zijn dividend af te staan? 

Reageer