Beantwoord

zeer frequente storing van zowel tv als internet


We hebben nu al wekenlang elke avond storing van tv signaal, meerdere malen op een avond, gebeuren meestal tussen 11u en 02u of later. Ook internet valt zeer regelmatig uit en dit ook overdag zodat dit ook ons telewerk beïnvloedt en met VPN dient dit bij elke coupure te herstarten.

Eerst dachten wij dat dit met de uitrol van glasvezel te maken heeft (wij wonen in Evere), maar dit sleept nu al zolang aan, dat we ons afvragen of dit ooit gaat verbeteren. Aanbod voor Flex-aansluiting is ook nog steeds niet gebeurd terwijl maart in het vooruitzicht werd gesteld.

We beginnen de dagelijkse frustratien en de onmogelijkheid om nog ononderbroken van een programma (pcikx of net flix) te kunnen genieten zonder wachttijden van 10’-20’ op herverbinding, grondig moe te worden...

icon

Beste antwoord door marnix_07 18 april 2021, 22:30

neen wij hebben geen apparaten die dan extra draaien. overdag volg ik niets op tv om te weten hoe het daarmee gesteld is, maar internet heeft dan toch ook wel storingen…

 

 

Bekijk origineel

12 reacties

Na reset moet je er wel, op letten als je “smart wifi” (One SSID) niet gebruikt ( = uit staat)  dat je na een reset deze dan weer uitzet .

neen, zal dit effect hebben op andere apparaten, zoals tv of repeater of niet?

 

na laatste herstart is de wifi 5.0 wel terug de basisversie en beveiligd geworden

 

heb je de bbox buiten herstarten ook al gereset = 20 seconden resetknopje ingedrukt houden en pas loslaten als alleen de powerled nog oplicht.

nu al een paar maal alles herstart, maar de problemen blijven, gisteren tussen 00u30 en 02u viel tv en internet zo ongeveer om het kwartier uit  en had dan telkens zo’n 5’ nodig om terug actief te zijn!!! Ook overdag hebben we nog steeds last van coupures, waardoor uitgesteld kijken, of vpn verbindingen telkens opnieuw dienen op te starten. Dit is niet meer doenbaar.

 

ondertussen, ik heb een bbox 3 merkte ik dat ik onze gewoonlijke 5.0 wifi dat wachtwoordbeveiligd was recentelijk (en buiten ons weten) hernoemd is in een (versie 2)  ie “wifi-5.0 E8ED 2” maar ook  voor iedereen toegankelijk karakter heeft (ie “open” is). Weet iemand waardoor dit komt en hoe ik dit terug kan aanpassen?

neen wij hebben geen apparaten die dan extra draaien. overdag volg ik niets op tv om te weten hoe het daarmee gesteld is, maar internet heeft dan toch ook wel storingen…

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@marnix_07  je meld dat je probleem eigenlijk vooral hebt tussen 11-02u
zijn er bepaalde toestellen die je dan enkel aanzet ? bvb wasmachine ?
aangezien je via de stroomnet je modem en decoder verbind kan daar ook een probleem zich voordoen

ps vorig jaar (rond september) werd omwille van de talrijke onderbrekingen (maar eerder wifi/internet meer dan dat de TV bevroor) de bbox3 al eens vervangen (door een van jullie techniekers).

met versterker bedoelde ik eigenlijk de verbinding via het electriciteitsnet (devolo’s) (tussen router en decoder). Wat betreft onderbrekingen, telkens de proximus-tv bevriest en op ‘help’ terecht komt blijken we ook nergens internetverbinding te hebben en het herstel duurt al snel 10-20’. we zijn de laatste weken wel veelal op ons buitenverblijf (ook via proximus geconnecteerd), maar gebruiken dan op ons thuisadres natuurlijk geen internet noch tv. We hebben nu al zeer lang, zeer regelmatig die onderbrekingen als we thuis zijn, ook nog na het herstarten van alle toestellen (zoals eerder aangegeven)

Reputatie 5
Badge +4

@marnix_07 Hoe is je modem met je decoder verbonden? Ik zie geen verbreking op je verbinding dus vermoedelijk zal het probleem liggen tussen je modem en je decoder.

je TV en internet gebeuren die beide via uw “versterker”

bedoel je met “versterker” een wifi booster of PLC adapters (als dan niet met wifi access point ingebeouwd)

De Proximus forummedewerkers kunnen ook eens je lijn testen op fouten als zij hier de draad opnemen

alle apparaten (van router, versterkers tot decoder) herstart, maar problemen blijven met de regelmaat van de klok (en zeker late avond) wederkerend aanslepen...

heb je uw toestellen al eens herstart → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Reageer