Vraag

Zeel lage intersnelheid bij maxi

  • 15 February 2020
  • 16 reacties
  • 419 Bekeken

Reputatie 1

In zou, volgens de gegevens van Proximus, minimum 46mb snelheid moeten hebben.

Ik kom echter nauwelijks aan 20mb. Hoe los ik dit op? Mij lijnnummer is **.

Paul


16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@ThomasHanne Ik heb een aanpassing gedaan op je profiel , je snelheid zou nu terug in orde moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +4

@ThomasHanne Er was inderdaad iets mis aan onze kant, je had het zelf niet kunnen oplossen.

20 - 25 Mbps lijkt mij de snelheid van een wifi 802.11g standaard,

Dus je hebt met je smartphone op wifi 5.0 ook zo’n lage snelheid dan.

Mss zit je op een VDSL repair profiel.

Als je een Bbox3 type van Sagemcom hebt kunt u ook gebruik maken van het Sagemtool 0.13
om de concrete situatie in te schatten > download > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.

zo kun je ook zien wat je lijnsnelheid is van je bbox in Mbps (snelheid waarop de bbox synchroniseert) 


Werk niet, geen sagem versie.

Dag Paul,

 

Ik heb net even je lijn volledig nagekeken. Je snelheid zelf staat op een provisioning profiel (een voorzien profiel) van 50Mbps, omdat de lijn zelf goed is, alsook de kwaliteit van de lijn is deze via DLM hoger geplaatst en haalt de modem nu de snelheid van 69 Mbps. 
Ik zie de laatste herstart van de modem op  29/01 om 11.35u.
Kan je de modem even herstarten en eventueel even een speedtest via kabel uitvoeren? 

 

Grtjs

 

Charlotte


Dag charlotte

Ook mogelijk om mijn lijn na te kijken?
Lijnnummer: 053 62 66 04
Laag internet snelheid.

Mvg

even gekeken op de proximus.be/internetsnelheid  site door je nummer in te voeren

Geadverteerde snelheid
tot 100 Mbps download - tot 15 Mbps upload
Maximumsnelheid beschikbaar voor 81% van de lijnen met jouw configuratie
86,3 Mbps download - 14,1 Mbps upload
Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid
62,4 Mbps download - 14 Mbps upload
Normaal beschikbare snelheid
De werkelijke beschikbare snelheid zal na indienstelling meegedeeld worden via MyProximus.

Als je de bbox al eens gereset hebt en dit niet helpt, zou het kunnen dat je op een repair profiel staat en zou je best eens bellen naar de Helpdesk nu 0800 22 800 dan kunnen zij dit vaststellen.
Je hebt toch niks veranderd aan je installatie of ergens een telefoon op een andere plaats aangesloten.

Anders zal het wachten worden tot maandag aangezien hier niemand van Prox langskomt in het weekend

Reputatie 7
Badge +4

Indien u deze test gedaan hebt met een usb-kabel tussen uw Bbox en PC, kunt u eventueel uw Bbox eens zonder stroom zetten (en eventueel zelfs een “hard reset” achteraan) om te zien of het probleem al dan niet verdwijnt

Indien nodig bellen naar 080022800 technische ondersteuning vermits er op dit publieke forum geen Px-medewerkers meer langskomen voor maandag

Mocht u de test gedaan hebben in WiFi doe eerst nieuwe test met kabel en kijk na of u gebruik maakt van WiFi 2.4 of 5.0 

 

 

Heb zelfde probleem, heb maar rond de 25mb snelheid.

Heb net nieuwe modem gezet en nogsteeds is de snelheid traag…

Terwijl we maxi hebben...

maxi (je abonnement) heeft daar niks mee te maken je gegarandeerde  minimum lijnsnelheid kun je hier opvragen.

http://www.proximus.be/internetsnelheid 

Deze snelheid is afhankelijk  van de lengte van de lijn = verzwakking van de telefoonkabel waarop je aangesloten bent bvb  de glasvezelstraatkast ….

Je speedtest ook altijd best met een laptop bv uitvoeren terwijl je ermee verbonden bent met een netwerkkabel aan de bbox, via wifi ben te veel onzeker in functie ontvangst niveau enz…..

 

ook opletten als je zegt “kijk na of u gebruik maakt van WiFi 2.4 of 5.0”
want als op bbox “One SSID” actief staat, kun je ook met wifi-2.4-xxxx op de 5 GHz band aan het werken zijn!

maxi (je abonnement) heeft daar niks mee te maken je gegarandeerde  minimum lijnsnelheid kun je hier opvragen.

http://www.proximus.be/internetsnelheid 

Deze snelheid is afhankelijk  van de lengte van de lijn = verzwakking van de telefoonkabel waarop je aangesloten bent bvb  de glasvezelstraatkast ….

Je speedtest ook altijd best met een laptop bv uitvoeren terwijl je ermee verbonden bent met een netwerkkabel aan de bbox, via wifi ben te veel onzeker in functie ontvangst niveau enz…..

 

 

Hier is je antwoord hierop.

Dan zou je via een utp kabel verbonden ongeveer 60Mbps moeten kunnen halen op de speedtest 

https://pxs.speedtestcustom.com/

Als een smartphone hebt die op wifi 5.0 kan werken zou je ook eens de spr-eedtest kunnen uitvoeren als dit bij de bbox staat.

Als het niet het geval is dan kun je ook altijd eens de bbox resetten om te zien of dit iets oplevert > 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

@ThomasHanne Ik heb een aanpassing gedaan op je profiel , je snelheid zou nu terug in orde moeten zijn.

 

Eindelijk! Bedankt voor dit probleem op te lossen. Waar lag dit aan?

Dus sowieso wat ik ook deed was een probleem vanuit proximus?

 

Kabel:

 

Wifi:

 

TUI: pas maandag komt hier iemand van proximus zelf terug langs op het forum om je de reden hiervan te geven.

Dan zou je via een utp kabel verbonden ongeveer 60Mbps moeten kunnen halen op de speedtest 

https://pxs.speedtestcustom.com/

Als een smartphone hebt die op wifi 5.0 kan werken zou je ook eens de spr-eedtest kunnen uitvoeren als dit bij de bbox staat.

Als het niet het geval is dan kun je ook altijd eens de bbox resetten om te zien of dit iets oplevert > 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html


Alles wat je vernoemd heb, heb ik al ondernomen.
Resetten is al gebeurd.

Heb thuis cat5 en cat6 kabels uitgeprobeerd en rechtstreeks aan modem aangesloten nogsteeds rond 25mb.
Wifi via telefoon of laptop is dan rond 20-25mb.

20 - 25 Mbps lijkt mij de snelheid van een wifi 802.11g standaard,

Dus je hebt met je smartphone op wifi 5.0 ook zo’n lage snelheid dan.

Mss zit je op een VDSL repair profiel.

Als je een Bbox3 type van Sagemcom hebt kunt u ook gebruik maken van het Sagemtool 0.13
om de concrete situatie in te schatten > download > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.

zo kun je ook zien wat je lijnsnelheid is van je bbox in Mbps (snelheid waarop de bbox synchroniseert) 

Reputatie 7
Badge +4

Dag Paul,

 

Ik heb net even je lijn volledig nagekeken. Je snelheid zelf staat op een provisioning profiel (een voorzien profiel) van 50Mbps, omdat de lijn zelf goed is, alsook de kwaliteit van de lijn is deze via DLM hoger geplaatst en haalt de modem nu de snelheid van 69 Mbps. 
Ik zie de laatste herstart van de modem op  29/01 om 11.35u.
Kan je de modem even herstarten en eventueel even een speedtest via kabel uitvoeren? 

 

Grtjs

 

Charlotte

Reageer