Vraag

Youtube-app video's lopen vast

  • 9 November 2020
  • 5 reacties
  • 552 Bekeken

De Youtube-app van de nieuwste Android TV decoder werkt niet goed. Hieronder de beschrijving van het probleem:

Wanneer ik de Youtube-app open en een video afspeel, loopt de video in de eerste seconde vast (of het nu reclame is of de video zelf). Dit valt voor wanneer ik eerder de wél werkende Youtube-app open had staan, een video aan het afspelen was en ergens tijdens het afspelen de decoder uitzette (normaal uitzetten, geen hardstop). Wanneer ik daarna de decoder terug aanzet, staat Youtube nog steeds open. Als ik de video dan verder wil afspelen of ik kies een andere video, dan loopt de betreffende video vast. Als ik de app sluit en naar Pickx ga of een andere app, en daarna terug naar Youtube, dan werkt het nog steeds niet. Ook de cache legen, updates verwijderen of de app deactiveren werkt niet. Ik krijg Youtube alleen maar terug aan de praat door de decoder te rebooten. 

We hebben op ons tv-toestel zelf ook Youtube staan (los van de decoder of Pickx), en daar werken de video’s wel. Beide apps zijn up-to-date, dus aan de versie ligt het niet. Ik kan wel casten, maar ik wil net gebruik maken van de app zelf om de batterij van mijn gsm te sparen. We maken vooral gebruik van de Youtube-app van de decoder omdat we daar met voice command video’s kunnen opzoeken, wat veel sneller gaat.

Ik moet zeer regelmatig de decoder rebooten om youtube werkende te krijgen, wat mij niet gezond lijkt te zijn voor het toestel.

Is er een manier om Youtube terug normaal functionerend te krijgen of om dit probleem te omzeilen?


5 reacties

heb je de decoder via zijn instellingen al eens gereset

@Martin , dit jaar eindelijk overgestapt op een 55 inch smart TV, en van dan loopt ook youtube vast direct bij opstarten eerste video. Ik zit dus ook met een decoder V7 (Android). Youtube via Samrt Tv werkt wel, maar dan moet ik er wel de TV afstandsbediening erbij nemen.  Enig idee?

Reputatie 7
Badge +4

@luc 14415 Als ik het goed begrijp is het youtube via de Android decoder dat vastloopt ? Is dit probleem pas begonnen met de nieuwe TV of had je het op uw vorig toestel ook voor ? Op zich heeft je TV-toestel geen invloed op de werking van je decoder. Hoe start je youtube op ? Maakt het uit of je op voorhand al naar iets anders gekeken hebt of niet ? 

Heb je ook problemen met andere toepassingen op je Androiddecoder, vb een andere app, VOD of opnames ? 

Dag @HadewychT , het probleem is momenteel opgelost door de decoder eens uit te zetten en een paar minuten te wachten vooraleer te herstarten. Ik zal nu zien of het eventueel terugkomt. Bestaat er nu al de mogelijkheid om de decoders om te wisselen naar een V7 (Android) ? We hebben momenteel 3 decoders staan, allemaal met een andere menu.

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben blij te horen dat het probleem opgelost is.

Je hebt al 1 V7. De 2 andere hebben inderdaad een andere lay out. Dit zou wel dezelfde moet zijn op beide decoders. Dit is inderdaad soms een klein beetje opletten. Maar er worden geen decoders omgeruild voor deze reden. 

Reageer