Xbox One downloads zijn ergerlijk traag

  • 1 December 2019
  • 22 reacties
  • 394 Bekeken

Sinds kort haal ik een gemiddelde van 4-3Mbps aan download met mijn Xbox One terwijl dit vroeger toch een pak rapper ging.
Ik kan ook de Xbox niet meer via een directe ethernetkabel connecteren sinds kort want dan krijg ik gwn geen verbinding meer en ben dus maar aan de slag moeten gaan met een PLC adapter…
In de settings van de Xbox is alles normaal en is niets verandert maar toch krijg ik geen verbinding met een rechtsreekse UTP kabel van de modem naar de Xbox maar met een PLC wel.

Dit kan toch niet kloppen, heeft er iemand hier soms nogal problemen mee gehad en hoe valt dit op te lossen?


22 reacties

gebruik je de zelfde utp kabel om op de bbox aan te sluiten als deze om op je plc aan te sluiten .
Want over PLC beter dan rechtstreeks op de bbox dat ken uiteraard niet.

Of ander utp uitgang kiezen op je bbox (de rode mag je niet gebruiken bvan je bbox )

je bbox kun je ook altijd even heropstarten door zijn stroom volledig te onderbreken gedurende 10 sec.

je kiunt ook eens een speedtest > https://pxs.speedtestcustom.com doen door je bv laptop rechtstreeks aan te sluiten met een utp kabel aan de bbox.

 

gebruik je de zelfde utp kabel om op de bbox aan te sluiten als deze om op je plc aan te sluiten .
Want over PLC beter dan rechtstreeks op de bbox dat ken uiteraard niet.

Of ander utp uitgang kiezen op je bbox (de rode mag je niet gebruiken bvan je bbox )

je bbox kun je ook altijd even heropstarten door zijn stroom volledig te onderbreken gedurende 10 sec.


Hey Martin,

Ik gebruik dezelfde kabels voor de PLC en gebruik ook de rode poort niet.
Ook heb ik de modem al meerdere keren proberen te rebooten maar dit helpt ook weinig.

wat zegt de speedtest via laptop aangesloten op de bbox met utp
of je kunt ook eventueel als het niet mogelijk is met laptop over utp, de speedtest doen via een ander toestel bv smartphone op wifi-5.0 als je dicht bij de bbox staat want via wifi-2.4 is zeker niet te vertrouwen, daar kunnen naburige wifi signalen of stoorsignalen je partner spelen.

 

in ieder geval daar waar je utp kabel op de bbox steekt die naar de 1ste plc adapter loopt daar moet je speedtest goed zijn aangezien ze via PLC in orde is.

wat zegt de speedtest via laptop aangesloten op de bbox met utp
of je kunt ook eventueel als het niet mogelijk is met laptop over utp, de speedtest doen via een ander toestel bv smartphone op wifi-5.0 als je dicht bij de bbox staat want via wifi-2.4 is zeker niet te vertrouwen, daar kunnen naburige wifi signalen of stoorsignalen je partner spelen.

 

Ik haal via Wifi met de laptop hoogstens 40Mbps Download en 15Mbps upload dus ik snap echt niet wat het probleem is.
 

En via utp kabel verbonden hoeveel haal je dan want het is via utp kabel rechtstreeks verbonden dat je het probleem had met je Xbox one zeg je, als het met laptop over utp in orde is dan moet het probleem ergens te zoeken zijn bij de Xbox !

En via utp kabel verbonden hoeveel haal je dan want het is via utp kabel rechtstreeks verbonden dat je het probleem had met je Xbox one zeg je, als het met laptop over utp in orde is dan moet het probleem ergens te zoeken zijn bij de Xbox !

De UTP kabel die door de PLC naar de Xbox gaat bedoel je dan?

Als ik het goed begrepen heb je alleen het probleem als je Xbox rechtstreeks aansluit aan de bbox direct via utp kabel en niet als je de xbox rechtstreeks aansluit via utp aan de plc.

Dus ipv de Xbox zou je nu eens de laptop via utp kabel moeten aansluiten rechtstreeks op de bbox en als het met laptop in orde is dan moet het probleem ergens te zoeken zijn bij de Xbox aangezien het dan met de laptop wel in orde is.

Als ik het goed begrepen heb je alleen het probleem als je Xbox rechtstreeks aansluit aan de bbox direct via utp kabel en niet als je de xbox rechtstreeks aansluit via utp aan de plc.

Dus ipv de Xbox zou je nu eens de laptop via utp kabel moeten aansluiten rechtstreeks op de bbox en als het met laptop in orde is dan moet het probleem ergens te zoeken zijn bij de Xbox aangezien het dan met de laptop wel in orde is.

Via de laptop heb ik zelfs geen internet met UTP kabel uit de PLC

Als ik het goed begrepen heb je alleen het probleem als je Xbox rechtstreeks aansluit aan de bbox direct via utp kabel en niet als je de xbox rechtstreeks aansluit via utp aan de plc.

Dus ipv de Xbox zou je nu eens de laptop via utp kabel moeten aansluiten rechtstreeks op de bbox en als het met laptop in orde is dan moet het probleem ergens te zoeken zijn bij de Xbox aangezien het dan met de laptop wel in orde is.

Via de laptop heb ik zelfs geen internet met UTP kabel uit de PLC

Via Wifi haal ik op de Xbox One dan soms wel pieken van 30Mbps download

ja maar wifi-2.4 daar zal je snelheid heel afhankelijk zijn van de bezetting van de wifi kanalen 3 , 6 en 11 van naburige wifisignalen, als je een wifi analyzer applicatie installeert op je smartphone of laptop enz.. kun je zien welk wifi kanaal het minst bezet is en beter dit wifi kanaal instellen op je bbox maar het is altijd beter van te gamen via utp kabel en niet via wifi of plc’s.

om op je laptop met de utp signaal te hebben moet je wel de netwerkadapter kaart van je laptop er voor zorgen dat hij via DHCP automatisch zijn instellingen krijgt van de bbox net als de Xbox zijn ethernet adapter kaart via DHCP zijn instellingen moet krijgen of ander moet je dit allemaal zelf instellen.

 

Reputatie 7
Badge +4

De resultaten van je lijn zelf meten alvast heel goed, ik zie de snelheid op 99mbps doorkomen. Dus lijngebonden is het probleem niet.

Reputatie 6
Badge +3

Reset ook eens je PLC adapters: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html Haal ook beide PLC adapters eens uit het stopcontact om af te koelen. Controleer of er geen zware apparaten aangesloten zijn op dezelfde stroomkring.Zie je een ledje branden wanneer je de UTP kabel insteekt in de B-Box 3? Bij normale werking zou er al een led moeten blijven branden wanneer aangesloten op je laptop of X-BOX en bij gegevensoverdracht zou de led moeten knipperen zowel op de B-Box 3 als op je console.

Reputatie 6
Badge +3

Sorry maar ik kon mijn vorige post niet meer wijzigen, maak ook eens de cache leeg van je XBOX hier kan je zien hoe dit te doen: https://www.knowyourmobile.com/user-guides/the-1-easiest-way-to-clear-cache-on-an-xbox-one/

toch krijg ik geen verbinding met een rechtsreekse UTP kabel van de modem naar de Xbox maar met een PLC wel.
 

ik weet niet of ik het totaal verkeerd interpreteer, maar het probleem is

  • als Xbox met  een utp via PLC’s verbonden is aan de bbox , dan OK 
  •  als Xbox direct verbonden is met utp, dan niet Ok 

In dit geval denk ik toch dat de plc’s het probleem niet zijn...

 

Reputatie 6
Badge +3

@Martin: Na een bepaalde tijd kunnen PLC adapters problemen krijgen met hun snelheid. Dan kan je ze eens even uit het stopcontact nemen en dan terug insteken. Een reset is ook altijd handig om te doen. Zelf de B-Box 3 Sagemcom kan er soms last van hebben en even stroomloos zetten kan er weer voor zorgen dat het terugwerkt.Het is wel bizar waarom het met een UTP kabel van X-BOX One rechtstreeks naar de B-Box 3 niet werkt en door middel van de PLC wel.Het moet dan wel gaan over dezelfde UTP kabel. Hij moet dan wel dezelfde poort testen op de B-Box 3.

Dat heb ik ook allemaal voorgesteld zelfde utp kabels gebruiken als bij plc , toestellen herstarten enz…

Herstarten (van bbox, draadloze oplossingen enz...) is eigenlijk al één van de eerste zaken waaraan je moet een beetje denken bij problemen en het is daarom ook niet voor niks dat proximus daar een pagina voor voorzien heeft :

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

 

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : De topicstarter heeft wel niet gezegd dat hij exact dezelfde switchpoort op de B-Box 3 gebruikt heeft om de X-BOX one direct te verbinden.Ook of hij altijd dezelfde UTP kabel gebruikt. Het is onlogisch dat wanneer de laptop met dezelfde kabel op de PLC adapter geen netwerkverbinding krijgt en het wel lukt met de X-BOX one. Of er moet zelf een fixed IP adres inzitten die niet in de range zit van de B-Box 3: 192.168.1.0/24 en de foute default gateway: 192.168.1.1. Daarom stelde ik ook voor om de cache te resetten van de X-BOX one.

daarom dat ik voorgesteld heb van ook een andere te proberen ze zullen toch niet allemaal defect zijn veronderstel ik toch 😉

Daarom dat ik ook ergens over DHCP instellingen gesproken heb enfin ik weet niet of TS alles ook daadwerkelijk gecheckt heeft

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Sorry, ik had erover gelezen dat je ook al had gesproken over een andere poort te gebruiken.Het is afwachten op een reactie van de topic starter voor meer duidelijkheid en dat we verder kunnen helpen.

Dat denk ik ook daarop zat ik hier ook te wachten...

Reageer