Beantwoord

Wordt er een nieuwe lijn gelegd tijdens straatwerken.

  • 9 February 2016
  • 9 reacties
  • 542 Bekeken

  • Apprentice
  • 9 reacties
Beste,

Het is mijn eerste keer op dit forum en ik had graag enkele vragen gesteld.

Vraag 1:

Sinds kort zijn ze begonnen aan de lang uitgestelde werkzaamheden aan de dreven in Wuustwezel. Meer info via volgende link.
http://www.wuustwezel.be/herinrichting-dreven-gooreind

Zou iemand me kunnen vertellen of de lijn van Proximus vernieuwd wordt tijdens deze werkzaamheden? Ik heb reeds contact opgenomen met de gemeente, maar ze konden mij niet vertellen of Proximus werkzaamheden zouden uitvoeren. En ook de Proximus klantendienst heb ik gecontacteerd (was wel pas na 20u) en ook zij moesten mij het antwoord schuldig blijven.

Momenteel woon ik in de Eikendreef en is mijn lijnnummer 032353156. Het lijkt me ideaal om tijdens deze werkzaamheden alles te vernieuwen vermits we een abonnement hebben voor 100mbps en we nu met moeite 27mbps bereiken. Tijdens het afsluiten van mijn abonnement +/- 3jr gelden heb ik ook reeds de werkzaamheden aangekondigd in het Proximus winkeltje.

Vraag 2:

Wie is er verantwoordelijk voor de lijn van de woning tot aan de straat? Bij de installatie wist de technieker al te melden dat er nog slechts via 1v2 paartjes van de kabel verbinding te maken was. En ook dit was geen al te best signaal.

Hopelijk kan iemand me antwoord geven op bovenstaande vragen.

Alvast bedankt,
Groetjes Nico
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 February 2016, 11:28

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Dit is,vrees ik, het eeuwige probleem van "synchronisatie van grondwerken". Enkel Proximus kan u daar een antwoord op geven of er in die periode wat voorzien is tijdens de werken die uw gemeente wil (laten) uitvoeren. Ik heb geen idee of Proximus via zijn klantendienst zulke informatie vrij geeft aan het publiek, maar misschien kom je hier via de PX "vertegenwoordigers" iets meer aan de weet.
Het Belgische systeem schijnt er in te bestaan dat als de putten dichtgegooid zijn en de stoepen straten terug aangelegd zijn dat dan de volgende groep aankomt en de boel terug open gooit !
Beste NDS

Na controle heb ik gezien dat je reeds gebruik maakt van VDSL2 technologie.
Dus in de straat gaan waarschijnlijk geen kabels vervangen worden.

Wel proberen we steeds de maximale snelheid te halen. Dit is afhankelijk van verschillende technische factoren.
De (graaf)werken voor de aansluiting van de woning naar de straat is altijd ten laste van de klant omdat dit op het privégedeelte ligt.

Met vriendelijke groeten

KoenN
Dag Koen,

Kan u me wat meer uitleg geven over welke factoren het hier gaat? Het abonnement schrijft namelijk een snelheid van 100mbps voor, terwijl ik maar max 27mbps bereik. Ik heb ook even wat gegevens opgevraagd via de site en hierop staat dat ik tot 54 mbps zou moeten kunnen halen.



Wat kan ik doen om toch de 54 mbps te bereiken? En hoe komt het dat het op mijn adres maar mogelijk is om max 54 te halen terwijl in het abonnement vermeld wordt 100mbps.

Hieronder ook even de resultaten van enkele speedtesten die ik heb uitgevoerd.



Alvast bedankt voor de vorige reactie.

Mvg,
Nico


Beste NDS

Na controle heb ik gezien dat je reeds gebruik maakt van VDSL2 technologie.
Dus in de straat gaan waarschijnlijk geen kabels vervangen worden.

Wel proberen we steeds de maximale snelheid te halen. Dit is afhankelijk van verschillende technische factoren.
De (graaf)werken voor de aansluiting van de woning naar de straat is altijd ten laste van de klant omdat dit op het privégedeelte ligt.

Met vriendelijke groeten

KoenN
Dit is inderdaad iets waar veel klanten zich an ergeren.
het zou veel duidelijker moeten aangebracht worden op de PX site dat een abonnement maar zijn aangegeven snelheid kan waarborgen als je lijn deze snelheid deze aan kan, en bij u kan de lijn 30Mbps aan, eventueel zal de DLM je nog kunnen na een tijd verhogen, in stappen, met als maximum bv 60 Mbps , maar dit is niet altijd mogelijk omdat de stabiliteit moet gewaarborgt blijven en ook die van andere klanten die door de zelfde verspreidingskabel bediend worden waar uw kabelpaar in loopt
die 60Mbps (54Mbps rekening gehouden met overhead) zou je halen eens vectoring actief wordt
Dit is inderdaad iets waar veel klanten zich an ergeren.
het zou veel duidelijker moeten aangebracht worden op de PX site dat een abonnement maar zijn aangegeven snelheid kan waarborgen als je lijn deze snelheid deze aan kan, en bij u kan de lijn 30Mbps aan, eventueel zal de DLM je nog kunnen na een tijd verhogen, in stappen, met als maximum bv 60 Mbps , maar dit is niet altijd mogelijk omdat de stabiliteit moet gewaarborgt blijven en ook die van andere klanten die door de zelfde verspreidingskabel bediend worden waar uw kabelpaar in loopt
die 60Mbps (54Mbps rekening gehouden met overhead) zou je halen eens vectoring actief wordt


Hoi Elsa,

Is het mogelijk om ergens te weten te komen wanneer de vectoring actief geplaatst wordt? Of om te weten te komen of de ROP dit ondersteund?
Ik ben namelijk volgende gegevens al te weten gekomen, maar zie dat ze bij mij nog geen vectoring geactiveerd hebben.



Groetjes, Nico
Daar ik van Proximus zelf niet ben, kan ik aan geen inside informatie komen, je kan best eens de vraag stellen via technische helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Daar ik van Proximus zelf niet ben, kan ik aan geen inside informatie komen, je kan best eens de vraag stellen via technische helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)

Ga ik proberen, Dankjewel.
Daar ik van Proximus zelf niet ben, kan ik aan geen inside informatie komen, je kan best eens de vraag stellen via technische helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)

Ga ik proberen, Dankjewel.


Net contact gehad met PX:

Blijkbaar werkt het tooltje om in je B-Box3 te kijken toch niet zo goed. :?
Volgens PX zou ik reeds gebruik maken van VDSL2 met Vectoring. Echter sta ik op een Profiel van 30/4 vanwege de slechte lijn kwaliteit.

Op de vraag wanneer dit dan verbeterd zou worden konden ze niet antwoorden vermits ze via contractorfirma's werken voor de uitvoering. (raar dat ze hun eigen planning niet kennen)

Bij deze zal ik dus moeten afwachten of er überhaupt na de straatwerken toch iets aangepast zou zijn. (Einde straatwerken staat gepland binnen 2jr 😞 )

Toch bedankt voor alle nuttige antwoorden.

Groetjes, Nico

(Ps: moet ik deze post ergens afsluiten?)
Bedankt voor de Feedback Nico, inderdaad dat tooltje gaat o.a af op verzwakking en DTM om de profielen/vectoring te bepalen en dus zal het niet altijd correct zijn.

Het afsluiten van een topic kon je nog op het oud forum maar niet meer op het nieuw, maar als de Proximus community manager dit leest zal hij het topic wel afsluiten.