Vraag

wisselende download snelheid

  • 6 January 2023
  • 8 reacties
  • 116 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Sinds enige tijd is mijn download snelheid zeer wisselend.

Meet deze via smartphone wanneer niets verder actief is en meet de ene dag meer als 100 mbps en de volgende dag haal ik soms amper 18 mbps.

Meet de snelheid nu iedere dag en Vandaag bvb is het 43 mbps download.

Ook maakt het geen verschil als ik de test bekabeld doe.  Snelheid is dezelfde als via wifi.

 

Iemand hetzelfde probleem ?

 


8 reacties

heb jij fiber mss want snelheden meten van meer dan 100 Mbps is anders wel verdacht?

Als je met een toestel meet op wifi-5.0 terwijl je dicht bij de bbox staat, zou je wel tamelijk wij de werkelijke snelheid moeten meten als je verder af staat kan bij wifi wel schommelingen optreden, zoals reflecties bv.

NB: ik meet op 4m van de bbox zo ±80Mbps op een 100Mbps VDSL lijn.

Als ik dicht bij de bbox sta ±90 Mbps. 

Reputatie 2
Badge

Geen fiber hier ook vdsl.

Start soms op snelheden van meer dan 200 mbps !!!!

Ik meet op een 3 tal meter van de bbox.

Resultaten zijn per dag ook zeer verschillend.  Heb ook snelheden van een dikke 70 mbps gemeten.  Mijn buur heeft hetzelfde probleem, dus vermoed iets met de ROP verbinding.

Buur zat op 100 mbps (vdsl) en was plots gezakt naar 70 mbps.

 

Zit nu op 60 mbps.  Had gebeld om DLM te triggeren.  Tel nr op forum hier gevonden.  Heeft precies geholpen. 🤞🤞

 

Enkele dagen geleden onderstaand resultaat gehaald 

 

het is niet logisch dat je  boven de 100Mbps meet  ik gebruik hiervoor meestal http://speedtest.net en soms ook Speed Test ML

 

Badge +4

Geen fiber hier ook vdsl.

Start soms op snelheden van meer dan 200 mbps !!!!

Ik meet op een 3 tal meter van de bbox.

Resultaten zijn per dag ook zeer verschillend.  Heb ook snelheden van een dikke 70 mbps gemeten.  Mijn buur heeft hetzelfde probleem, dus vermoed iets met de ROP verbinding.

Buur zat op 100 mbps (vdsl) en was plots gezakt naar 70 mbps.

 

Zit nu op 60 mbps.  Had gebeld om DLM te triggeren.  Tel nr op forum hier gevonden.  Heeft precies geholpen. 🤞🤞

 

Enkele dagen geleden onderstaand resultaat gehaald 

 

Je meet wss met de myproximus app, die is niet zo goed (niet accuraat) , doe een speedtest op internet zelf via browser of de speedtest.net app op je telefoon.

Reputatie 2
Badge

Met de speedtest.net haal ik gelijkaardige resultaten.

@Roland_012 Als je een BBox3 van Sagem hebt kunt u het Sagemtool downloaden en dan inloggen
als  User met het User password (vind je terug op een sticker van je bbox) ,
waar je dan uw lijnsnelheid kunt aflezen en andere gegevens ook. 
Sagemtool downloaden hier → 
https://www.proximuscloud.be/web/app/share/view/84LSiVO432#/share/773d6e421e234c8d802fa0289a808066

NB: Als je een bbox3 van het merk Tehnicolor hebt zal het tool gewoon niet werken.

Reputatie 2
Badge

Test gedaan.

Vectoring : on

DLM : Geactiveerd

Profiel 100/30

Geen vuiltje aan de lucht !!

 

Dus vanwaar de grote wisselende snelheden ?

Als je dit bekabeld meet met WiFi uit op je bbox en geen andere utp verbinding aangesloten op de box zou dit niet veel mogen schommelen,  tenzij er iets op achtergrond zou draaien op je pc die via internet zou aan het downloaden zijn.

Reageer