Vraag

Wireless Bridge manueel (zonder WPS) verbinden aan Acces Point

  • 27 May 2018
  • 4 reacties
  • 1019 Bekeken

Ik heb en Proximus Wireless Bridge omdat ik geen netwerkkabel naar de televisie heb vanaf de plek waar het modem zit.

Nu heb ik een beter accesspoint in huis (Unifi AC AP Pro), maar deze ondersteunt logisch (want niet goed veilig) geen WPS.

Hoe kan ik op de instellingpagina komen van de bridge om hier manueel te verbinden met het access point? Al geprobeerd direct via kabel te verbinden naar de bridge maar dat wil niet werken (of moet ik manueel een ip adres instellen hiervoor, en zo ja in welke range?)

Dank!

4 reacties

Het wifi wachtwoord dat je nodig hebt staat op een sticker van bbox en de beveiliging is wpa2.
PS: Volgens ik al van anderen gehoord en gelezen heb zou het niet met alle bridge werken, maar heb het persoonlijk nog niet met een andere bridge geprobeerd.
Ja dat had ik ook gelezen, maar dat wifi netwerk staat niet aan op de een of andere manier dus kan daar ook niet naar toe verbinden om naar de instellingen te gaan.

Heb het ook geprobeerd door direct met een kabel verbinding te maken, maar dat was weinig succesvol ook.

Nog andere opties eventueel?
Als je een laptop/pc verbindt met een utp kabel aan deze wifibridge, kun je dan niet in zijn interface, vind je dit niet terug in de handleiding.
Hey Martin, dat geprobeerd maar werkt ook niet :-/

Wat ik nu gedaan heb is WPS op de router aangezet, verbonden en vervolgens de wireless op de router uitgezet en de Unifi dezelfde combinatie van SSID en wachtwoord gegeven.

Dit werkt, alleen is die bridge wel echt een waardeloos ding, hij heeft geen "groen" maar "geel" sterkte signaal waardoor tv hapert en niet te doen is, terwijl zelf mijn AppleWatch met miniscuul kleine wifi antenne geen enkel probleem heeft en een vol signaal.

Reageer