Vraag

Windows Life Mail (server )


Reputatie 3
Badge +1

Do 7-5-2020   14.17

 

Goede dag,

Door omstandigheid met kleinkind , heeft op pc zitten tokkelen, is een probleem opgetreden op de laptop ivm het aanmelden in Skynet met Windows Life Mail.

Telkens ik Windows Life Mail aanzet  en een nieuw bericht maak wordt de verbinding verbroken met Skynet.

 Momenteel werk ik met Proximus Mail  via mijn Vodafone mobiele wifi maar kan niet afdrukken. Geen contact met internet. (?)

In mijn account  eigenschappen , van WLM,  krijg ik in het venster aanmelden bij Skynet dat ik het paswoord moet invullen. Nu is net dat wat ik niet meer weet want door het voorval ben ik mijn bestand kwijt waar mijn paswoorden in stonden.

Als ik een nieuw bericht stuur dan staat dat in de map uitgaande berichten van mijn echtgenote als twee account en wanneer het verstuurt wordt staat het in haar map INKOMEND.

Wannet ik op internet ga via de huismodem verbreekt de verbinding na een paar minuten.

Hoe kan ik de printscreens  van vensters hier bijvoegen ?

Mijn vraag is : Ik weet dat paswoord niet meer en is het mogelijk dit te achterhalen of opnieuw in te loggen met een nieuw paswoord via eventuele tussenkomst van uw diensten ?

 

Ik weet dat WLM niet meer ondersteund wordt en ben bereid steeds via Proximus mail te werken maar na enkele minuten verbreekt internet steeds vandaar dat ik nu werk via Vodafone Mobiele Wifi.

 

Moet er iemand langs komen of kan het langs deze weg worden opgelost ?

Graag hulp aub

Met vriendelijke groeten,

Jean Paul De Raedt

(ex collega 026764)

 


55 reacties

Ja maar toen ik dat voorgehad heb had ik dat ook zelf nog eens manueel ingevoerd en het werkte nog niet en zo heb ik dan maar de bbox gereset ten einde raad waardoor het dan ineens wel in orde was, vond ik toen ook heel raar.
Wat ik ook met deze bbox3 van technicolor ook af en toe voorhad was dat na een reset mijn internet niet in orde was en dan effen moest herstarten en kwam het wel dan direct in orde, met deze die ik nu heb is dat toch nog niet voorgevallen, wat ook in feite meer normaal is.

Reputatie 7
Badge +4

Via Proximus Webmail kan je je emails verder nog raadplegen. 
Ik begrijp dat je kleinkind ‘getokkeld’ heeft op je pc, maar om daarvoor netwerk instellingen te veranderen op je PC, zou me wel heel sterk lijken.
De tips van @Martin en @familievandesype zijn inderdaad perfect voor je connectie zelf na te kijken. 

Nee ik heb juist gezegd dat je niet het wachtwoord van MYPROXIMUS moet wijzigen 

zie mijn voorgaand bericht > https://nl.forum.proximus.be/internet-10/windows-life-mail-server-50335/index2.html#post652139

 

De link die ik je gegeven heb

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/wachtwoord-van-uw-mailbox.html

was om je wachtwoord van je mailbox te veranderen, aangezien je het niet meer kent en dient dus niet om dit van MyProximus te veranderern en ook niet om dit van je internet te veranderen, die zijn andere zaken.

Je hebt daar waarschijnlijk dan op deze link geklikt >

 Login of wachtwoord van MyProximus vergeten?
en daar de rest gevolgd , nee? 

Dus de methode om je nieuw mail wachtwoord  aan te maken is:


1) https://www.proximus.be/login?ru=https%3A%2F%2Fwww.proximus.be%2Feservices%2Fwps%2Fmyportal%2FmyProducts

2)

  1. Klik op Proximus Mail.
  2. Selecteer de gewenste mailbox in het dropdownmenu links

3)

  1. Vul de velden in:
    • In het veld Geef het nieuwe wachtwoord in rechts, typ een wachtwoord dat tussen de 8 en 15 karakters lang is, minstens 4 letters, 1 cijfer en 1 hoofdletter bevat. Speciale karakters zijn toegestaan.
    • Herhaal het wachtwoord in het veld Bevestig het nieuwe wachtwoord.
      Kies een nieuw wachtwoord en bevestig het nogmaals.
  2. Klik vervolgens op Aanpassen. Als uw nieuwe wachtwoord goed werd geregistreerd, dan ziet u een bevestigingsbericht.
Reputatie 3
Badge +1

Di 12-5-2020  15.24

Dag,

Ik heb het paswoord voor Proximus mail kunnen wijzigen en het programma werkt terug. Gisteren was het verbroken en kon ik geen kant uit. Dus dat lijkt terug ok.

 

Nu, wat WLM    betreft :

Ik krijg daar ook terug mails op en kan versturen . Wanneer ik op verzenden klik gaat het bericht in de map  Postvak UIT maar vertrekt niet. Pas nadat ik het uit deze map terug heb opgevraagd kan ik op verzenden klikken en dan lukt het wel. Dus, dat is geen probleem omdat ik WLM niet zal gebruiken als  constant mailprogramma.

Ik krijg er wel nog een venster met foutmelding   Ox800CCC7D

Is dit van belang ?

Reputatie 6
Badge +3

Indien je uw voorgaande bericht geplaatst had met een laptop,desktop,tablet die draadloos of bedraad verbonden is met de bbox 3, dan heb je geen problemen met het internet.

het was meer met de login gegevens dat ik bedoelde aangezien het internet ww veranderd werd

Reputatie 6
Badge +3

Ik dacht toch dat dit automatisch gepusht werd (wanneer het internet lampje brand het apenstaart teken zou het in orde moeten zijn).

normaal gezien wel maar omdat ik dit ooit eens voorgehad heb met mijn vorige technicolor bbox dacht ik van toch te melden van eens de bbox te resetten.

aangezien je bericht is blijven steken in postvak UIT krijg die foutmelding   Ox800CCC7D

Maar als je toch een ander programma gaat gebruiken dan WLM moet je u daar inderdaad dan ook niet meer veel van aantrekken.

Reputatie 6
Badge +3

Dan zou jouw methode gewerkt moeten hebben (manueel ingeven en opslaan). Het valt ook regelmatig voor bij Proximus hun systemen dat de synchronisatie niet altijd ok is. Maar dat wist je al. Nu afwachten tot dat de topicstarter terug feedback geeft.

Reputatie 3
Badge +1

Martin,

Ik denk dat we hier dan , eindelijk, deze zaak kunnen afronden of niet?

In ieder geval ben ik u , en anderen die geholpen hebben, zeer dankbaar voor het geduld en de geboden hulp.

Ik heb nu weer dingen bijgeleerd, en op 71 jaar is dat niet zo evident vooral als je niet thuis zijt in het oplossen van problemen op computers.

Bedankt !!!!!!

Hoe sluiten we dat hier af met een het geven van een pluim voor uw gegeven oplossingen.

Groeten,

Jean Paul

Speelt geen rol ja mag aan iedereen die er aan meegeholpen heeft de pluimen uitdelen die je zelf wilt.

Reputatie 3
Badge +1

Zo, bedankt nogmaals en misschien, wie weet, tot een volgend probleem.

Geen enkel probleem en heel graag gedaan.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb enkel ervaring met de Sagemcom bbox3.

ja en dan stellen we hier ook nog vast dat er tussen de sagemcom  3V en 3V+ ook nog de problemen verschillen.

Reputatie 3
Badge +1

Hallo,

Ik lees hier veel veronderstellingen maar ……….   ik had eerder al aangehaald dat de beelden die ik in bijlage  gaf beelden zijn van in het account op WLM. Speelt dit hier geen  rol ?

Ik heb nu mijn mobiele Wifi/modem  afgesloten en mijn pc staat al de ganse namiddag open en en dus terug via de huis bBox3. 

Ik weet nu nog niet dat wanneer ik terug op WLM zou gaan of de verbinding blijft. Dat zou ik moeten uitproberen.

Ik geef nog eens de beelden uit WLM mee die het mij hier moeilijk maken en stel mij de vraag  of ik niet beter dat mailprogramma zou verwijderen en verder doen met Proximus Mail.

Graag   uw oprechte mening aub.

Reputatie 3
Badge +1

Hallo,

Ik lees hier veel veronderstellingen maar ……….   ik had eerder al aangehaald dat de beelden die ik in bijlage  gaf beelden zijn van in het account op WLM. Speelt dit hier geen  rol ?

Ik heb nu mijn mobiele Wifi/modem  afgesloten en mijn pc staat al de ganse namiddag open en en dus terug via de huis bBox3. 

Ik weet nu nog niet dat wanneer ik terug op WLM zou gaan of de verbinding blijft. Dat zou ik moeten uitproberen.

Ik geef nog eens de beelden uit WLM mee die het mij hier moeilijk maken en stel mij de vraag  of ik niet beter dat mailprogramma zou verwijderen en verder doen met Proximus Mail.

Graag   uw oprechte mening aub.

 

Oeps, waarschijnlijk 2x hetzelfde doorgestuurd. Sorry

@jpdr op uw pc zou ik WLM  niet meer gebruiken (Microsoft geeft geen ondersteuning en geen  beveiligings updates voor WLM)

ik gebruik die trouwens ook niet meer, ik werk nu met het gratis thunderbird mailprogramma dat je bvb hier kunt downloaden om te installeren 

https://www.thunderbird.net/nl/

ik zie ook dat je pop.skynet.be en relay.skynet.be invoert
maar beter dat je pop.proximus.be en relay.proximus.be in de plaats invoert,
heeft trouwens niks te maken en speelt hierbij geen rol of je nu mail adressen hebt in de vorm van abcbde@skynet.be of abcd@proximus.be 

als je nu op verschillende toestellen met een mailprogramma werkt bv naast je pc ook met smartphone bvb dan zou je kunnen met imap werken ipv pop zodat de mails op je toestellen synchroon lopen.

hierbij kun je de volgende instellingen gebruiken (staan aangeduid zowel als je met pop of imap werkt.

Gebruik de volgende instellingen om uw mailprogramma te configureren:

  • Inkomende mailserver
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
     

    Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.

  • Uitgaande mailserver
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

voordelen en nadelen van met pop of met imap te werken:

https://www.seniorweb.nl/artikel/overstappen-van-pop3-naar-imap

Reputatie 6
Badge +3

De WPA sleutel (draadloze netwerksleutel voor jouw draadloos internet) kan je terug vinden op een sticker van je bbox3 meer bepaald met de naam Wireless Key. Deze moet je invoeren op jouw printer om die terug draadloos te verbinden en ook in jouw laptop. Heb je ook gedaan wat Martin zij hoe dat nieuwe wachtwoord in te gegeven in jouw bbox3 modem/router?  Dan zou alles terug moeten werken. Je mag wel niet verbonden zijn met  Vodafone Mobiele Wi-Fi met een SIM kaart. Maar met de Wi-Fi van je bbox3. Op jouw bbox vind je de namen terug na SSID.

het gaat dus over deze sticker op je bbox3

 

Reputatie 3
Badge +1

In mijn laatste afbeelding ziet u bovenaan : voor inkomende server gebruik ik POP3

Dit komt steeds in het blauw te staan maar is niet te verwijderen.

Ik werk nu op Proximus mail en de verbinding blijft en de printer werkt zonder er iets aan te wijzigen.

Ik denk dat ik toch maar beter WLM verwijder .

 

Goede zaak ?

 

Als je dan toch zou willen WLM behouden kun je hier volgen hoe je een account aanmaakt 

Je zou als test eens je account opnieuw kunnen aanmaken.

Hoe Windows Live Mail configureren?

  1. Klik in de menubalk op Accounts en vervolgens op E-mail.
  2. Klik op E-mailaccount en vervolgens op Volgende.
  3. Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op Volgende.
    1. E-mail address: vul uw e-mailadres in.
    2. Wachtwoord: vul uw wachtwoord in.
    3. Schermnaam voor verzonden berichten: vul uw naam in. Uw contactpersonen krijgen deze naam te zien als ze mails van u ontvangen.
    4. Serverinstellingen handmatig configureren: vink dit vakje aan.
  4. Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op Volgende.

    Informatie over de server voor inkomende e-mail

    1. Servertype: selecteer IMAP in het dropdownmenu.
    2. Serveradres: vul imap.proximus.be in.
    3. Poort: 993
    4. Vereist een beveiligde verbinding (SSL): vink dit vakje aan.
    5. Gebruikersnaam voor aanmelden: vul uw e-mailadres in.

    Informatie over de server voor uitgaande e-mail

    1. Serveradres: vul relay.proximus.be in.
    2. Poort: 587
    3. Vereist een beveiligde verbinding (SSL): vink dit vakje aan.
    4. Vereist verificatie: vink dit vakje aan.
  5. Klik op Voltooien en vervolgens op Sluiten.

Maar als ik u was zou ik overstappen naar een ander Gratis Mail programma 

nog als bijkomende info:

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/18614/windows-essentials

 

Als je wilt overstappen naar Mozilla thunderbird  kijk dan ook eens hier:

https://support.mozilla.org/nl/kb/overstappen-thunderbird

 

Reputatie 3
Badge +1

Martin,

Ik kan het altijd eens proberen maar ik volg toch , in dit geval, liever de info en help die mij geboden word in de goede zin.

De verbinding verbreekt toch maar in WLM en niet met Proximus Mail.

IK laat iets weten.

 

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

WLM POP → IMAP

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windowslive/forum/all/pop3-omzetten-naar-imap/9c955ac3-828a-4cc6-8028-6796d0521db9?page=1

&

Het lijkt mij best om verder Proximus webmail  te gebruiken en/of gebruik  te maken van Mozilla Thunderbird (of ….); er is immers reeds geruime tijd geen ondersteuning WLM meer (2017?)

 

Reageer