Door omstandigheid met kleinkind , heeft op pc zitten tokkelen, is een probleem opgetreden op de laptop ivm het aanmelden in Skynet met Windows Life Mail.
Telkens ik Windows Life Mail aanzet en een nieuw bericht maak wordt de verbinding verbroken met Skynet.
Momenteel werk ik met Proximus Mail via mijn Vodafone mobiele wifi maar kan niet afdrukken. Geen contact met internet. (?)
In mijn account eigenschappen , van WLM, krijg ik in het venster aanmelden bij Skynet dat ik het paswoord moet invullen. Nu is net dat wat ik niet meer weet want door het voorval ben ik mijn bestand kwijt waar mijn paswoorden in stonden.
Als ik een nieuw bericht stuur dan staat dat in de map uitgaande berichten van mijn echtgenote als twee account en wanneer het verstuurt wordt staat het in haar map INKOMEND.
Wannet ik op internet ga via de huismodem verbreekt de verbinding na een paar minuten.
Hoe kan ik de printscreens van vensters hier bijvoegen ?
Mijn vraag is : Ik weet dat paswoord niet meer en is het mogelijk dit te achterhalen of opnieuw in te loggen met een nieuw paswoord via eventuele tussenkomst van uw diensten ?
Ik weet dat WLM niet meer ondersteund wordt en ben bereid steeds via Proximus mail te werken maar na enkele minuten verbreekt internet steeds vandaar dat ik nu werk via Vodafone Mobiele Wifi.
Moet er iemand langs komen of kan het langs deze weg worden opgelost ?
Graag hulp aub
Met vriendelijke groeten,
Jean Paul De Raedt
(ex collega 026764)
Bladzijde 2 / 3
Zoals ik hiervoor reeds zei ben ik geen kei in die zaken.
Kan ik ook dat programma installeren en dan manueel al mijn mailadressen manueel inleiden ?
Ik denk dat de meeste raadgevingen reeds gegeven werden en als je wilt overstappen naar Mozilla thunderbird kijk dan ook eens hier:
Het lijkt mij best om verder Proximus webmail te gebruiken en/of gebruik te maken van Mozilla Thunderbird (of ….); er is immers reeds geruime tijd geen ondersteuning WLM meer (2017?)
Martin,
Ik kan het altijd eens proberen maar ik volg toch , in dit geval, liever de info en help die mij geboden word in de goede zin.
De verbinding verbreekt toch maar in WLM en niet met Proximus Mail.
IK laat iets weten.
Als je dan toch zou willen WLM behouden kun je hier volgen hoe je een account aanmaakt
Je zou als test eens je account opnieuw kunnen aanmaken.
Hoe Windows Live Mail configureren?
Klik in de menubalk op Accounts en vervolgens op E-mail.
Klik op E-mailaccount en vervolgens op Volgende.
Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op Volgende.
E-mail address: vul uw e-mailadres in.
Wachtwoord: vul uw wachtwoord in.
Schermnaam voor verzonden berichten: vul uw naam in. Uw contactpersonen krijgen deze naam te zien als ze mails van u ontvangen.
Serverinstellingen handmatig configureren: vink dit vakje aan.
Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op Volgende.
Informatie over de server voor inkomende e-mail
Servertype: selecteer IMAP in het dropdownmenu.
Serveradres: vul imap.proximus.be in.
Poort: 993
Vereist een beveiligde verbinding (SSL): vink dit vakje aan.
Gebruikersnaam voor aanmelden: vul uw e-mailadres in.
Informatie over de server voor uitgaande e-mail
Serveradres: vul relay.proximus.be in.
Poort: 587
Vereist een beveiligde verbinding (SSL): vink dit vakje aan.
Vereist verificatie: vink dit vakje aan.
Klik op Voltooien en vervolgens op Sluiten.
Maar als ik u was zou ik overstappen naar een ander Gratis Mail programma
In mijn laatste afbeelding ziet u bovenaan : voor inkomende server gebruik ik POP3
Dit komt steeds in het blauw te staan maar is niet te verwijderen.
Ik werk nu op Proximus mail en de verbinding blijft en de printer werkt zonder er iets aan te wijzigen.
Ik denk dat ik toch maar beter WLM verwijder .
Goede zaak ?
Via Proximus Webmail kan je je emails verder nog raadplegen. Ik begrijp dat je kleinkind ‘getokkeld’ heeft op je pc, maar om daarvoor netwerk instellingen te veranderen op je PC, zou me wel heel sterk lijken. De tips van @Martin en @familievandesype zijn inderdaad perfect voor je connectie zelf na te kijken.
het gaat dus over deze sticker op je bbox3
De WPA sleutel (draadloze netwerksleutel voor jouw draadloos internet) kan je terug vinden op een sticker van je bbox3 meer bepaald met de naam Wireless Key. Deze moet je invoeren op jouw printer om die terug draadloos te verbinden en ook in jouw laptop. Heb je ook gedaan wat Martin zij hoe dat nieuwe wachtwoord in te gegeven in jouw bbox3 modem/router? Dan zou alles terug moeten werken. Je mag wel niet verbonden zijn met Vodafone Mobiele Wi-Fi met een SIM kaart. Maar met de Wi-Fi van je bbox3. Op jouw bbox vind je de namen terug na SSID.
@jpdr op uw pc zou ik WLM niet meer gebruiken (Microsoft geeft geen ondersteuning en geen beveiligings updates voor WLM)
ik gebruik die trouwens ook niet meer, ik werk nu met het gratis thunderbird mailprogramma dat je bvb hier kunt downloaden om te installeren
ik zie ook dat je pop.skynet.be en relay.skynet.be invoert maar beter dat je pop.proximus.be en relay.proximus.be in de plaats invoert, heeft trouwens niks te maken en speelt hierbij geen rol of je nu mail adressen hebt in de vorm van abcbde@skynet.be of abcd@proximus.be
als je nu op verschillende toestellen met een mailprogramma werkt bv naast je pc ook met smartphone bvb dan zou je kunnen met imap werken ipv pop zodat de mails op je toestellen synchroon lopen.
hierbij kun je de volgende instellingen gebruiken (staan aangeduid zowel als je met pop of imap werkt.
Gebruik de volgende instellingen om uw mailprogramma te configureren:
Inkomende mailserver
Adres: imap.proximus.be
Beveiliging: SSL
Poort: 993
Verkiest u POP3 boven IMAP? Gebruik dan het adres pop.proximus.be en selecteer poort 995 met SSL-beveiliging.
Ik lees hier veel veronderstellingen maar ………. ik had eerder al aangehaald dat de beelden die ik in bijlage gaf beelden zijn van in het account op WLM. Speelt dit hier geen rol ?
Ik heb nu mijn mobiele Wifi/modem afgesloten en mijn pc staat al de ganse namiddag open en en dus terug via de huis bBox3.
Ik weet nu nog niet dat wanneer ik terug op WLM zou gaan of de verbinding blijft. Dat zou ik moeten uitproberen.
Ik geef nog eens de beelden uit WLM mee die het mij hier moeilijk maken en stel mij de vraag of ik niet beter dat mailprogramma zou verwijderen en verder doen met Proximus Mail.
Ik lees hier veel veronderstellingen maar ………. ik had eerder al aangehaald dat de beelden die ik in bijlage gaf beelden zijn van in het account op WLM. Speelt dit hier geen rol ?
Ik heb nu mijn mobiele Wifi/modem afgesloten en mijn pc staat al de ganse namiddag open en en dus terug via de huis bBox3.
Ik weet nu nog niet dat wanneer ik terug op WLM zou gaan of de verbinding blijft. Dat zou ik moeten uitproberen.
Ik geef nog eens de beelden uit WLM mee die het mij hier moeilijk maken en stel mij de vraag of ik niet beter dat mailprogramma zou verwijderen en verder doen met Proximus Mail.
Graag uw oprechte mening aub.
ja en dan stellen we hier ook nog vast dat er tussen de sagemcom 3V en 3V+ ook nog de problemen verschillen.
Ik heb enkel ervaring met de Sagemcom bbox3.
Ja maar toen ik dat voorgehad heb had ik dat ook zelf nog eens manueel ingevoerd en het werkte nog niet en zo heb ik dan maar de bbox gereset ten einde raad waardoor het dan ineens wel in orde was, vond ik toen ook heel raar. Wat ik ook met deze bbox3 van technicolor ook af en toe voorhad was dat na een reset mijn internet niet in orde was en dan effen moest herstarten en kwam het wel dan direct in orde, met deze die ik nu heb is dat toch nog niet voorgevallen, wat ook in feite meer normaal is.
Dan zou jouw methode gewerkt moeten hebben (manueel ingeven en opslaan). Het valt ook regelmatig voor bij Proximus hun systemen dat de synchronisatie niet altijd ok is. Maar dat wist je al. Nu afwachten tot dat de topicstarter terug feedback geeft.
normaal gezien wel maar omdat ik dit ooit eens voorgehad heb met mijn vorige technicolor bbox dacht ik van toch te melden van eens de bbox te resetten.
Ik dacht toch dat dit automatisch gepusht werd (wanneer het internet lampje brand het apenstaart teken zou het in orde moeten zijn).
het was meer met de login gegevens dat ik bedoelde aangezien het internet ww veranderd werd
Indien je uw voorgaande bericht geplaatst had met een laptop,desktop,tablet die draadloos of bedraad verbonden is met de bbox 3, dan heb je geen problemen met het internet.
@jpdr heb je de bbox al eens gereset door achteraan het reset knopje gedurende 15 seconden in te drukken.
Tenzij je geen probleem hebt met de bbox en je kunt op internet gaan via de bbox.
Dag,
Sorry, ik ben niet zo thuis in het wijzigen van zaken op een pc. Ik vrees dat ik grotere schade ga aanbrengen door dingen in te leiden of te wijzigen.
Graag had ik de tussenkomst gehad van iemand die het kan komen wijzigen of van op afstand mijn Internet terug operationeel kan zetten. Kan dit gebeuren ?
Volgens de uitleg hiervoor en wanneer ik naar inloggen op de b.box3 ga krijg ik de opmerking : zie bijlage:
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.