Vraag

wijzigen abonnement internet maxi naar internet start

  • 28 September 2020
  • 10 reacties
  • 204 Bekeken

hallo,

Ik zou mijn internet abonnement willen wijzigen van maxi naar start.

In mijn internet maxi heb ik nu 3 mail accounts, in internet start slechts 1. Kan iemand me zeggen welke van die drie accounts ik behoud in start ? Kan ik dit zelf bepalen en hoe ?

Kan ik in internet start een (betalend) mail account toevoegen ?

Heb deze vragen gesteld aan 080022800 maar na 4x doorschakelen naar de verkeerde dienst heb ik het opgegeven :-(

dank

 

Steven

 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Interessante vraag

misschien best uit te breiden tot:

kan de klant kiezen welk van de 3 e-mailadressen kan/mag behouden worden 

blijven de 2 e-mailadressen die niet kunnen/mogen behouden worden bij de overgang naar internet start (op vraag) nog 18 maand toegankelijk/raadpleegbaar (cfr. wetgeving opzegging internet)

kunnen (sommige) e-mail aliassen gekoppeld aan e-mail adressen die moeten verdwijnen naar het overblijvende e-mail adres overgeheveld worden

 

voor zover mij bekend kunnen er geen bijkomende e-mail adressen behouden of gecreëerd worden mits betaling

 

 

 

Edit:

Ik zou niet goed inzien waarom je niet zelf zou mogen kiezen de welke je mag behouden.

De 2 die dan bij start zullen komen te vervallen, worden niet direct gedeactiveerd maar kunnen nog 18 maanden gebruikt worden.

Maar als er iemand die van Proximus zelf is, hier de draad opneemt of op je tweede bericht die je al gepost hebt, dan kunnen ze u een officieel antwoord geven en je hierbij verder helpen.

Reputatie 6
Badge +2

Interessante vraag

misschien best uit te breiden tot:

kan de klant kiezen welk van de 3 e-mailadressen kan/mag behouden worden

 

Voor alle duidelijkheid: het gaat hier niet over 3 e-mail adressen, maar over 3 e-mail accounts (en bij iedere account kan je tot 5 e-mail adressen hebben).

groot verschil !!!

email adressen (ttz aliassen) kun je zelf verwijderen dus inderdaad dan zou TS de vraag niet moeten stellen de welke hij kan behouden aangezien hij ze zelf zou kunnen wissen deze die hij niet meer wilt behouden :slight_smile:

Maar hoofd mail adressen die verwijzen naar de mailbox/mailaccount (in de vorm van ab123456@skynet.be of ab123456@proximus.be ) kun je niet zelf wissen. 

Reputatie 7
Badge +4

@philippe_d 

 ik ben het niet 100%/volledig met uw eens 

concreet kunnen aan 1 Proximus e-mailadres tot 5 e-mailaliassen gekoppeld worden, deze komen allen in dezelfde e-mailbox terecht

een account is een “rekening” waaraan “een box” gekoppeld is (of eventueel zelfs meer)

https://www.proximus.be/nl/id_cr_px_mail/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/proximus-mail.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Email_address

 

Met bovenstaande is de auteur evenwel niet verder geholpen, concreet ik hoop dat Proximus-medewerkers de vraag van de auteur begin volgende week oppikken

 

het hoofd mailadres is ook een mail adres en deze kun je wel niet zelf verwijderen aangezien die automatisch aan het account/mailbox gekoppeld is en je het account/mailbox niet zelf kunt verwijderen 

Reputatie 7
Badge +4

Een internet start heeft inderdaad maar 1 mailbox, waar je 5 aliasen kan aan linken (allemaal zelfde wachtwoord).

Emailadressen zelf kunnen als alias worden overgezet in 1 bepaalde mailbox, maar hou dan wel rekening met het feit dat de mailbox dezelfde blijft (als dit bvb voor verschillende gezinsleden is, iedereen elkaars emails kan zien/beantwoorden.

hallo,

Ik zou ook mijn internet abonnement willen wijzigen van maxi naar start.

> Ik heb zelf al de aliassen verwijderd uit de mailboxen die ik niet meer nodig heb.

> Proximus verwijdert ze op mijn vraag,

en nu zouden we van maxi naar start kunnen gaan.

De vraag is hoe doen we dat?

 

mvg

Reputatie 7
Badge +3

@ann1962 De aanvraag kan via deze weg of via het gratis nummer 0800 22800.Groetjes,Joel

Reageer