Vraag

Wifibooster verbinden via WPS lukt niet

  • 18 February 2020
  • 9 reacties
  • 5013 Bekeken

Beste,

Ik heb een bbox3 en een OWA0130 Wifibooster.  Er staat in de handleiding dat de Wifi Booster op auto moet staan.  Als ik op mijn modem op de WPS knop druk alsook op de wifibooster, dan flikkeren ze gedurende enige tijd en daarna gebeurt er niets meer. Ook valt het mij op dat tijdens het “zoeken/syncen” op de Wifi booster enkel het lampje van 5ghz brandt.  Ik vermoed dus dat deze naar 5Ghz verbindingen zoekt.  Echter als ik met de Home Optimizer app kijk dan zie ik helemaal geen 5Ghz netwerk (enkel 2.4Ghz). Mijn Wifi op de modem staat ingesteld als ‘One Wifi’ en hier kan ik ook niets aan veranderen.  Ik heb dezelfde procedure ook met de andere standen van de Wifibooster geprobeerd.  Dit werkt ook niet.  Wifi booster resetten doet ook niets en mijn modem is ook al opnieuw opgestart.  Als ik in de originele handleiding van de OWA0130 kijk dan zie ik dat hij normaal een netwerk broadcast waarop je kan verbinden.  Ik vermoed dat dit echter uitgeschakeld is door de custom firmware van Proximus.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? 


9 reacties

inderdaad de laatste tijd wordt op de bbox3 “smart wifi” geactiveerd onder de benaming “one ssid” 

zoals de naam het zelf zegt heb je maar één SSID die uitgezonden wordt door de bbox en booster namelijk wifi-2.4-xxxx voor de beide banden 2.4 en 5.0 tegelijk.

Ander eens one ssid uitzetten op je bbox3 om te zien of alles dan terug werkt zoals vroeger.

One SSSID  deactiveren door in de bbox zijn GUI (http://192.168.1.1),

inloggen als User en Userwachtwoord dat op een sticker van je bbox staat.
op de One SSID banner klikken en dan gewoon op 'OK' waardoor One SSID gedeactiveerd wordt.

(op dezelfde manier kun je die weer activeren)

Als het allemaal niet lukt mss alles eens resetten eerst :

Dag Martin,

 

Ik ga dit proberen.  Ik heb intussen toch al terug een 5Ghz netwerk.  Bedankt voor de tip

ok, de sync lukt nu met deze procedure.  Echter als ik, zoals in de handleiding vermeld, na de sync het toestel uitzet, de knop op ‘Acces Point’ zet en met kabel verbind in de kamer waar ik hem wil gebruiken dan merk ik geen betere Wifi.  Volgens mij werkt het gewoon niet.  Jammer dat ik niet zelf op het toestel kan inloggen.

probeer eens om in te loggen :

Als je de schakelaar achteraan op AP of STA zet, 

kan je eens kijken of hij reageert op 192.168.1.100 of .200

hij krijgt een IP adres, daar kan ik op connecteren.  Echter het paswoord dat achter op de booster staat werkt niet.  Ik vermoed dat dit afgeschermd is door Proximus.

mss weet hier iemand het wachtwoord > https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&p=767320&view=unread#unread

staan de inloggegevens niet op de sticker van de booster

Inloggen op de Wifi Booster doe je met “User” (hoofdletter) en het paswoord dat op de achterkant van het bakje staat.

eigenlijk net het zelfde zoals je inlogt op de bbox, daar is het ook User en User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.

Reageer