Wifi werkt niet

  • 7 March 2020
  • 8 reacties
  • 251 Bekeken

Beste

 

Oorspronkelijk had ik de Familus pakket genomen (TV+Telefoon+Wifi)

Vorige week vrijdag nam ik contact op met Proximus (zal geen namen vermelden) en vroeg ik om mijn telefoon eruit te halen en over te schakelen op het pakket TV+Wifi. De persoon aan de telefoon zei dat dit geen probleem was en dat het zou komen op € 60,00/maand. Ze ging me een herbevestiging sturen. Eenmaal ik thuis kwam, had ik geen Wifi verbinding meer, dus ik check mijn e-mail. Daarin kreeg ik een bevestiging “TV+telefoon” toegevoegd, “Wifi” opgezegd …

 

 

Diezelfde avond belde ik terug en kreeg ik een mannelijke collega aan de lijn. Hij ging alles correct zetten voor me maar kreeg geen mailbevestiging hiervan. Hij zei me dat het de dag erop (zaterdag) alles terug in orde zou staan. Dit was niet het geval. Ik wachtte tot de zondag. 

 

Zondag werkte de Wifi nog steeds niet dus ik besloot om terug contact op te nemen met Proximus. Ik kreeg een vrouwelijke medewerkster aan de lijn en legde de situatie uit. Ze zei dat haar collega een fout heeft gemaakt waardoor de wijziging niet is doorgekomen. Vervolgens heeft ze dit samen met haar verantwoordelijke nagekeken en heeft ze alles terug in orde geplaatst. Hiervan kreeg ik wel een herbevestiging. Ze zei dat dit zeker in orde ging zijn tegen maandag.

 

Maandag was het nog steeds niet in orde, dus ik belde terug naar Proximus. Ik kreeg een mannelijke collega aan de lijn en hij zei me dat er een interne fout was opgetreden en dat hij de wijziging opnieuw moest doorvoeren. Hiervan kreeg ik een bevestiging per mail opgestuurd en het zou tegen donderdag 05/03 terug moeten werken. We zijn ondertussen zaterdag 07/03 en mijn Wifi werkt nog steeds niet. 

 

Op donderdag 05/03 belde ik terug naar Proximus. Ik legde de situatie voor de zoveelste keer terug uit. De persoon aan de telefoon zei dat de wijziging “in werking” stond en dat het sowieso eergisteren of gisteren zou moeten werken. Ik had de “My Proximus” app gedownload. Zoals ik op de site had gelezen, kon ik via die App verbinding maken met de publieke Wifi van Proximus. Eenmaal de app gedownload was, kreeg ik bij producten enkel “TV” te zien. Ik vroeg haar, hoe dat dit kwam, waarom ik de optie “Wifi” niet zag staan. Vervolgens zei ze “u moet hiervoor bij de technische dienst zijn. ik kan u niet helpen. ik verbind u door”. Ze verbindde me door met de technische dienst, ik werd enkele minuten in de wacht geplaatst. Plots werd het stil voor 2 min en werd de lijn toegelegd..

 

Kan er iemand mij hier alsjeblieft helpen? Ik ben zelf tevreden over de vriendelijkheid van de Proximus medewerkers, maar zou graag een oplossing krijgen voor dit probleem..

 

Alvast bedankt als er iemand mij hierbij kan helpen

Mvg Shauni


8 reacties

Pas maandag komt hier iemand die van Proximus zelf is, terug langs op het forum om je hierbij verder te helpen en de eventuele achterliggende diensten te contacteren in verband met de stand van zaken.

Indie je toch nog wenst contact op te nemen met proximus dan kun je dit wel op zaterdag en zondag door te bellen naar de helpdesk 0800 22 800

Als is het niet zeker dat de achterliggende diensten die hiervoor moeten gecontacteerd worden in het weekend aanwezig zijn, enfin het is maar in geval je geen zin hebt om te wachten tot maandag.

Reputatie 6
Badge +3

In het pack dat u nu gekregen heeft zit  Public Wi-Fi (hotspots) niet inbegrepen zie hier: https://www.proximus.be/nl/id_cr_other_packs/particulieren/packs/packs/andere-pack-combinaties.html Van de extra optie voor Public Wi-Fi is er geen sprake voor dat pack. Public Wi-Fi kan je enkel maar als optie nemen in combinatie met een GSM-abonnement. Je hebt internet start nodig alvorens je Public Wi-Fi kan gebruiken. Wel vreemd dat niemand hiervan op de hoogte was van het gevolg van deze omzetting.

Reputatie 7
Badge +3

@shaunivtb Ik heb hiervoor dossier 44808173 opgemaakt dat ik zelf in behandeling heb genomen en zal opvolgen. De reactivatie van het internet heb ik aangevraagd voor vandaag. Je hebt hier ook via e-mail een bevestiging over ontvangen. Mijn excuses voor het veroorzaakte ongemak. Groetjes, Antonella

@shaunivtb Ik heb hiervoor dossier 44808173 opgemaakt dat ik zelf in behandeling heb genomen en zal opvolgen. De reactivatie van het internet heb ik aangevraagd voor vandaag. Je hebt hier ook via e-mail een bevestiging over ontvangen. Mijn excuses voor het veroorzaakte ongemak. Groetjes, Antonella

Beste Antonella

 

 

Bedankt om dit voor mij in orde te brengen. Moet er dan nogmaals iemand langskomen om m’n WiFi terug te installeren? Wordt het automatisch geactiveerd of moet ik dit zelf doen? De technische dienst had mij daarnet gebeld, hij ging het even nakijken dus hij plaatste me in de wacht. Even later stopte de wachtmuziek, hoorde ik wat achtergrond geluid en vervolgens werd de lijn neergelegd…

 

 

Reputatie 7
Badge +4

= u hoeft niets te doen - en er kom ook niemand langs -

& indien het vandaag niet in orde zou komen @AntonellaD / Proximus via dit publieke forum hierover informeren

@shaunivtb Ik heb hiervoor dossier 44808173 opgemaakt dat ik zelf in behandeling heb genomen en zal opvolgen. De reactivatie van het internet heb ik aangevraagd voor vandaag. Je hebt hier ook via e-mail een bevestiging over ontvangen. Mijn excuses voor het veroorzaakte ongemak. Groetjes, Antonella

Beste Antonella

 

 

Bedankt om dit voor mij in orde te brengen. Moet er dan nogmaals iemand langskomen om m’n WiFi terug te installeren? Wordt het automatisch geactiveerd of moet ik dit zelf doen? De technische dienst had mij daarnet gebeld, hij ging het even nakijken dus hij plaatste me in de wacht. Even later stopte de wachtmuziek, hoorde ik wat achtergrond geluid en vervolgens werd de lijn neergelegd…

 

 

Dit wordt van op afstand geactiveerd dus er moet daarvoor niemand langskomen.

Reputatie 7
Badge +3

@shaunivtb Je internetverbinding staat terug actief en zou nu dus moeten werken. Het is mogelijk dat je even een reset moet doen van de modem. Groetjes, Antonella

reset van de modem  > klik hier

Reageer