Beantwoord

wifi wachtwoord - kan iemand er misbruik van maken als hij/zij je wachtwoord kent?

  • 15 September 2019
  • 4 reacties
  • 907 Bekeken

Reputatie 1
Hallo,


Ik heb meermaals per week de hulp van een thuisverpleegster nodig. De thuisverpleegkundigen die mij helpen, werken met een groep verpleegsters en enkele van hen hebben mijn wifi wachtwoord gebruikt (en zonder mijn toestemming permanent opgeslagen op hun laptop). (Ze moeten verbinding kunnen maken met het internet omdat ze anders niet betaald worden, en soms lukt het niet om verbinding te maken met het internet, en daarom hebben ze mijn wifi wachtwoord gevraagd). Ik kan moeilijk gaan afdwingen dat ze mijn wachtwoord in hun instellingen wissen, want ik ben heel afhankelijk van hun hulp. Het is ook niet realistisch om meerdere keren per week mijn wifi wachtwoord te veranderen via 192.168.1.1 en vervolgens ook het wachtwoord te veranderen op al mijn toestellen.

Kan iemand vanop afstand misbruik maken van mijn wifi wachtwoord? Of kunnen mensen dat wachtwoord alleen maar gebruiken als ze in de nabijheid van je woning zijn?


Vriendelijke groeten,

Griet
icon

Beste antwoord door Martin 15 September 2019, 09:45

Bekijk origineel

4 reacties

Ze kunnen inderdaad maar op je wifi netwerk/(lokaal netwerk) komen als ze in de buurt zijn van je bbox zelfs buitenhuis zal dat ongeveer niet verder reiken dan zo'n 20 m van je woning, en nog afhankelijk van de bouwmaterialen van je woning.
Reputatie 7
Badge +4
Klopt inderdaad Martin.
@Griet_011 , zolang ze geen tent in je (voor) tuin plaatsen moet je je geen zorgen maken. 😉
Als je je veiliger gaat voelen met een ander paswoord kan je dit via volgende procedure aanpassen: Wifi paswoord wijzigen
Reputatie 2
Badge
Zoals Martin zegt, veel kunnen ze er niet mee doen.
Ik hoop wel dat U dit passwoord niet ook op andere accounts of webpaginas gebruikt.
Reputatie 1
@Martin @Charlotte.D Bedankt voor de duidelijke uitleg! 😉
Groetjes

Reageer